Computer ziet zender niet of verkeerd?

markjuhh

Forum veteraan
hallo

ik heb vanmiddag een kabel gekocht om mijn Spektrum dx5e aan de PC te hangen.

de 1e keer dat ik hem aan de pc koppelde kreeg ik wel een melding van ppm apparaat (volgens mij) gevonden!

bij spelbesturingen staat wel een 6 assige 12 knoppen besturing, maar die krijg ik niet gecalibreert en reageert FMS er niet op.

wat doe ik verkeerd of ben ik vergeten?

alvast bedankt!

hey

met ppjoy krijg ik hem ook niet aan de praat, niet op de manie zoals op die site staat iig!

wie weet hoe het wel kan?

Dat is alleen als FMS via je geluidskaart wikt besturen (PPJoy maakt van het PPM signaal van de zender een virtuele Joystick ... als je een zender -> USB kabel hebt dan ziet de computer een Joystick ... moet je wel in FMS aangeven dat je een "gewone" Joystick gebruikt bij FMS kiezen "bediening" -> "analoge bediening" en daar "Joystick interface" kiezen ... maar eerst moet de joystick goed onder Windows werken (herkend worden als HID (=human interface device)) ... alleen bij Windows Vista® stuit je nog op wat andere hobbeltjes ...

haha wat andere hobbeltjes ? ik ga vanavond weer XP op mijn comp installeren omdat ik er bij vista echt neit meer uitkom, echt verschrikkelijk programma dat vista

maarja kan oko komen omdat ik de 64-bits versie heb...

hey

de zender zit via usb aan de pc, dus ppjoy werkt dan niet?

heb wel eerst de zender aan de pc gehangen en toen ppjoy erop gezet, fms stond er al op, maar heb toen ik zag dat de zender het niet deed de nieuwste versie erop gezet, verder heb ik er geen software bij!

en als ik bij windows bij spelbesturingen kijk, ziet hij een joystick met 6 assen en 12 knoppen, maar die kan ik niet kalibreren!

wat nu ?

zoals ik al dacht.

ik zou het volgende doen:

eerst alles verwijderen van die besturingssoftware ppjoy en de joystick

dan computer even opnieuw opstarten ZONDER de zender aangesloten (kabel helemaal uit de computer)

dan eerst de software van de zender installeren (usb software moet je bij de kabel hebben gekregen.) en daarna de zender aansluiten

scuces

zat geen software bij de kabel, maar er staat wel vaag in de beschrijving dat ik naar www.gws.com.tw moet gaan om te downloaden, maar daar krijg ik niks gevonden...

kan ik ook ergens anders deze software downloaden?

Laatst bewerkt:
ok fms installeren
dan Analog Control
en hier moet je Serial PIC-interface kiezen en dan Mapping/Calibration
dan het vakje onder al die rechtopstaande balkes calibrate klikken en dan doen wat hij zegt.

lukt het nu ?

heb het even geprobeert, maar het lukt niet.

maar hoe kan ik er voor zorgen dat windows hem herkent?

zat geen software bij de kabel, maar er staat wel vaag in de beschrijving dat ik naar www.gws.com.tw moet gaan om te downloaden, maar daar krijg ik niks gevonden...

kan ik ook ergens anders deze software downloaden?

Denk dat je op die site FMS moet downloaden. denk dat ze dat bedoelen.
Er staat een icoontje met FMS download als je daarop klikt kom je op deze link uit. FMS down load

Maar ik begrijp dat je FMS al hebt dus niet meer van toepassing.

Ik heb op mijn computer een com poort moeten installeren anders werkte mijn FMS niet.

Als je bekend bent met het gebruik van de reg editor van windows is dit de regel die ik aan het register heb toegevoegd om FMS werkend te krijgen:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\SERIALCOMM]
"\\\\device\\\\serial0"="COM4"

Groet,
Theo

hey

fms werkt gewoon, daar zijn geen problemen mee!

het probleem is dat ik hem niet kan kalibreren, hij herkent wel dat er iets is aangesloten, maar daar kan ik verder niks mee doen..

heb net nog even opnieuw opgestart met de zender er nog aan, nou staat hij bij spelbesturing niet meer bij, maar hij herkende wel een onbekend usb apparaat...?

edit:

denk dat ik de verkeerde kabel heb, op internet staan op de plaatjes jackpluggen met 2 aansluitingen en ik heb er 1 met 3

Laatst bewerkt:
Hey mark,

Ik heb van het weekend ineens hetzelfde probleem als bij jouw gehad, en dit los je zo op:

Installeer alles gewoon zoals jij het had zodat die wel gezien word maar niet calibreert.

Sluit je zender aan

Open PPJoyCom

Zet hier dan Zenhua nog iets

en dan het vakje Com1 veranderen in de Com waar jij je zender op hebt staan. (waarschijnlijk maar 1 andere keus.)

Nu PPJoyCom zo open laten staan

FMS openen en nu nog eens calibreren.

Succes!

Groetjes

werkt dat ook als je een kabel hebt met zo'n aansluiting
765_0.jpg

terwijl er eigenlijk zo een in hoort
764_0.jpg

als het goed is komt vandaag of morgen de goede kabel binnen bij de winkel, dan werkt het ook gelijk zoals het hoort :)

jah dat maakt denk ik nix uit, je hebt als het goed is gewoon de poort verkeerd staan bij PPJoy meer niet haha want als de computer jouw zender wel ziet maar niet kalibreert dan ligt het daaraan.

Succes!

hey

heb het nog ff geprobeert omdat andere kabel nog niet binnen is, maar als ik ppjoy erbij aanzet ziet de pc bij spelbesturingen 1x 6 assen 12 knoppen en een andere met de naam ppjoynogwa...

kan ze dan allebei niet kalibreren!

volgens mij ligt het bij mij toch echt aan de kabel

Back