Connection Break.

Hallo,

Ik wilde gisteren mijn net gearriveerde 2S Flightpower 5000MaH opladen aan m`n zwager zijn ultramat 14 met externe robbe balancer.
Tot hier geen problemen...
Instellen gaat ook goed...
Lader begint te laden tot hier nog steeds geen probleem...
maar...
Opeens na enkele minuten.... PIEP PIEP PIEP PIEP
display geeft aan: "connection break"

-met een 2de zelfde lipo heb ik het probleem niet...
-ook moet ik eerlijkheidhalve bekennen dat er met de bananen plug die de lader ingaan kort contact is geweest waarbij er kort wat vonkjes waren:nooo:.
(ik weet stom stom stom maar kan dit einde lipo betekene?)

Vette pech voor de kabouter :cry:

Hij doet het nog wel "normaal" in m`n waggiej maar als ik em straks weer ga laden kan dat dan problemen (lees gevaar) opleveren?

Laatst bewerkt:
Van een paar vonkjes gaat een lipo accu normaal gesproken niet kapot hoor, dan moet je hem echt wel goed kortsluiten.
Ik zou mn balance draadjes even doormeten, als er namelijk een balance draadje los is in de accu dan geeft hij ook connection break aan.

Hallo,

Ik wilde gisteren mijn net gearriveerde 2S Flightpower 5000MaH opladen aan m`n zwager zijn ultramat 14 met externe robbe balancer.
Tot hier geen problemen...
Instellen gaat ook goed...
Lader begint te laden tot hier nog steeds geen probleem...
maar...
Opeens na enkele minuten.... PIEP PIEP PIEP PIEP
display geeft aan: "connection break"

-met een 2de zelfde lipo heb ik het probleem niet...
-ook moet ik eerlijkheidhalve bekennen dat er met de bananen plug die de lader ingaan kort contact is geweest waarbij er kort wat vonkjes waren:nooo:.
(ik weet stom stom stom maar kan dit einde lipo betekene?)

je kan je draadjes ook gewoon meten met een multi metertje hoor, je zal dan al snel zien als je ergens geen voltage hebt en het draadje dus los is..

Ok.... en als dat zo is is de lipo dan kaduk, ik bedoel is dat dan niet meer te repareren?

En kan dit door die kortsluiting zijn gekomen of is dit gewoon een fabriekage fout zijn?? (eventuele garantie)

Je hebt ook kans, dat er erg veel onbalans is in het accupakket. Het is dan de balancer, die het laden onderbreekt.

In zo'n geval moet je de balancer een keer in z'n eentje z'n werk laten doen. Deze ontlaadt de cellen dan tot ze allen een gelijk niveau hebben. Vervolgens is het dan raadzaam de accu de eerste keer met 0,5 x C te laden.

Hmmz dat ga ik ook doen...

1. vanmiddag even doormeten...
2. dmv balancer ontladen en dan met 0,5 C opladen

thnx

Heb er zelf ook een topic over:
probleem-met-lipo-s-6-cell-4000mah

Ik heb nu een betere laadkabelgesoldeerd met goud connectors ipv de oude tamiya ijzeren 4mm pluggen.

Ook zijn de cellen nu redelijk gelijk en met laden geen problemen meer tot nu toe.

Kan bij mij geweest zijn door dat de cellen onderling te grote verschillen hadden of/en dat mijn laadkabel slecht contact maakte.

Laatst bewerkt door een moderator:
De lipo`s zijn beide doorgemeten en de connector en de balancer waren beide goed aangesloten...

Nu ga ik de 2 batterijen eerst "leegrijden" en dan weer eens aan de lader proberen!

thnx voor alle tips, opmerkingen en dergelijke

heb net hetzelfde voor. zelf nu dat de lipo bij het het vliegen laatst heel erg bol ging. toen ik de lipo had van <hk hing er de negatieve van de balansstekker los en heb toen terug gesoldeerd

hoeveel spanning zat er op elke cel dan?
als het meer is dan 0,07 is het alvast zeker nodig te balancen!!
persoonlijk balance is 9 vd 10 keer, beetje gewoonte zeker? (ook omdat ik 2 laders heb en dus (meestal) tijd genoeg

ik kon de cellen niet appart meten omdat het een hardcase is...

maar 1 2S lipo was 8V en 1 2S lipo was 7,9 volt...
Morgen rijd ik ze beide leeg en dan gaan ze aan de lader met balancer.
Ik zou jullie hier wel weer laten weten hoe dat is vergaan...

ciao bao pao

jawel hoor, heb je een multimetertje?
indien ja? dan neem je de balancestekker en zet je bv de zwarte meter op het zwarte kabeltje en de rode op die ernaast= eerste cel meten,
dan verplaats je je de rode op nog eens die ernaast, dan heb je allebei de cellen samen.
verzet je nu echter de zwarte naar die ernaast dan heb je de tweede cel apart gemeten
liggen die beide ver uit elkaar dan weet je het tenminste als ze uit balans zijn...
een Fusion lipochecker doet eigenlijk hetzelfde, maar dan zonder de poespas.. Fast Lad Performance

let wel op dat je tijdens het meten geen kortsluiting maakt hé
dat zou teveel vant goede kunnen zijn vr je pack ;-)

Laatst bewerkt:
haha... ik vind het goei zo!

Ik rijd ze morgen ff leeg... laden+balancer en dan maar weer eens verder koeken...

Back