Contact om probleem Quadcopter op te lossen

Ik heb al eerder een discussie gestart om mijn probleem met de Hobbyking Quadcopter op te lossen.
Ondanks diverse adviezen is het probleem nog niet opgelost.

Om te beginnen heb ik de volgende samenstelling van de quadcopter.
1. Hobbyking Multicopter Control Board V2.1
2. Turnigy Plush 25 amp speed controllers,
3. Turnigy D2822/14 Brushless Outrunner 1400 kV,
4. Usbasp AVR Programming Device.

Voor de firmware heb ik de flashtool van de website lazyzere.de, KKmulticopterflashtool V0.33 en Quadcopter Controller V4.7 X van RCgroup.com geinstalleerd.
Het installeren van de firmware geeft geen foutmelding.

Na alles aangesloten te hebben en onder spanning gezet starten de motoren niet. Als ik de giro van Yaw op nul zet om de throttle adjustment af te stellen gaan de motoren draaien en reageren op de throttle en elevator van de zender.

Wat doe ik verkeerd?

Is er een ervaren quadcopter vlieger die hiervoor met mij in contact kan/wil komen om dit probllem op te lossen?

Het lijkt er op dat je nog enkele dingen over het kk bordje niet weet.
Ik denk dat je best de volgende pagina's eens doorleest.
Pre-Flight Check
hierin worden de punten overlopen die je in orde moet brengen om een vliegende multi te krijgen. volg deze stap voor stap en je zou er moeten geraken.

let er wel op dat het gebruik van de potentiometers sinds 4.7 anders is. zie:RC Groups - View Single Post - Improved firmware for the KK multicopter, also the HK KK.
om te beginnen moet je nu:
roll-pot op 50%
Pitch-pot op 0%
Yaw ook op 50%

het feit dat je motoren niet willen draaien ligt nu vermoedelijk aan het feit dat je kk bordje niet "gearmed" is. (uitleg daarover kun je vinden op de pagina van de eerste link.)

geraak je er niet. aarzel niet om verder te vragen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties maar wat ik ook probeer ik kan het board niet armen.
Als in de gain pots op 50% instel knippert de LED kort als ik er spanning opzet.
Throttle stick naar beneden en rudder stich naar rechts, Throttle reverse, throttle trim aanpassen en EPA vergroten geeft geen resultaat.
Als ik de instellingen van de gain pots verstel blijft de LED op het board knipperen en bliepen de speedcontrollers.

Graag kom ik telefonisch in contact met een ervaren quadcopter vlieger die mij verder kan helpen.

In je beginpost zeg je dat je motoren reageren als je je yaw pot op 0 zet. Op throttle en elevator. Dit mag normaal niet. Omdat je throttle uitgang van je ontvanger rechtstreeks naar je esc's word geschakeld.
Dit zou willen zeggen dat je elevator beweging invloed heeft op je throttle uitgang.
Dit doet mij vermoeden dat er misschien wel een mix is ingesteld op je zender.
Dit zou ook kunnen verklaren dat je niet kan armen.
Welke zender gebruik je?

Ps: ik denk dat ik je telefonisch niet beter kan helpen dan met tekst.

nee wat ie waarschijnlijk bedoelt is dat motoren gaan piepen draaien als hij met yaw pot op 0 aansluit, en dat kan want dat is het esc throttle calibration mode;)

In calibration mode mag je elevator stick geen invloed hebben op je motoren of escs dit is wel het geval zegt hij in zijn beginpost. enkel throttle!

nee maar kan zijn dat omdat dit beetje tegelijk gebeurd, en het even duurt voor bijvoorbeeld begint te piepen dat hij denkt dat het invloed heeft;)

Back