computer start opnieuw op tijdens afpd

hallo,

ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn computer tijdes afpd opeens vastliep en gelijk opnieuw opstarte heeft iemand een idee hoe dit komt?

Groetjes rowan,

Dit probleem heb ik ook last van... komt niet door AFPD maar is een virus, heeft me al meerdere keren al mijn bestanden gekost omdat ik mn pc moest recoveren...

Als iemand een oplossing weet hoor ik deze graag..
Virusscanner heb ik al, dus daar ligt het probleem niet.

Grt Jesse

Probeer eerst eens het geluid uit te zetten. Probeer dan het model te laden waarbij je pc ging rebooten. Als deze nu wel goed werkt is je geluidskaart het probleem. Deze is waarschijnlijk on-board. Ik had het zelfde probleem.

Greetz,

Leen

heey leen,

op welke manier moet ik mijn geluid uit zetten? door rechts onder op de balk de luidspreker aan te klikken en hem dan de dempen?

groetjes Rowan,

Als je met XP draait, kan je ook eens proberen om in compatabiliteits modus te draain. Klik hier op de snelkoppeling van afpd met rechts en selecteer eigenschappen. Daar heb je het tabblad compatabiliteit, en kan je een vink zetten, zet hem dan op compatabiliteit met w98

Je geluid 'uitzetten' doe je door bij apparaatbeheer je geluidskaart op 'disabled' te zetten. Anders blijft AFPD 'm toch gebruiken.

Mijn AFPD crashte eerst ook op deze manier, echter dat bleek te komen door de gebruikte versie van smartpropo. Ik gebruik nu een andere versie icm. ppjoy en dat werkt perfect. Op m'n FX18 zit een 2,5mm jack aansluiting, alles wat ik dus nodig had was een kabeltje van 2,5mm jack naar 3,5mm jack (=geluidskaart) en het draait als een zonnetje!

Hoi Howan,

Hezik heeft gelijk. Als je wilt dat Aerofly geen geluid gebruikt kan je ook nog proberen om in het menu van Aerofly onder "General" de optie "sound" weg te vinken. Dit geeft het zelfde resultaat. Dan weet je in iedergeval meer.

Groeten,

Leen

hallo,

nu ik mijn geluid heb afgezet is het probleem inderdaad verholpen, maar wat houd dit nouw eigenlijk in ? dat mijn geluidskaart naar de knopppen is?

bedankt voor het oplossen van het probleem :)

Groetjes Rowan,

Hahaha, nee hoor Rowan, maar Aerofly ondersteund niet alle geluidskaarten. Zeker de kaarten on-board zijn vaak niet geschikt. Het is jammer jongen, maar zolang hier geen update voor komt zal je het zonder geluid moeten doen. Ik heb Ikarus al twee keer aangeschreven over dit probleem, maar daar hoor ik al weken niets meer van. Iedereen met dit probleem dus Ikarus aanschrijven!!! Sorry, ik heb dus geen oplossing voor je.

Groeten,

Leen

hallo leen,

dat is mooi want ik schrok me even rot want hier zit een niet zo heel goedkope geluidskaart in :lol: :lol:

Groetjes Rowan,

Het zou ook in de instellingen kunnen zitten. Aerofly hoeft geen geluidskaarten te ondersteunen, dat loopt allemaal via windows API's, of om preciezer te zijn, DirectX. Heb je wel de laatste DirectX versie? Hoe staat je geluidkaart ingesteld (bv. 2 of 4 speakers, enzovoort)

Hezik,

Alles staat goed ingesteld, maar het probleem blijft. Ikarus erkent dat niet alle geluidskaarten worden ondersteund. DirectX SDK (februari 2007) is volgens mij de laatste versie en ook deze bracht geen verschil. Ik hou het dus gewoon op een bug van ipacs.

Groeten,
Leen

Nou, laten we zeggen dat je kan kiezen; opengl of directx. :wink: Maar dat maakt allemaal niet uit. Kijk het probleen dient zich pas aan wanneer je het geluid in AFPD aanzet. Dus niet de muziek, maar het geluid. Slechts een paar modellen hebben hier geen last van, maar bij de meerderheid zal je pc spontaan rebooten. Ik ben er nog niet uit waardoor dit gebeurt, en ipacs reageert niet meer op mijn vragen. Er zal dus wel degelijk een bug in AFPD zitten en deze is niet 123 te verhelpen. Ik denk zelf dat het de combinatie moederbord/geluidskaart is, want wanneer ik AFPD op een andere pc installeer werkt het programma prima. De laatste reactie van ipacs hield in dat ik waarschijnlijk te weinig RAM beschikbaar had. ( ik beschik over 2 gig ?!?!?) Pure onzin, want de pc die prima werkt heeft 512 mb. :evil: Ik hou het dus op de bovengenoemde combinatie.

Groeten,

Leen

Als het over het geluid gaat, heeft OpenGL er niets mee te maken.

Als er iets vastloopt onder windows mbt het geluid, is het een windows probleem. Niet een probleem van het softwarepakket.

Back