cool power brandstof

• Topicstarter Topicstarter bbking
  • Startdatum Startdatum
B

bbking

Guest
vraagje,

ik merk dat er een hoop verschillende brandstoffen worden aangeboden voor heli's.
Zo zijn er Tornado, Quartel heli brandstof, no-name brandstof, zelf mix en coolpower en de prijzen verschillen nogal.

Een paar dagen terug heb ik een gebruikte heli aageschaft waar een rest flacon coolpower 5% brandstof bij zat.

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van brandstof, hoot termen als kluts, nitro en wonderolie?
Klopt het dat de "sterkte" van de brandstof af gaat als deze enige tijd staat?
Kan je ongestraft switchen van brandstof? (mijn heli heeft altijd op coolpower gelopen)
Heeft de kleur van de brandstof nog iets te betekenen?

als de can coolpower goed is afgesloten geweest is kan je hem gewoon gebruiken en is de pep er niet af.
je kan gewoon switchen van brandstof, bij voorkeur met evenveel nitro erin als de oude, dan veranderd er niet zoveel aan je afstelling vd motor, hooguit kleine verandering vd naalden.
de kleur zegt niks, coolpower is groen, klotz is rood, carbulin is doorzichtig, titan blauw/groen.
maakt niks uit.
bij voorkeur zou ik GEEN tornado gebruiken, ivm het schrale olieaandeel en de in en uitwendige vervuiling van je model en motor

Als je 2D wilt vliegen, moet je echt brandstof gebruiken met bij voorkeur
30% nitro. Dit vanwege de extra power.
Vlieg je een schaalheli, dan kun je zonder nitro vliegen.
Trouwens bedenk dat nitro schadelijk is voor je motor. Nitro bevorderd namelijk het roesten. Dus als je de heli enige tijd niet gebruikt, maak hem dan even schoon met brandstof zonder nitro.

:idea: :idea: :idea:

ik heb mensen de sterren van de hemel zien knallen op 30% maar ook net zo hard op 12.5% of zelfs 10%.
toegeven, met 30 procent heb je maximaal vermogen en een motor die wat minder inkakt, maar het gaat ook prima met minder.
30% is onnodig duur.

Hoi,

Zelf heb ik altijd met (groene) 15% Cool power gevlogen in mijn Raptor 60 hij had een OS.61.
(paarse) 12,5% Cool power is net zo goed om 3D te vliegen, wil je het beste en het laatste uit je motor uithalen dan is het raadzaam over te stappen op de (roze) 30% Cool power.

15% kost 23 euro per gallon. (3,78 liter)
12% kost 21 euro per gallon.
30% kost 33 euro per gallon.

De motor draaide enorm stabiel met de 15% Cool power de groene kleur van de motor binnen in is zeer normaal, maak je daar dus zeker geen zorgen over.
Als ik opnieuw met een helikopter zou gaan vliegen dan zou ik zeker terug deze BRANDSTOF, die misschien een beetje duurder is, gaan gebruiken.

Groetjes
Tom

Wat betreft veroudering van brandstof: vooral de methanol, maar ook nitromethaan trekken vocht uit de lucht aan. De meeste plastics (verpakking) kunnen enigszins "zweten"en dus (na lange tijd) vocht opnemen. Goed gesloten verpakking is in ieder geval belangrijk, en bewaren in een donkere en droge bewaarplaats.

Back