coole sim

• Topicstarter Topicstarter pepijn de vos
  • Startdatum Startdatum
P

pepijn de vos

Guest
ik loop al een tijdje met een idee rond, dus dat moet ik dan even kwijt.
kan best zijn dat dat niet werkt hoor, maar lees maar wat er nu komt:

wel, sim's proberen altijd zo goed mogelijk de werkelijkheid na te bootsen he?
dat lukt heel aardig, behalve dat je nog steeds met je zender voor een scherm staat.
daar heb ik niks op gevonden, je zou een beamer kunnen kopen maar...
mij idee gaat over wind!
als je voelt waar de wind vandaan komt is dat 1. handig om je vliegtuig tegen te sturen 2. een "echter" gevoel.

men neemt:
4 usb ventilatortjes(ja, die nutteloze dingen voor freaks die in de zomer de hele dag achter de computer zitten)
1 usb splitter om nog wat usb voor andere dingen over te houden
1 voeding, die kan je vaak in de splittertjes stoppen om alle poorten 5 volt te geven.
1 goede programeur die de wind in de sim om kan zetten in stroom voor die 4 dingen.

die vier dingen zet je dan om je heen, en dan heb je wind.

ja leuk idee. als je ipv usb nu serieel neemt is het vrij eenvoudig... je moet alleen nog van de sim weten welke hoek je hebt tov de wind en hoeveel wind er is. Als jij die info even achterhaald doe ik de rest ;)

even een aardig briefje schrijven aan verschillende sims... :D

oke serieel, maar zit daar stroom bij? en dan moet je zeker de ventilatortjes zelf maken?
op de modelbouw manier, 4 speed 400 met gunter.
computer manier, van die computer fans.

ik bedacht me trouwens dat je ze op een petje kan zetten, dan hoef je niet lastig te doen met stokjes en knijpers om ze vast te zetten.

als het lukt word het een leuk projectje :D
misschien die nieuwe sim, ergens in dit forum.
als die nieuw zijn willen ze misschien sneller me werken aan een nieuw idee. ;)

en, en, en!
ik geloof dat ik een beetje te hard van stapel loop :?
adem in... uit... in... uit

om het weer van de laatste dagen natebootsen,

ga je nu ook met je voeten in een emmer water staan ?

haha

maar serieel is stukken simpele aan te sturen dan usb. En usb fan's zijn geen hardware voor de pc dus kan je niet regelen.....

Dus je moet een PIC programmeren die serieel de 4 waardes voor de fans omzet naar 4 kleine snelheids regelaartjes. Is vrij eenvoudig.....

Waardes uit die sims lezen is een stuk lastiger ;)

daar moet je dus veel voor lezen, programmeren, en misschien ook wel hacken :?

dan toch maar een aardig briefje zenden aan de meest gebruikte sims of zo ons kunnen uitleggen hoe we aan die variabelen(heet toch zo?) komen.

daarom begon ik over die nieuwe sim, die willen misschien wat sneller me werken dan die "volgroeide" sims.
open source is nog beter, maar voor zover ik weet zijn er geen rc sims in de open source wereld :nooo:

dan moesten we ook maar om een gratis versie vragen, zodat we ons pakket goed kunnen testen :mrgreen:

je mag het van mij proberen hoor :) Maar ook al weet je wel var enz dan is het nog lastig om met een ander programma te interfaces.

Misschien dat je met fms sneller resultaat hebt maar daar ga ik geen moeite in steken....

dus het komt er op neer dat het een goed idee is maar dat het niet lukt :?

ik ken iemand die kan programeren, maar die wist niks van seriele poorten af.

bye bye idee dus :cry:
tenzei... nee heb je, ja kan je krijgen.
ik probeer het gewoon('k zal maar een mailtje in het engels samen stellen...)

hello

i am pepijn de vos from the Netherlands.
i got the idea to simulate wind in your sim:
by mounting for fan's around you.
the are connected to a serial or other computer port.
they have an extra power source(could be anything), so the computer controls them by a kind of speed controller.
then you can feel the wind in the sim.

so, that's my idea, do with it whatever you want.

bye,
pepijn

is 'i zo goed?

Ik zou er patent op aanvragen :rolling:
En dan zometeen upgraden naar wind 5.1 :mrgreen:
Of een hele omgevings simulatie verkopen inclusief rook machines om mist te simuleren en sneeuw en water kanonen voor nog meer extra effect :D
Dat is handel kid :idea:

een soord surround wind, goed idee het word idd alleen moeilijk om alles te programeren. ben benieuwd wanneer de eerste sim ermee uitkomt :wink: .

(vier in het engels is trouwens four ipv for :wink: )

wilco1985 zei:
Ik zou er patent op aanvragen :rolling:
En dan zometeen upgraden naar wind 5.1 :mrgreen:
Of een hele omgevings simulatie verkopen inclusief rook machines om mist te simuleren en sneeuw en water kanonen voor nog meer extra effect :D
Dat is handel kid :idea:

weet je wel wat een patent kost?!
kan ik niet een scan maken van mijn handtekening, dan kunnen ze hier nalezen dat ik de uitvinder ben :D

oh, met sub fan, en tweetertjes :D
en ook een onder je stoel voor termiek!
haha

oja, en hagel!
en we maken een wind tunnel om echte aerodinamics te doen ipv die berekeningen van de sim!

alleen nu kunnen jullie mijn ideeën jatten :P
(lig hier ondertussen helemaal in een deuk)

nee hoor, ik vind het mooi zat als het echt gaat verkopen, of dat er een beta versie op mijn pctje draait(ojee, hier krijg ik later spijt van)

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het zal verkopen :P

Als je er als simmer zoveel tijd en geld in gaat stoppen kun je net zo goed naar het veld gaan en daar lekker echt staan vliegen....

zeg dat maar eens tegen die makers van die sims, dat ze gaan vliegen ipv sims maken :P

wie betaald er dan wel meer dan €200 voor die dingen?
kan je toch ook beter een vliegtuig van kopen?
als je het tenminste zo bekijkt.
beschouw het maar als dat je er een zender interface bij koopt, dat maakt het echter ;)

beetje idealist ben ik wel he ;)

Hé pepijn , ik heb hier nog een originele studio mist-smoke machine te koop, zo'n 3000 euris ,

dan kan je ook in de mist vliegen , is het wat voor je ???

En Oh ja Ook nog een regenmaker ( Gieter aan een touwtje).... kan je ook gelijk een mooi regendansje doen ....... :idea: :D :rolling:

Back