contact-kontakt lijm

• Topicstarter Topicstarter Aad
  • Startdatum Startdatum
A

Aad

Guest
Beste modelbouwers,

Wie kan mij vertellen waar ik nog contaktlijm kan kopen???
En dan bedoel ik die lijm in een blikje die zo enorm naar de amoniak stinkt. die lijm die is te gebruiken voor het lijmen van balsa plankjes op een styropor kern, (vleugel). Als er andere mogelijkheden zijn , wil ik dat natuurlijk ook graag horen, maar het moet gebruikt worden in lichte construkties, dus witte of melklijm valt al af.......
Goed , ik ben benieuwd of iemand hier de cleu heeft.
Er bestaan ook tubetjes, maar die zijn veel te duur en het is veel te weinig, Bison.

Alvast bedankt :D

bison heeft ook nog de blikken, gewoon bij de bouwmarkt.

of je moet zoeken naar mensen die pijpen isoleren met die zwarte armaflex isolatie, die gebruiken dezelfde contactlijm.

@Gerard, Heeft het nog een naam dat je weet?
@Xander, maak je zeker alleen kleine vleugeltjes?

ja van bison heet het contact TIX, hoe die industriele knoei heet weet ik zo niet, ik "werk" bij philips, en daar zijn ze altijd wel ergens met dat spul bezig, ik zal morgen eens rondneuzen of ik zo'n isoleer mannetje kan vinden

Het heet melklijm toch, waar je vleugels mee in kan dekken?
Vroeger verkocht hobby-in dat, nu niet meer?

ja maar dat is vrij zwaar en dat zoekt aad niet, van de contact tix verdampt vrij veel en heb je maar weinig nodig.

die melklijm lijmt trouwens wel als de ziekte, als je je balsa sheeting maar iets verkeerd erop legt is het al te laat, zit meteen muurvast :D

Gerard met het gewicht ben ik het niet helemaal met je eens.
In het begin dezen wij het met een spons, toen was het inderdaad zwaar.
Maar later met keuken papier.
En dan heeeeel dun op brengen.
Dan valt het reuze mee.
Maar ik moet eerlijk zeggen, dat het al weer lang geleden is, dat ik dat heb gebruikt.
Andere middelen heb ik nooit gebruikt.

Er is eigenlijk maar 1 goede kontaktlijm voor ps-schuim en balsa, en dat is UHU-POR.

Dit is niet alleen in tubes, maar ook in blikken van 250 gram en 1 kg te krijgen. Kost wel wat overredingskracht om te laten bestellen, gaat per 12 blikken.

Hans

Met water? Ron, is dat ook lijm met een amoniak lucht? Ik heb hier een medevlieger die gebruikt verdund boekbinders lijm, raar spul, daar ben ik nog niet helemaal uit...
Overigens iedereen bedankt voor de tips, ik schrijf wat merken op en ga het eens uitzoeken...
Meer tips zijn altijd welkom.........

Boekbinderslijm is wateroplosbaar, en familie van gelatine/caseine. Het wordt gemaakt van beenderen (slachtafval...)

Ik zit de vraag nog een keer te lezen,
Ik zie dat ik niet zo'n handig antwoord gaf.
Geen melklijm dus :oops:

Slacht afval? Zit er dan ook dioxine in.......?

Ja ja, ik weet het flauw grapje, hehe

Nee Alex ,
maar wel Flatonicumhidramelopublusatygnomyrakummhidrapetrmalitocsferimaatiezine.....OEY :hammer:

haha...... jij hebt zeker een Locomokipkachelfantje als huisdier hahaha.

humor!!!

Alex

Die melklijm was toch op latex basis?

Ps. Hobby-in heeft het gewoon nog volgens de laatste berichten.

Back