configuratie X400

Ik zou graag de zoom wegdoen en een X400 kopen.

Kan ik de standaard motor en controller van de Zoom gebruiken in de X400 of moet ik een Brushless aanschaffen.

Ik vlieg bijlange nog niet goed genoeg voor 3D dus het gaat enkel over hoveren en beginende translaties...

Dan zit je weer met een ding wat nauwelijks van de grond komt :roll:
Zet er meteen een brusheless in, dat setje kost wel wat maar je hebt er lang plezier van. Het zou zonde zijn van de x400 en het zal je teleurstellen dus meteen voor een goede setup gaan !

inderdaad. Simpel gezegt kan het wel want de heli's zijn ongeveer gelijk (alleen de ark is degeljiker en beter). Maar als je leuk wilt vliegen zonder een enorm hete motor en met een beetje leuk vermogen zou ik toch voor brushless gaan. De prijs valt wel mee. Een 25A regelaar met govenor mode kost 55 euro en een motor 57 euro. Dan heb je wel veeeel meer lol, en dat is veel waard toch?

Hello,

ik zou persoonlijk opteren voor de zoom, ik heb een x 400 gehad en dit is naar mijn bescheiden mening de grootste rommel wat je op de markt kan vinden.
Zelf heb ik alles omgeruild voor een trex, tot op heden zonder 1 seconde spijt.
De x400 was uitgerust met verschillende upgrades, alle aansturingen liepen muurvast, duurde een hele tijd eer dit soepel begon te werken, de x400 is ook niet zo 3D geschikt zoals een trex.

Dit is enkel mijn bescheiden mening....

Groetjes

Chris

inderdaad jouw mening. Mijn x400 vliegt super. De zoom is een ouderwets systeem met een slechte heck aandrijving. Links lopen wel vaker wat stroef, kan je zelf wat aan doen.

T-rex is ook niet alles ;)

Vreemd,heb nu een 3 tal heli`s staan hier..en vlieg nog steeds het liefste met de x400,dan wel met een t-rex rotorkop erop..
Heb zelf op de x400 een mega motor 16/5/3 met een phoenix 35a regelaar,en vlieg nog steeds op 40% throttle hier..gaat als een speer gelukkig!
heb op de t-rex een align 420lf motor met een align 25amp regelaar,helaas heb ik hier de throttle op 85% staan!
dus zegt al genoeg dacht ik,zou dus gewoon voor een goeie set gaan.
Nu zal de mega niet 1 van de beste zijn,maar voor de gemiddelde vlieger een best en fijn motortje.
oohja,de lipo is dan een ELE 11,1v 2200ma..en vlieg daar rustig een 18 minuten mee.
zie draadje hier iets onder: t-rex mix x400 (e_max)

Grtz erik jan

Zoom400/T-rex450xl/E-max/Lama

Er even een paar dagen tussen uit geweest.

Begrijp dat ik het beste dan toch maar een X400 met brushless aanschaf. Ik wil gewoon de teleurstelling voorkomen die ik heb met de zoom. Vliegt niet echt lekker.

Wou er gewoon een klein dingentje bij om thuis in de tuin te vliegen. De Caliber30 is daar een beetje te groot voor. Met de zoom lijkt het wel of ik nog nooit gevlogen heb terwijl het met "de grote" toch al aardig begint te gaan.

In ieder geval (nogmaals) bedankt voor de raad. :proost:

Wat denken jullie van deze setup:

Align RCE-BL25G controller
Align RCM-BL400LF (2800KV) motor
4* Futaba 3107 nano servo
protech NT410 HH gyro
E-Tec 1700MaH Lipo

Ik zou toch voor iets zwaarders gaan!
align 35 esc of phoenix 35amp
met daarbij een align LF430 inplaats van de LF400
of eem mega 16/5/3 motor,heb je echt wel nodig met een x400..
en daarbij een lipo ELE 11,1volt 2200mah
Verder de rest is wel prima!

hay Bronco
De Futaba 3107 is een goede snellen en krachtinge servo maar heeft een groot nadeel er zijn geen groteren servo armtjes voor te krijgen en ik heb geleerd dat voor de aansturing van de schotel je een grote uitslag nodig hebt.
succes jan

Back