Conversie tabellen voor siliconen olie. (wt/cps/etc)

Jammer genoeg klopt dat niet. Dat verschilt van merk tot merk :(
Kijk maar in de link hierboven.

Wat klopt er niet, behalve jouw interpretatie van de gegevens? De online conversie calculator is een “vast gegeven” tussen de verhouding mbt, Cps en WT. Daar tegenover staat wat in de tabellen aangeven wordt, die verklaren nl dat de inhoud van het flesje, niet overeen komt met de waarde die de fabrikant op het etiket aangeeft.

Wanneer een rc fabrikant veranderd van (silicone oil) toeleverancier, dan zal hoogst waarschijnlijk de conversie tabel in de link niet meer overeenkomen met het product, dat gebeurd nl nog wel eens de laatste jaren. Vandaar dat ik de calculator hier nu gepost heb, deze blijft nl altijd gelijk.

Verschil in waarde kan oa ontstaan doordat de ene leverancier zijn waarde opgeeft gemeten met een temperatuur X, en de ander met een temperatuur van Y (25 en 100graden Celsius komen veelvuldig voor).
 
Je kijkt toch naar het etiket dat op het flesje staat?

De converter: 37.5 wt approximately correspond to 453 cps.
Link van Psycho met tabbelen:
37.5wt losi = 450cts
37.5 Associated WT = 500cts

De converter blijkt dus te kloppen voor losi oil.
 
Je kijkt toch naar het etiket dat op het flesje staat?.......De converter blijkt dus te kloppen voor losi oil……..

Toevallig heeft Team Losi in 2005/2006 ten tijde van de test, de juiste viscositeit olie (dikte) in het goede flesje gedaan, of het flesje van het juiste WT aanduiding voorzien, het is maar hoe je het wil zien. Of dit nu 5 jaar later nog zo is, is een uitspraak voor jou rekening.

De relatie tussen Cts/Cps en WT, welke is vastgelegen in de online conversie calculator, staat hier totaal los van. Het is bij de testers van de TWF8 website te doen geweest om de relatie vast te stellen tussen het etiket en de inhoud van het flesje, om zodoende beter inzicht te krijgen van het viscositeit verschil bij de verschillende merken onderling. Zoals je al zelf aangeeft: ‘je kijk toch naar het etiket’, je verwacht dan ook dat het etiket overeenkomt met de inhoud, en dat blijkt dus niet altijd zo te wezen, vast gesteld is dat dit op een “verkeerde veronderstelling” berust.
 
Wel dus dat wil zeggen die converter ni altijd overeenstemt met wat er in de werkelijkheid op de flesjes staat.
Je wil 450cts oil in je dempers doen, berekent ff met de site hoeveel wt dat, je gaat naar de winkel, daar hebbe ze enkel Associated oil, dan denk je goh geen probleem dat is gewoon 37.5wt en achteraf blijkt dat je 500cts oil gekocht hebt. Tis gewoon stom dat fabrikanten geen zelfde eenheid gebruiken.

Met jammer genoeg verschilt dat van merk bedoelde ik dus dat je niet gewoon mag omrekenen naar WT en dat flesje halen, want dan kan het verkeerd uitkomen.
 
Wel dus dat wil zeggen die converter ni altijd overeenstemt met wat er in de werkelijkheid op de flesjes staat.
Je wil 450cts oil in je dempers doen, berekent ff met de site hoeveel wt dat, je gaat naar de winkel, daar hebbe ze enkel Associated oil, dan denk je goh geen probleem dat is gewoon 37.5wt en achteraf blijkt dat je 500cts oil gekocht hebt. Tis gewoon stom dat fabrikanten geen zelfde eenheid gebruiken.

Met jammer genoeg verschilt dat van merk bedoelde ik dus dat je niet gewoon mag omrekenen naar WT en dat flesje halen, want dan kan het verkeerd uitkomen.

Ach...Iedere fabrikant zal z'n eigen "eenheden" gebruiken. Zo verbind je de klant aan een (relatief) betrouwbaar resultaat.
 
Zijn verschillende merken en vicositeit met elkaar te mengen?
Ik zou graag mijn tamiya dikke demperolie die al in de dempers zit vervangen door Protech silicon oil 600. Moet ik de eerst de hele demper dan ontvetten?
Zo ja, werkt afwasmidel? Heb een tamiya Jeep Wrangler op CC-01 shassis.
v.g. M@rc.nl
 
Zijn verschillende merken en vicositeit met elkaar te mengen?
Ik zou graag mijn tamiya dikke demperolie die al in de dempers zit vervangen door Protech silicon oil 600. Moet ik de eerst de hele demper dan ontvetten?
Zo ja, werkt afwasmidel? Heb een tamiya Jeep Wrangler op CC-01 shassis.
v.g. M@rc.nl

600 is nogal wat zwaar denk ik. Als ik andere olie giet ik ze gewoon uit en sta er wa mee te zwaaien tot er niks meer uitkomt.
 
De bijgeleverde demperolie is dikker dan Auto carterolie. Het veert zwaar, het stuiterd zowat over de weg, helemaal geen natuurgetrouw beeld. Deze olie is wel vloeibaarder. Beide is ciliconen olie, het zal elkaar denk ik niet steken.
Bedankt. M@rc.nl
 
Mja standaart olie is meestal rommel. Op het busje olie dat bij m'n auto stoden zelfs geen specs. Ik heb een buggy en dan achteraf er protech oil 600cts in gedaan maar dat was nog te zwaar.
Nu heb ik 275 achter en 400 vooraan. Veel beter. Misschien mag het vooraan net ietsje zwaarder. Maar 600 was teveel.
 
Bij de wangler zitten staal gevormde demperzuiger zonder gaatje(s).
De rand van de zuiger iets in zagen? Is dat een optie?
Bij mijn bugy plasma edge was bij de achterveren de oplossing door het veranderen van een zuiger met gaatje meer.
Mijn wrangler is in totaal 2,2 kilo zwaar.
M@rc.nl
 
Ondertussel demperolie vervangen en het ziet er naar uit dat het wel afdoende zal zijn. Verschil is er zeker. Wat een dikke demperolie hebben in de doos bijgesloten dan.
v.g. M@rc.nl
 
Back
Top