Conrad Tornado17 groot probleem..

hoi,
ik heb een probleem met mijn Tornado17, nitro 2,8cc boot.
na motorproblemen wil ik de motor weer proberen en ontdek ik een gat.
waar de motor zit bevestigt (1 van de vier imbusschroefjes) zit een gat en een barst die een aantal centimeters doorloopt.

is dit te repareren?
weet iemand dat, of kan iemand dat?
als het mogelijk is hoor ik het graag.

Folker

hier zijn de foto's:

met bevestigingsrubbertje:
1238gm1.jpg

en zonder rubbertje:
2s622z4.jpg

ik dacht zelf:
angezien ik de stukjes nog heb, kan ik ze misschien vast lijmen met 2 componenten lijm, dat is dan denk ik wel net zo stevig als het was.

hallo,

het word al moeielijker om te doen maar het is mogelijk.

je zou eigelijk een of ander hout moeten vinden wat bij de boot past kwa gewicht
ik denk bij jouw berke triplex en dit in het gat moeten verlijmen met epoxie
als dat gedaan is ga je het grondig schuren.
daarna koop je het best glasvezel doek zou 80 of minder grams pakken voor de
afwerking aan de buitenkant en dit met epoxie doen en niet met hars en aan de binnekant zou ik als ik jouw was zware doek doen voor de stevigheid zoals
over de 150 gram en dan weer van de buitenkant schuren en bijspuiten.
je zal denk ik wel je bevesteging opnieuw moeten maken.

ik denk dat je het zo het beste kan doen.

de prijzen zal ik je even geschat zeggen.

epoxie voor een kleine hoeveelheid 13,00 euro is wel heel klein maar meer dan voldoende.
de glasvezel kun je denk ik bij de lokale modelbouwwinkel halen en je betaald zoiets
7-8 euro voor een halve vierkante meter.

het hout is niets van te zeggen.
dus zit je rond de 25 euro en je hebt het weer zo goed als nieuw en heeeeeeeel stevig.

mvg,

virgil

virgil je praat over epoxy..
maar epoxy en abs gaan !NIET! samen en maak je het probleem alleen maar groter.

de manier om dit te maken is met stabitex en een plaat abs-plastic.
bijde zijn bij de betere modelbouw zaken tekrijgen.
je zal na eigen inzicht een beetje moeten kijken hoe je het ut beste kunt repareren. dat is op foto namelijk moeilijk te zien wat het beste mogelijk is

virgil je praat over epoxy..
maar epoxy en abs gaan !NIET! samen en maak je het probleem alleen maar groter.

de manier om dit te maken is met stabitex en een plaat abs-plastic.
bijde zijn bij de betere modelbouw zaken tekrijgen.
je zal na eigen inzicht een beetje moeten kijken hoe je het ut beste kunt repareren. dat is op foto namelijk moeilijk te zien wat het beste mogelijk is

oke sorrie wist ik niet anders denk ik dat het wel de goede oplossing
was geweest.

gr.

Hallo Folker,

Test even op een onopvallende plek, of het plastic van de romp oplost met aceton.

Als dat het geval is, en je kunt de stukjes weer op hun plaats krijgen (vooraf ontvetten!), dan kun je ze met een drupje Aceton weer met de romp versmelten.
Wees heel zuinig met de aceton. meer is niet beter, maar maakt je romp plaatselijk week.

Als alles goed uitgedampt is (minstens een nacht), zouden de stukjes weer aan/in de romp gelast moeten zitten.
Als er ruimte voor is, kun je de romp aan de binnenzijde, waar het ABS dunner is op de foto, versterken met een strip ABS, dat je passend maakt en weer met een paar druppen aceton over de eerder gemaakte las vastzet.

Groeten, Jan.

bedankt voor alle reacties:D
maar ik denk dat als ik aceton gebruik en het dus wat versmelt, dat het bevestigingsgat dat een iets andere vrom krijgt, en aangezien het een belangrijke plaats is weet ik niet zeker of het handig is (denk ik hoor, ik heb het nog nooit eerder gebruikt). zou een soort lijm dan de beste oplossing zijn?

Om die reden zei ik dus ook, dat je het spaarzaam moet gebruiken; als er geen aceton bij het gat komt, zal het ook niet vervormen.

Bij die wanddikte zal het vervormen trouwens niet zo'n vaart lopen...

Mocht het niet meer rond zijn, dan haal je er na het uitharden weer een boortje doorheen, klaar toch?

Groeten, Jan.

Back