Conversie Skyhunter Apache naar RNLAF AH-64D

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Bonechopper, 19 jul 2011.

  1. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Bedankt voor de lovende woorden gasten maar het stelt allemaal niet zoveel voor. Ik krap met regelmaat achter mijn oren als ik jullie toverkunsten volg. Dat is het mooie van dit stuk forum, wil je iets leren dan is er voor ieder wat wils. Hoe zou het eruit gaan zien als we samen eens een kist zouden maken???:p

    Het grootste gevaar van dit project zit hem in de schaalafwijking van de chineese bouwkit. Ik heb wat professionele ondersteuning en we zaten te bomen over de afmetingen van de AMASE-pods. De pods zijn nu nagenoeg schaal maar de wings weer niet. Hetzelfde geldt voor de pylons. Het is dus constant schipperen om het een beetje gelijkend te krijgen. Maar... Als ik de boel zo eens los in elkaar zet dan ziet het er best realistisch uit. En het is immers maar een tussendoortje.

    De beoogde 4-blads met slappe bladen is uiteindelijk niet besteld. Kreeg van Albertino het advies om ff te wachten op de kop van Align die er aan zit te komen. Dan komen er weer meteen andere problemen bij kijken om het toerental naar beneden te krijgen maar dat is van latere zorg.

    Die koolstofplaat is prachtig spul maar zijn gewicht in goud waard (letterlijk). Zit zo eens te surfen maar een paar honder euro voor een plaat van 1mm is heel normaal. Dat is jammer. Voor de uitbouw van de avionicbays aan de zijkant ga ik de koolstofplaat in ieder geval ook gebruiken. je kunt zelfs grote oppervlakken opbouwen met 1 mm balsa. De koolstof plaat maakt het ijzersterk en bijna onbreekbaar.

    Wordt weer vervolgd.
     
  2. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    Prachtig scratchwerk Rob. Ik zit te genieten en inspiratie op te doen tegen da'k zelf zo ver geraak. Je oplossing om balsa te bekleden met 1 mm koolstofplaat is schitterend. 'k Ga zelf ne keer googelen om te zien waar er wat aan koolstofmateriaal te verkrijgen is.
    Mocht je interessante linken hebben voor de aanschaf van koolstof, mag je die steeds vermelden in één van je komende postings. Dan hebben we er allemaal weer iets aan.

    Heligroeten,

    Nick
     
  3. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Tja Nick, interessante linken:( Ik kan alleen leveranciers vinden die grote platen aanbieden voor hele grote bedragen. Dat moet toch anders kunnen. Ik zoek voort.
     
  4. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Tanden zijn klaar

    Ziezo, de bewapening is zo goed als af. Staat zo in de grondverf en wordt meegespoten met de romp straks. Ook moeten de stickertjes er nog op.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aangepast, zal proberen wat duidelijkere foto's te plaatsen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. bonkie

    bonkie

    Lid geworden:
    23 dec 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    holland
    ah 64 uhhhhh D...

    Ik wilde altijd al mooie tanden en als ik deze zie dan wil ik meteen naar de tandarts! (flauw).;)

    Ik had de gun al gezien en die is niet flauw maar dit is de eerste keer dat ik dit draadje zie en ben nu nog meer onder de indruk van je bouwkunsten Bone.......:proost:

    Ga zo door. groetjes bonkie.
     
  6. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi,

    Dit ziet er goed uit :worship: en ik ga dit zeker volgen, aangezien ik de Apache 600 size van Smartmodels bouw maar dan sport schaal en dan de A.

    Ik zou hem uit voeren met de Belt drive maar er komt nu een torc tube incl, 70 graden aandrijving in die Smartmodels binnenkort gaat uitbrengen.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Maar ik heb al gezien dat jij veel verder gaat in je details dan ik van plan ben.

    Ik ga dit draadje zeker volgen want ik ben nu al onder de indruk,

    En laat je niet gek maken, al is dat af en toe niet makkelijk.
    Jij bent de bouwer en niemand anders.

    Groeten en je hebt er een Fan bij:)

    Jan,
     
  7. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Beste Jan,

    Bedankt voor je bericht en het ziet er goed uit. Grappig dat je er ook de gaten in aan het maken bent. Je hoeft niet onder de indruk te zijn, dit is ook maar sportschaal hoor. En idd, ik laat me niet gek maken.

    Die torquetube is interessant. Waar heb je die info gevonden? Smartmodel rept er niet over. Waar ze wel over berichten is dit:

    [​IMG]

    Smartmodel scale pilot figure 1/6,1/7,1/8 ,1/10 - RC Groups

    Kijk, das een boost om het kantoor van de Apache wat op te blingen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi,

    Die piloten (of 1 daarvan) komen er bij mij ook in :) en je bent dichtbij want ik hou mijn bouw draadje over mijn Apache op dat zelfde forum.

    En waar Kin zijn nieuwe staart aandrijving aankondigt is hier, ook in dat forum.

    Groeten,

    Jan,
     
  9. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Hoi Jan,
    Yep, ik heb de piloten alvast maar preordered. Kunnen mijn andere jongens zich alvast op cursus voor de UH-1N, 2 voorin en 2 achterin aan de guns.

    Ik had al 2 heckrotors gekocht om de staartrotor schaal te maken. Hier is iemand mij voor gegaan. Gaat vanzelf zie je wel.

    Smartmodel Apache AH64 + T-Rex 600 ESP - RC Groups

    Grz. Bone
     
  10. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Dag Bone,

    Die piloten pre orderen is leuk maar de kosten zijn nog niet bekend.:(

    Yep, ik heb de piloten alvast maar preordered. Kunnen mijn andere jongens zich alvast op cursus voor de UH-1N, 2 voorin en 2 achterin aan de guns.

    Waar wordt die cursus gegeven, wil ik ook wel heen.:D:D


    Trouwens kun je mij ook vertellen waar je die langere tail as vandaan gaat halen? want het is wel mooi die 45 graden staart.

    Groeten,

    Jan.
     
  11. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Ik heb nu een 5 mm as liggen die ik bij Conrad heb besteld. Ik moet er nog eens induiken hoe ik die ga monteren (lijmen, klemmen??). Heb die gast op rcgroups een berichtje gestuurd, kijken hoe hij het heeft gedaan. Anders wordt het draaien ben ik bang maar daar is ook aan uit te komen.
     
  12. PoweRotoR

    PoweRotoR

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    309
    Hoi Rob,

    Als er wat gedraaid moet worden kan ik je wel uit de brand helpen want ik heb tenslotte een draaibank staan.

    Grt Han
     
  13. Apache nu op national geographic 20.00 /21.00
     
  14. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Avionics bakken

    Edited by Bonechopper
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2011
  15. REX

    REX

    Lid geworden:
    19 jun 2009
    Berichten:
    18
    KLu AH64-D

    Hallo Rob,

    Zoals ik je al eens verteld heb ben ik ook bezig met een 'scratch-built' AH64-D in Klu uitvoering. Ik bouw een geraamte(spanten + langsliggers van triplex/balsa/grenen. Vul dit op met schuimplaat en zaag/schuur dit gelijk met het geraamte. Vervolgens wordt het in mijn geval met alu 0,3 mm bekleed, maar dit zou, om het licht te houden, ook met balsa of hele dunne carbon plaat kunnen. De lichtgele schuimplaat heb ik in een bouwmaterialen zaak gekocht, is hetzelfde als de blauwe 'Roofmate' en kan heel gemakkelijk in de vorm worden geschuurd en is zeer licht.

    Groeten, Dick.
     
  16. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Back in business?

    Edited by Bonechopper.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2011
  17. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Welkom back,

    Smartmodels (Kin) heeft ondertussen wel weer wat laten horen maar beweging op de website en reactie op mail is er nog niet, want ik zit op hetzelfde te wachten als jij zoals je weet...

    Wat betreft die Het RC ME (heb ik ook) en ook de ouwe lullen uitvoering :D:D
    Maar die 60 km/u is volgens mij 60 +++++miles/u en dan de zee mijl versie..




    Enjoy,,

    Groeten,

    Jan,
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.556
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Hei Rob ,

    Dit is er ook eentje om te volgen .... ben benieuwd naar je vorderingen .... ;-)

    Grtz

    Ronny
     
  19. Bonechopper

    Bonechopper

    Lid geworden:
    19 mei 2008
    Berichten:
    396
    Edited by Bonechopper
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2011
  20. Horseman

    Horseman

    Lid geworden:
    2 aug 2005
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Friesland
    Hoi,

    Vergis ik mij hier even:( gevalletje half woord en ik (denk) het te weten.

    Maar die halve raket is wel wat anders,

    Terug naar de Heli, Ik heb onder tussen dat rooster wat boven en onder de motor gondels zit ook aangebracht en dat heeft wel een mooi effect.
    Ik moet er nog foto's van maken dan laat ik het je wel zien.
    Makkelijk te doen en veel plezier:D.

    Ja en wat Kin betreft ik heb hem vandaag het mailtje gestuurd wat ik bijna 2 maanden geleden ook aan hem heb verstuurd en toen zou het ook nog maar twee weken duren, maar in het algemeen maakt ie wel waar wat ie zegt dus dit komt wel goed.:cool:
    En als ik net een CNC machine heb aangeschaft dan zou ik ook willen dat dat ding eerst goed gaat draaien. En met de meeste mensen is het zo dat ze maar 1 ding tegelijk goed kunnen doen.

    Groeten,

    Jan,
     

Deel Deze Pagina