Hoi Martin en Maikel,
er is geen support meer op vanuit Protech. Dat staat vast, maar goed, dat is een feit dat ik wist.
Het probleem zou volgens mij ook aan de electronica kunnen liggen, maar dat weet ik niet juist.
Wat de pomp betreft, die is idd al vervangen door een Hausl pomp.
Onlangs wou ik gaan vliegen, het was een vrij warme dag, zo'n 25 graden denk ik. Bij het aanschakelen van de ECU gaf hij -12 graden Celsius aan (jaja, da's MIN 12) terwijl het buiten dus lekker warm was. Hij wou ook niet starten met de bougie. Ik kreeg opeens een tekentje op het scherm. We wisten niet wat dit betekende want het stond ook niet in de handleiding. We gokten op een kapotte bougie en hebben dan een nieuwe gestoken (OS 8 met uitgetrokken draadje). Na enkele keren proberen te starten (met een aansteker achter de motor) ging ook deze bougie kapot.
Ik ben dan gaan kijken in de setup en de bougie spanning stond op 1,8V. Volgens sommigen was dit veel te veel, dus heb ik die teruggezet naar 1,2V. Maar nog steeds ging hij niet starten via de bougie.
Uiteindelijk kregen we hem aan het draaien (met de aansteker) en gingen proberen op te stijgen. Maar toen zag ik al dat hij niet full power gaf en moest ik de start afbreken. De motor viel daarbij ook vanzelf uit, maar dit zou wel eens aan de instellingen kunnen liggen van het dichttrekken van de gas (??).
Daarna opnieuw gestart (nog steeds met zo'n -12C op het scherm). Eénmaal aan de start, gaf ik vol gas maar hoorde de motor echt brommen (precies verslikken in het aanzuigen van de petrol). En vol gas ging het toestel niet vooruit. Dan nog maar wat getest, maar vanaf toen kregen we de motor niet meer boven de 110.000 toeren. Da's dus 10.000 toeren te weinig en dat doet natuurlijk veel.
Maikel, ken jij de juiste naam van die fabrikant die daarvoor verantwoordelijk is ? Als je hem ter controle binnen wil doen, moet je dan motor, ecu, pomp, ... alles meenemen, of moet je met het ganse toestel gaan ? En hoeveel zou zo'n controle kosten ?
Vriendelijke groeten en alvast bedankt voor jullie tips...
Davy