CopterX 450 Beastx staart servo uitslag

Hallo.. ik heb CopterX 450 met een Beastx V3 en ik heb all instellingen doorlopen.
Toch zie ik in "vlieg modus" dat de staart servo weinig uitslag geeft en bij vliegen de heli linksom begint te draaien als hij los komt. De nul instellingen zijn correct, 90 graden en de staartbladen parallel met de staart. Ik heb de tail rotor end points echt op het eind gezet.
De zender T12Z heeft 100% servo weg. Kan iemand vertellen wat er mogelijk verkeerd staat?
B.v.d. Gr, Henk

Vriend,

Endpoints in de zender mag je niet voor de staart
dan krijg je dus hele rare dingen, waar jouw situatie er zomaar 1 van kan zijn.
Veel zenders hebben een servo monitor menu, kun je zien wat de zender uitstuurt qua signaal

limits stel je in op de gyro, dus in jouw geval op de beast.
Vanaf daar stel je de rest in.

Dat de staartbladen in het midden precies haaks staan zou ook eigenlijk niet moeten kunnen
Een staart stel je eerst af in normal (dus niet in heading hold), ga hooveren en zorg dat de staart stil blijft staan in de hoover zonder correcties.
loopt hij weg, moet de servo naar voren/achter.
Dan kom je er op uit dat de bladen bij de middenstand onder een paar graden staan.

bij de meeste gyro's kun je dan een aparte links limit en een aparte rechts limit instellen. Andere gyro's werken met een verschoven middenpunt (aangezien je uitslag aan de ene kant kleiner moet zijn dan naar de andere kant)
Maar dat zal vast ergens in de handleiding staan, ik heb zelf nooit een beast afgesteld.

Of zet de gain eens hoger, als je een extreem lage gain instelt ,bv 1 oid, wil hij ook wel eens gek doen

Bedankt voor je antwoord.. In de zender krijg ik maximale uitslag op de Servo monitor en in de BeastX wordt inderdaad de servo weg eindpunten gezet (links en rechts)
De nulstand is gezet met de de servo en staart armen 90 graden en dan is het inderdaad niet helemaal parallel. Het lijkt erop dat de BeastX de uitslag van de staart erg verkleind...

Gain wel ingesteld? Limits van de Gyro(beastx tail gedeelte) wel ingesteld?;)

Dat zijn 2 mogelijke redenen... anders zou je kunnen kijken, op hoeveel mm zit het balletje op de servohevel van de servoas af? loopt het nergens aan?

Hallo, alle limits zijn wel ingesteld maar de pot meters staan af-fabriek, ik gebruik een DS520 allign servo met de bijgeleverd ronde servo horn. Deze loopt nergens tegenaan en met het instellen van de limits kom ik aan beide kanten op het eind. Ik neem aan dat de standard gain enigzinds in de goede richting staat

Stop de staartservo eens rechtstreeks in de ontvanger op kanaal 4
als de servo nu wel alle uitslag heeft, ligt het aan de beast.

O, en standaard staat de gain nooit goed.
limits ook niet, je moet echt alles een keer doorlopen bij het instellen.
ook voor de staart.
en met gain wordt hier de gain in de zender bedoelt..
al die pots op de beast zijn voor de fbl deel als ik me niet vergis

En wel bij het instellen van de end pionts even wachten voor dat je hem de andere kant op doet.en de end pionts moeten in de zender op 100 /100 staan

Gr Ronald

Laatst bewerkt door een moderator:
Allen bedankt voor de bijdrage.. het probleem was inderdaad dat de Gyro Gain (ch6) instellingen op de zender op 50% stond. Ik heb deze op 75% (HH) gezet en daarna de Tailservo eindpunten opnieuw gezet. Hierna heb ik de volle uitslag van de staartrotor op de tail stick.
Kan iemand vertellen of 75% HH een goed startpunt is ? .bvd. Gr, Henk

Allen bedankt voor de bijdrage.. het probleem was inderdaad dat de Gyro Gain (ch6) instellingen op de zender op 50% stond. Ik heb deze op 75% (HH) gezet en daarna de Tailservo eindpunten opnieuw gezet. Hierna heb ik de volle uitslag van de staartrotor op de tail stick.
Kan iemand vertellen of 75% HH een goed startpunt is ? .bvd. Gr, Henk

is wel erg hoog ik vlieg met een 450 pro v2 met beastx op 28% gain

gr

Is dat met dezelfde zender?

Zo nee, moet je dat niet vergelijken, waarschijnlijk loopt de jouwe van -100 naar +100, en die van de ts niet.
Zou de ts 28 instellen, staat de gyro bij hem niet in hh en gain waarden zijn uberhaupt nooit overdraagbaar..
Dus waarschijnlijk is hij dan verder van huis

Zet hem op 60%
dat is omgerekent 20% headinghold, dat is altijd een veilige waarde

Hallo, Normaals bedankt... Als ik het goed heb dan kan ik op de T12Z 2 soorten Gyro instellen "GY" en "NORMAL"
Bij "GY" can ik NORMAL of AVCS (HH) ingeven met het bijbehorende percentage tussen 0 en 100. Bij "NORMAL" Gyro is de schaal van 0-50 normaal en 51-100 Heading hold.
Maar zekerheid heb ik hierover niet kunnen vinden.

Geen idee wat het verschil is..
Als het werkt, dan werkt het
Gain is gain, dus dit kun je veilig uit proberen

Als je m op Normal zet, dan heb je een spektrum schaal..

Zet je m op GY mode, kan je kiezen tussen AVCS en NORMAL en dan heb je 0-100 aan gain, en dan moet je kiezen wat je wil.AVCS is dan HH, zou dan met 30% beginnen.;)

Back