Conrad bootje brushless ombouw

• Topicstarter Topicstarter Chronoholic
  • Startdatum Startdatum
C

Chronoholic

Guest
Hallo,

Ik ben van plan een brushless speedbootje te maken.
Ik heb nog een Ez-Run 35a liggen samen met 2 brushless motors, waarvan eentje met een 2.3mm as. (5000kv)
Ook heb ik genoeg lipo's.
Ik zocht dus een bootje met een 380 size brushed motor met (dus) een 2.3mm as.

Nou viel mijn oog op deze boot:

Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

Echter is mijn brushless motor geen watergekoelde motor.
Moet ik echt voor waterkoeling gaan of is dat een pré ?

Mvg, Alex

Hallo Alex,

Voor die €100,00 kun je beter een kale romp van hetzelfde formaat kopen en die opbouwen.
Het verbouwen van zo'n gebakje leidt zelden tot het gewenste resultaat.

De motor met 5000KV is érg enthousiast voor een boot met onderwateraandrijving, je hebt dan aan 1S eigenlijk al genoeg...
2S zou dan een hydroaandrijving (oppervlakteschroef) kunnen aandrijven.

In een gesloten romp heeft de motor geen luchtkoeling zoals in een heli of vliegtuig, waterkoeling is een must, als je niet voor iedere vaart een verse motor wilt inbouwen...
Een koelmantel kun je zelf maken.

Groeten, Jan.

Alex,
zoals jan al zei.
Je kan meschien voor dat geld een Mhz gecko rompje of als je wat meer gld hebt een Mhz lizard.
en dan ombouwen kijk hier maar eens:
2BrothersRC
Daar zul je vast wat vinden ;).

Grtz

Hartstikke bedankt voor de tips allebei.
Ik ga toch maar alles nieuw aanschaffen en het wordt denk ik een Gecko, maar ik sta nog open voor suggesties.

Ik wil graag namelijk als lengte ongeveer 50cm en ik vind de Gecko een beetje klein met zijn 34cm.

Mvg, Alex

Scorpion van MHZ. (verkrijgbaar bij 2brothersRC in Bussum)

Staat ook nog een bouwverslag van op dit forum.

Groeten, Jan.

Ha, er zit toch enig geloof in nu zie ik! Chronoholic, ik ben een Scorpion aan het bouwen en het ziet er goed uit. Ik maak gebruik van Jan´s adviezen zeer regelmatig zeker ik nu een beetje aan hem wil tippen :) of daar voorbij :D

Jan, bootje heeft zijn endurance met NiMH´s volledig vervolmaakt, en verder, enne met een 4500MaH doet hij 15 minuten ruim! Vloedkamer is gemaakt maar nog niet getest, ziet er een beetje anders uit dan wat jij hebt of verwacht, denk ik! We spreken! Eus

Back