cooling fan Caliber30

Hallookes,
Ik heb gisteren de slipkoppeling van mijn Caliber30 moeten reinigen omdat ik hem vorige week heb gestart met de verkeerde instelling op de zender (foute heli):( waardoor hij startte op volgas. Hierdoor is de slipkoppeling serieus aan het "slipkoppelen ;)" gegaan.
Bij de demontage bleek dat 2 fanblaadjes van mijn cooling fan zijn afgebroken !!! Is dit een probleem ??? (heb een andere besteld maar zou toch graag willen vliegen dit weekend)
Bij het reinigen van de slipkoppeling heb ik het dunne blaadje dat erin gevouwen zit verwijderd. Werkt de koppeling ook zonder dit dunne blaadje ??
Graag bericht, tis nu prachtig vliegweer en heb geen zin om thuis zitten te kniezen ;)

Dat gaat niet werken, je krijgt namelijk enorme onbalans op de koelfan.

Wat bedoel je precies met een blaadje wat gevouwen zit ? Het zit er niet voor niets, dus zal de koppeling niet goed werken.

Hoi Relie,

Heb vernomen dat dat "gevouwen blaadje" de voering is. Zal dus ook wel nodig zijn zekers.

Spijtige zaak, nu het weer eindelijk goed wordt zit ik op onderdelen te wachten.:(

Zal de grote baas nie mee kunnen lachen, met nog een vliegding erbij :)
- Mijn Caliber30 staat aan de grond met vermelde probleempjes
- Mijn Trex600 zit in de ombouwfase naar een hughes500
- Mijn Trex250se heeft de haag thuis geramd en zit ook op onderdeeltjes te wachten.
Ligt niet aan het aantal vliegdingetjes, gewoon een samenloop van omstandigheden zullen we zeggen. ;)

Back