Hoi allemaal,
diegene die me kennen, weten dat ik altijd wat speciaal probeer te bouwen.
Aangezien ik nog 2 EDF-50'jes had liggen, kwam ik op het idee om een Concorde te bouwen.
Foto's vind je hier : http://users.skynet.be/fa517496/Modelbouw/Concorde.html
Bouwverslag (indien je er aan kan) vind je hier : http://www.pmf.be/phpBB2/viewtopic.php?t=475&highlight=
Ik heb er voor gezorgd dat het totaal gewicht van de Concorde op 195 gram ligt, volledig vliegklaar.
Tot mijn spijt heb ik echter moeten merken dat het toestel niet genoeg power had om te kunnen vliegen. Hij ging wel, maar ging dadelijk weer naar de grond.
Als ik nu op deze site (http://www.allerc.com/product_info.php?products_id=413) ga kijken, dan zie ik toch dat de motortjes elk (minimum) 59 gram stuwdruk zouden moeten geven. Als ik dat bij elkaar tel, komt dat op 118 gram stuwdruk. Men heeft me ooit verteld dat je minimum 1/3de van je gewicht als stuwdruk zou moeten hebben om te kunnen vliegen ?
Wat zou ik in dit geval kunnen doen om toch te kunnen vliegen ? 3 cellen lipo's heb ik al geprobeerd, maar dan verbranden de motortjes. Brushless is ook een optie, maar geven deze echt zoveel meer ? En dan moet ik ook rekening houden met een 2de regelaar... :-(
Een andere vraag die ik me stel met betrekking tot het vliegen zelf (als het ooit zover komt) is of je niet beter een S-slag in je vleugel bouwt voor zo'n toestelletje ? En zo ja, hoe weet ik de juiste S-Slag ?
Groetjes en alvast bedankt,
Davy
diegene die me kennen, weten dat ik altijd wat speciaal probeer te bouwen.
Aangezien ik nog 2 EDF-50'jes had liggen, kwam ik op het idee om een Concorde te bouwen.
Foto's vind je hier : http://users.skynet.be/fa517496/Modelbouw/Concorde.html
Bouwverslag (indien je er aan kan) vind je hier : http://www.pmf.be/phpBB2/viewtopic.php?t=475&highlight=
Ik heb er voor gezorgd dat het totaal gewicht van de Concorde op 195 gram ligt, volledig vliegklaar.
Tot mijn spijt heb ik echter moeten merken dat het toestel niet genoeg power had om te kunnen vliegen. Hij ging wel, maar ging dadelijk weer naar de grond.
Als ik nu op deze site (http://www.allerc.com/product_info.php?products_id=413) ga kijken, dan zie ik toch dat de motortjes elk (minimum) 59 gram stuwdruk zouden moeten geven. Als ik dat bij elkaar tel, komt dat op 118 gram stuwdruk. Men heeft me ooit verteld dat je minimum 1/3de van je gewicht als stuwdruk zou moeten hebben om te kunnen vliegen ?
Wat zou ik in dit geval kunnen doen om toch te kunnen vliegen ? 3 cellen lipo's heb ik al geprobeerd, maar dan verbranden de motortjes. Brushless is ook een optie, maar geven deze echt zoveel meer ? En dan moet ik ook rekening houden met een 2de regelaar... :-(
Een andere vraag die ik me stel met betrekking tot het vliegen zelf (als het ooit zover komt) is of je niet beter een S-slag in je vleugel bouwt voor zo'n toestelletje ? En zo ja, hoe weet ik de juiste S-Slag ?
Groetjes en alvast bedankt,
Davy