Conrad 2400 mAh "Racing Pack" slechte koop ?

Hallo electro broeders.....

2 weken geleden heb ik voor een collega electrozwever bij de fa. Conrad Electronics ( U allen bekend ! ) 2 Eigen merk Ni-Cd racings Packs besteld

afb16609.jpg

I hoopte hiermee voor de collega electrozwever 2 (7 cellen) accupacks te hebben gekocht die zeer goedkoop werden aangeboden !
Echter na 3 x een laad en ontlaad cyclus te hebben gedaan bleek dat de beide pakketten er na 25 seconden vol gas mee ophielden. Nadat ik het gas dicht had gedaan en vervolgens weer vol open zette kon ik weer 20 - 25 seconden volo gas geven, etc.etc.

Ik heb geinformeerd bij Conrad en kan ze kostenloos terugsturen.
Uiteraard ga ik dat ook doen, maar wie heeft een idee wat het kan zijn ?

Ik heb ook contact met de techn. afd. van hen gehad, de zeer bereidwillige meneer wist ook niet wat het euvel kon zijn.
Ik heb ze ook vergeleken met mijn eigen (oudere) packs ( Sanyo Ni-Cd 1700 mAh ) en deze geven veel meer af dan de nieuwe Conrad packs...

Iemand ervaring met deze accupakketten ?

gr. Gert

Ik heb de zelfde ervaring met het 1100 Nikko look pack

227877_BB_00_FB.EPS.jpg

Deze had ik voor de auto van mijn zoontje gekocht maar kom niet verder dan 300 mA. Ook komt er een soort vocht in krimpkous tijdens het opladen :?

Ik heb hem ook aan de kant gelegt en wil nog een keer gaan vragen of er meer problemen bekent zijn met dit soort accu's

Daarin tegen heb ik de zelfde cellen los in de zender van de esky en heb ik wel goede resultaten. Maar deze laad ik los.

Het kan zijn dat er veel verschil in capaciteit zit er daarom als pakket het laden niet goed gaat.

Maar misschien is het handig dat als er mensen zijn met de zelfde ervarig dit hier te posten. (en dan niet gaan schelden dat heeft geen nut, gewoon netjes je ervaring plaatsen, zodat als er inderdaad problemen met deze paketen zijn wel samen sterk staan).

gr Remco

Het lijkt alsof je regelaar de boel dichtgooit ! deze zul je opnieuw moeten instaleren. Het lijkt mij sterk dat er een probleem met 2 accu`s zijn.

Even voor de duidelijkheid:
Als ik mijn eigen oude pakketten gebruik gebeurt er helemaal niets, en kan ik ze gewoon tot de laatste druppel aan 1 stuk leegtrekken !

De beide pakketten van Conrad stoppen er na een seconde of 20-25 mee ! Als ik vervolgens het gas dicht doe en weer vol open zet gaan we weer 20-25 seconden, en zo kan ik doorgaan tot de pakketten echt leeg zijn !

De theorie dat het aan de regelaar zou liggen (Kontronic sun 4001) gaat hier dus waarschijnlijk niet op !

configuratie: speed 600 8,4 V met 9x6 klapper

gr Gert

Kijk een even hier even. Daar staat een simpele methode om de inwendige weerstand van je cellen ongeveer te meten. Als die erg hoog is heb je het antwoord op je vraag. Let er wel op dat de inwendige weerstand ook nog afhankelijk is van de stroom die je uit je accu trekt. Met andere woorden hoe meer stroom je gaat trekken hoe hoger de weerstand uitvalt!
Pakketten met een hoge inwendige weerstand zijn ongeschikt als aandrijfaccu's. Je kunt ze wel prima gebruiken als zender accu bijvoorbeeld. Een zender gebruikt niet zoveel stroom dat een wat hogere inwendige weerstand daar problemen zal opleveren.

Hallo Gert,

lijkt mij ook een kwestie van te hoge inwendige weerstand van de cellen. En uit ervaring kan ik zeggen, dat wanneer je de 9*6 klapprop direct op je 600 hebt (niet vertraagd), is idd de stroom veel te hoog voor DIE pakketten. (naar schatting ongeveer 35 amps, wanneer je pakketten hebt die de stroom wel kunnen leveren).

Groetjes Aldert

Ik heb voor mijn Freewind zwever met standaard direct aangedreven speed 600 en kontronic sun 4001 diverse accupaketten waarmee ik nog nooit problemen heb gehad. 1 x 2000mAh Ni-Cd - 2 x 1700mAh Ni-Cd en 1 x 3300mAh Ni-MH ( pushed & matched )

Ik ben bang dat de paketten die ik besteld heb inderdaad niet geschikt zijn voor mijn toepassing, echter volgens de PDF file kunnen deze packs 10 C doen !
http://www.produktinfo.conrad.com/d...99/227920-da-01-en-NiCd_Power-Pack_Tamiya.pdf

gr Gert

ben dr ook bang voor..... als ik zo door de gegevens spit, hebben deze cellen gigantisch veel Ri (12 mohm is wel wat veel) en dus navenant klapt de spanning in bij de gevraagde stroom.... hang er eens een voltmeter aan en kijk hoever de spanning in elkaar klapt, bij een dergelijke motor moet het pack minimaal 1.1 volt per cel doen..
dus de meter mag bij volgas niet onder de 7.7 volt zakken en al zeker niet na 20 seconden......

En geloof me, die dure packs kosten niet voor niets veel geld........Peet......8)

3mOhm is normaal voor 2400 cellen. 12 ohm kan betekenen dat hij dat daar pas op zit als hij helemaal leeg is ;) Da's normaal.

Meet elke cel eens door, kan een slechte tussen zitten. Mijn vader heeft veel 2400 stuk gehad, ik ken er nog wel meer zo.

Er zijn ook geen betere cellen dan de P&M van hopf ;)

Hallo electrobroeders

Aangezien ik ze kostenloos terug kan sturen heb ik besloten niets te gaan forceren om te meten....

Mochten ze toch nog terugkomen kan ik altijd nog gaan meten

vr.gr. Gert

hoi Gert
op zich zijn het niet echt slechte accu's. ik rij er zelf ook mee, maar omdat de interne weerstand redelijk hoog is mis je toch een hoop kracht als je ze vergelijkt met sanyo's. ik zou als ik jou was gewoon weer overstappen op sanyo"s (ga ik ook doen)
succes Sander

Hoi,

Ik gebruik precies de zelfde accu's in mijn electro zwever.
Tot nu toe geen problemen mee gehad.

Marten

Back