Connector solderen

Wat is de meest voorkomende aansluiting aan de accu voor 4mm goud-connector's?
Dat kan namelijk makkelijk zijn om onderling accu's uit te wisselen.
Er zijn namelijk 4 verschillende mogelijkheden om ze te gebruiken.
Ik ben benieuwd welke aansluiting het meest gebruikt wordt.

Foto 1
4mm.jpg

Foto 2
connector4mm.jpg

Laatst bewerkt:
Volgens mij is de eerste afbeelding de meest toegepaste.
Er is volgens mij ook geen vast gestelde norm voor.
Maar ik gebruik deze set-up ook aan de accu.

Als je accu`s wilt uitwiiselen met andere gebruikers, kan je beter naar hun accu-conectoren kijken.

Zoals ik al schreef, er is geen norm : de ene doet het zo, de andere anders.
gr Richard

Ik gebruik castle 4mm bullets. Omdat een aantal mensen op onze baan met deans rijden heb ik een verloopje van deans naar CC bullet gemaakt.
Het is maar net wat je zelf het lekkerst vindt werken.

Foto 2 kan in ieder geval niet, want de stekker moet in het grootste gat v/h rode omhulsel zitten, anders gaan ze niet in elkaar.
Dan blijven er dus maar 2 manier over om ze aan te sluiten en dat is net de voorkeur v/d gebruiker. In mijn geval heb ik aan de accukant de stekker aan de - zitten, zoals iedereen hier bij de club.

Foto 1 is zo te zien ook niet helemaal goed, het lijkt er op dat de soldeerzijde v/d bus aan de verkeerde kant zit.

Uit veiligheid hoort spaningsvoerende zijde of draad altijd altijd vrouwtje te zijn.
Nu is het onmogelijk om zowel accu als lader zo te maken dus zorg ik altijd dat de afgaande kant van m'n lader altijd spanningsloos is als ik de accu loshaal na het laden.
Het lijkt misschien overdreven maar heb met m'n vaak genoeg gezien dat het toch fout gaat.

Of beter een standaard waar de rijders in jou omgeving ook mee rijden zo kan je tenminste nog een accu swappen met je rij maatjes :)

Back