Conserveren 4-T motor.

Aangezien ik met grote tussenpauzen watervlieg, heb ik al het eea aan schade gehad door het te lang wegzetten van de modellen met de dure 4-t motoren.
(Tja servo's niet helemaal droog maken na een waterbadje is een ander verhaal....)

Ik wil dat wat beter gaan doen, er zijn wel enkele draadjes geweest hier over, maar nog niet bij de watervliegers denk ik.


  • Ik ga de motor thuis nog eens volgas laten lopen zodat er zeker geen water meer in zit (met terugtaxiën pakt hij water op)
  • Ik schroef het klepdeksel er eens af, heb ooit gezien dat zich daar water in ophoopt na een vlucht (motor is schuin hangend ingebouwd)
  • Met de startmotor ronddraaien en op de brandstof aansluiting een tankje met WD40 koppelen
  • brandstoftank leegzuigen
Nog meer tips?
 
Vandaag nog een tip gekregen, of dat werkt?
Op de carter ontluchting een spuitbus WD40 aansluiten en de motor goed doorspuiten (evt tegelijkertijd met de starter ronddraaien?)
 
Back
Top