Computerzender

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
computerzender... Leuk, maar wat is dat nou eigenlijk, en waar is het voor nodig? Wat is nou het verschil tussen een computerzender en een gewone?

b.v.d,

Jasper

het ompolen van servos en de uitslagen kan je allemaal electronisch bijregelen zonder fysiek iets aan je model te hoeven veranderen.

Hé Jasper, ik heb je topic even verplaatst naar 'Model electronica'.

Een computerzender is echt perfect! Ook als beginner heb je gelijk profijt van je aanschaf. Servo's zijn eenvoudig te reversen, je kunt je roeren trimmen zonder aan alle kwiklinkjes van je model te moeten draaien. Allerlei functies zijn instelbaar en hij is goed bruikbaar voor eventuele andere modellen in de toekomst. De huidige computerzenders kunnen vaak tot 9 (!) modellen kwijt in hun geheugen. Dus stel dat je naast een trainer nog een ander vliegtuig wil vliegen hoef je niet telkens je trimsettings te veranderen.

Al met al is het zeker z'n geld waard. Tegenwoordig zijn de computerzenders ook niet zo duur meer. Voor het kleine verschil tussen analoog en een computerzender zou ik niet al te lang daarover twijfelen bij een eventuele aankoop.

Ok, bedankt voor de info... Ik zat al te denken aan een HiTec Eclipse met servo's etc. 329 euro

dan heb ik nog één vraagje :P ben een beetje een :newbie: dus hier komt de vraag: Laat de zender ook zien hoe hard je gaat, hoe hoog je zit, of je nog genoeg fuel hebt bijv. dat hij een warning geeft?

Nee helaas, zo ver zijn we nog niet. :lol:
Enige waar de zender je voor waarschuwd is een lage accuspanning (van de zender zelf!).

Nee dat laat een zender niet zien.
Ik raad je aan om eens op een club te gaan kijken.
Daar kan je veel zien en vragen, dat is voor jouw wat makkelijker.
Veel succes

De reden waarom ik een computerzender (FC-16) wil kopen:
Bij mijn VSP-sleper moet ik telkens met m'n F-14 middels dual-rate's de uitslag van m'n VSP opnieuw regelen.
Als ik eens voluit voorwaarts wil, moet de VSP's anders instellen dan wanneer ik volle kracht zijwaarts wil.
Met een computerzender programmeer ik dan "twee" modellen:
De Parat met veer kracht voor- en achteruit, en de Parat met veel kracht opzij.
Scheelt veel gefrutsel aan die kleine dual-rate-knopjes...

Roel

ja dat zijn die Voith Schneider Rropellor
ook wel bekent als slagroom klopper of keukenmachine :lol:

Groeten Gerjan

Back