Configuratie DIN stekker aerofly fc28

• Topicstarter Topicstarter nexxt
  • Startdatum Startdatum
N

nexxt

Guest
Weet iemand wat de configuratie van de DIN stekker is voor afpro voor de futaba, ik ben mijn verloop stekker kwijt en wil een nieuwe maken.

Ja plus verzend kosten en bij het onderdelenhuis had ik voor 1,50 een nieuwe stekker.
Ik vloog tot nu toe met mijn spectrum en die heeft een ander mono plug.
Ik ben overigens in het bezit van de orginele dongel en software maar ik wil mijn dochter niet met spektrum laten vliegen maar met haar fc28.ik ben alleen die adaptor kwijt.

Tssss, alweer iemand die de site van Olivier niet kent. Schande ;)!

Lees alles over leraar/leerling systemen en daarmee ook over pluggen en kabels voor vliegsims. Begin bij punt 7, de voorbeelden:

TX2TX buddy box compatibility

Dank corrien ik kende inderdaad de site niet:( maar staat nu onder favorieten.
Gelijk maar proberen kan het meisje op de pc oefenen.

Nou volgens die site een stekker gemaakt maar dit functioneerd niet echt.
Hij ziet de zender wel maar hij is niet te kalibreren. toevallig iemand die weet waar dat aan ligt

Je hebt toch wel de leerling-aansluiting gebruikt? (signaal op 10 voor 12 en massa aan buitenmantel).

Zo ja, dan heb je nog kans, dat de buitenmantel geen goed contact maakt met de massalip van de contrasteker in de zender. Nu is deze massalip eigenlijk alleen maar bij te buigen als je 'm even uitsoldeert, dus je kunt beter proberen het rilletje in de din-plug wat bij te buigen als dit inderdaad het probleem is.

Ik heb een 6 pin DIN stekker die onderin de fc28 gaat. op pin 2 moest de signaal draad komen, 4 en 5 moesten kortgesloten worden om de hf uit te schakelen en de massa zit aan de buiten ring. Ik zal de massa in de plug eens iets bij buigen

Nogmaals bedankt Corrien even de massa in de zender met een klein schroevendraaiertje bij gebogen en alles werkt perfect.:D

Back