conrad speedboot

Goedenmiddag allemaal,

Vroeger had conrad zo'n geel met zwart bootje te koop, volgens mij van purple light:confused:
Weet iemand of dit bootje nog bij een winkel te koop is, of op een nog enigzins betrouwbare site?

voor wie hem niet bekend voorkomt, dit is hem

purple%20light.JPG

purple%20light%202.JPG

dus heeft iemand nog tip's bij welke site of winkel ik deze nog kan kopen?

alvast bedankt,
jacco

Laatst bewerkt:
Hallo jan,

bedankt voor uw info,
ik zie dat u zelf er ook zo'n een heeft, maar niet echt over de kwaliteit bent te spreken, heeft u deze nog?

Ik zoek een funbootje wat niet heel hard hoeft te gaan (geen brushless, maar bijv. een speed 600 race) op 6 à 7 cellen, maar wat wel lekker hard gaat om over golfjes te springen (zo'n 35-40).
Het liefst dus een mono1, die al voorgemonteerd is. (de hardware)

Heeft iemand nog tips, ik hoor het graag

Laatst bewerkt:
Hallo Jacco,

Zeker heb ik de boot nog, momenteel wordt 'ie gebruikt om brushless motoren te testen (dat gaat hárd)...
Behalve de romp en het roer is er niks meer origineel.

Om over de golven te springen is 35-40 km/h al behoorlijk hard, de boot is een platte bak en ligt met dit soort capriolen redelijk gauw op z'n dak.
Omdat 'ie zo plat is, drijft 'ie ook ongelofelijk stabiel op z'n kop...

Ik wil er ooit nog eens een vloedkanaal inbouwen, maar de toegang is nogal krap en ik heb grote handen, dat wordt een hele toer, net als destijds het vervangen van de standaard as door eentje van Hopf, met een koppelingsklok, man wat was dat een gepriegel...

Er zijn verschillende boten verkrijgbaar met de schroefas en roer al gemonteerd, wat is je budget?
Een romp als de Scorpion van MHZ MHZ Artikel 2007 (klik op Artikel, dan Rümpfe, dan Klein en scroll naar beneden)
is niet moeilijk om zelf op te bouwen, er is wel een bouwbericht op dit forum te vinden.

MHZ heeft meer voorgebouwde boten, maar dat is niet écht goedkoop...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
hallo

in de club hebben we net zulke bootjes maar dan veel kleiner
van graupner geloof ik met een 400 motortje in
zelfde vaarbeeld maar dan niet lang varen
en eens op hun kop is het gedaan met de pret
deze rompjes zijn van abs en ze zijn ook reeds op elkaar gelijmd
funspul om op een tentoonstelling in een basin te varen
als je dan met 5cman aan het varen bent is het echt opletten want je knalt zo tegen elkaar aan

groetjes raf

hallo raf en jan,

@raf: volgens mij ken ik die bootjes wel, is dat niet een graupner mini-sprint?

@pompebled: mijn budget is tussen de 100 en 150 euro, het liefst een bootje met de as en moterhouder er al in.
(helaas valt mijn lievelingsboot dan af, de hydromarine nostep1)

Ps: ik heb mijn gecko verkocht (met winst:p) aan een vriend, hij was toch wat te klein ;)

Laatst bewerkt:
Hallo Jacco,

Als de Nostep1 je favoriet is, dan zou ik de kale romp bij H&M kopen en de hardware in China.
Waarschijnlijk redt je dat niet helemaal met de resterende €60,00, maar voor de rest zou je kunnen sparen.

Laat het maar weten als ik even voor je moet zoeken bij de Chinese aanbieders van hardware.

Groeten, Jan.

Hallo Jacco,

Heb je dit gelezen?
[40573] leuk-speedbootje-4

Dat deze boot slecht verkrijgbaar is heeft waarschijnlijk ook te maken met de ongelofelijk slechte kwaliteit van het laminaat.
Als ik een leverancier vind, laat ik het je weten.

Had je de website op de foto al geprobeerd?
€199,00, inclusief zender.
Modelisme à prix discount : helico RC, avion RC, voitures RC, bateaux RC, pièces détachées, radios ... : Bateaux : Purple Light fibre de Verre

Groeten, Jan.

Marktplaats.nl > Tracer II Powerboat: Gaat "Als Een Kogel" - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch

80,00 alles erbij ;) wat anders als de 179,00 die conrad ervoor vroeg/vraagt

Groet, Christian

Laatst bewerkt door een moderator:
Da's wel 'goedkoop', maar dit is een boot met twee 'powerful' 380 motoren en tanksturing.

Daar vaart een Purple Light A-5 rondjes omheen, de mijne zeker.

Ook weet ik niet of de romp ABS of polyester is.

Het is een optie, maar als je alles wilt ombouwen, zodat het een 'echte' RC-boot is, ben je een behoorlijk bedrag kwijt.
Dat geld zou ik dan liever in een Nostep1 steken.

Groeten, Jan.

Hallo iedereen,

ik zat nog wat te speuren op ebay, is dit misschien wat?

25" deep vee ARTR with motor and ESC- racing spec white - eBay (item 290288756308 end time Feb-10-09 18:24:25 PST)

Het is omgerekend zo'n 159 euro exclusief verzendkosten.
Het voordeel is dat de hardware, moter en esc er al in zit, alleen geloof ik niks van de 85kmp/h. Met 6 à 7 cellen zou hij de 30 toch wel moeten halen?

OF:
http://cgi.ebay.com/25-deep-vee-ART...adio_Control_Vehicles?_trksid=p3286.m20.l1116
deze is wel goedkoper, maar kan deze wel op gewone cellen?, 90 euro vind ik niet duur

ps: als ik ergens een kapje van een nostep1 kan kopen, lijken ze er verdacht veel op:p

Laatst bewerkt:
Hallo Jacco,

Hoe is je Engels?
Hier is enorm veel info te vinden over deze boot:
Prince 25" Mono

Het prijsverschil tussen de boten in je links zit 'm in de ingebouwde componenten, de goedkope buitenloper komt er in de het genoemde forum niet echt goed uit, er schijnt nogal eens wat in rook op te gaan...
Vervangende motoren worden er gelukkig ook genoemd.

De dure versie is voor de amerikaanse markt gemaakt, te herkennen aan de enorme hoeveelheid bling-bling aan de spiegel, volkomen doelloos, de goedkope versie vaart, mits goed afgesteld, even goed.

De boot met de buitenloper zal de 80km/h niet halen, ook de 50 km/h is wat optimistisch met NiMH, als je een passende binnenloper (en een nieuwe regelaar!) met waterkoeling monteert is dat best haalbaar, onder gunstige watercondities.
Voor een beginner is 80 km/h verschrikkelijk hard, gelukkig zit er een regelaar in...

Deze boot vaart ook op 'gewone' NiMH cellen, echter, je hebt wél goede cellen nodig, omdat de borstelloze motoren flink stroom kunnen trekken, goedkope cellen kunnen geen hoge stromen leveren en zijn zó stuk.
De meeste regelaars kun je instellen op het gebruikte cel type (NiMH of Lipo's), zodat de regelaar afschakelt als de cellen te leeg dreigen te raken.

Inclusief verzendkosten kom je voor de goedkope versie op zo'n €131.09.
Ik zou gelijk een watergekoelde binnenloper en een regelaar mee bestellen, ben je voor toekomstige hoge snelheden gelijk klaar.
Dit bijvoorbeeld:
http://cgi.ebay.com/2618KV-electric...es?hash=item270300501944&_trksid=p4634.c0.m14
En: http://cgi.ebay.com/Electronic-Spee...es?hash=item270314602420&_trksid=p4634.c0.m14

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
hallo jan,

harstikke bedankt voor de info, ik kan hier heel veel mee.
u moet even kijken op pagina 10, post no.231;)
Helaas heb ik gisteravond met slotracen mijn regelaar afgefikt, dus daar ging weer 99,- :(.

Hoeveel kost hij nou precies met verzendkosten en de extra motor en regelaar?
Ik vind dit een hele mooie boot en als ik het geld weer heb, koop ik hem meteen.

nogmaal bedankt

hallo Jan,
u moet even kijken op pagina 10, post no.231;)

Da's een mooie cryptische omschrijving Jacco, waar vind ik dat?

Als je alles bij elkaar op telt kom ik op $276,98 da's €216.12.
Ik heb domweg alle artikelen en de verzendkosten die erbij staan opgeteld, als je een mailtje stuurt naar de leverancier Johnny Hocheung en vraagt wat de verzendkosten zijn van alles bij elkaar, kom je vast lager uit.

Doe er gelijk een setje turnfins bij:
aluminum turn fins (left and right) for small rc boat - eBay (item 290248774044 end time Feb-21-09 04:46:15 PST)

Groeten, Jan.

Hallo jan en firefly, bedankt voor jullie antwoord,

Ik ben eens wat prijzen gaan vergelijken, de dure boot tegenover de goedkopere + motor en regelaar....

je raadt het al, ze kosten dan precies hetzelfde: 183.68 euro inclusief verzendkosten.

nou is mijn banksaldo na die domme actie van gisteravond watgekrompen en kwam ik erachter dat ik nicd cellen heb i.p.v. nimh cellen, dus dan wordt dat bedrag nog veel groter, wat eigenlijk niet de bedoeling was...

dus heeft iemand dus nog iedeeën voor een mono1 op 6 à 7 cellen met de hardware er al in?

ik hoor het graag

Back