copterx 450 pro problemen

Hallo iedereen,

Heb net een splinternieuwe copterx 450 pro V4 beltdrive gekocht.
Heeft er iemand een idee hoe je deze instelt om mee te kunnen vliegen? RTF stond nogthans op de doos...

het probleem is dat bij de minste beweging van de linker stick (max 0,5cm) links of rechts (rudder) de staartrotor maximum uitslaat. Ook staat de servo constant te corrigeren zonder dat ik iets doe. bij het besturen van de rechter hendel (ail en elev) werken deze wel maar keren zeer traag terug naar ruststand.

hiermee is de ellende begonnen. Ondertussen verschillende instellingen geprobeerd met de zender zonder resultaat en nu weet ik echter niet meer waar te beginnen

kan iemand me stap voor stap uitleggen wat ik moet doen aub?
Alvast bedankt
mvg Kristof

een stap voor stap uitleg specifiek voor jouw heli en zender gaat wel een beetje ver..
maar de link hierboven verteld eigenlijk alles wat je moet weten om de heli afgesteld te krijgen.

beetje logisch denken, verzinnen hoe het zou moeten.
en kom je er niet uit, kun je het altijd nog even vragen.

Heli's zijn erg goed voor de dagindeling, je hebt eigenlijk altijd wel wat te lezen :mrgreen:
en dan denk je het meeste wel te weten, en dan kom je weer wat nieuws tegen...

Veel succes alvast met inlezen
Je zal zien dat je best een aardig eind komt...

ps: zet je locatie even aan in je profiel.
stel iemand heeft tijd over, en woont in je omgeving, kunnen ze gericht hulp bieden.
heb je dat uit staan, zullen weinig mensen dit zomaar aanbieden ;-)

Welke Gyro zit hier op Kristof is dat een 3x2000 ? Ik zou je adviseren om er eens iemand naar te laten kijken die verstand heeft van FBL systemen. Lijkt erop dat de tail travel niet lekker geconfigureerd is. Dat blijven hangen is iig niet goed, lijkt helemaal niet te reageren op stick input soms. Wat is je ervaring met helikopters want dit is niet bepaald een helikopter waar je zo mee weg vliegt :-)

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Design for EXPERT pilot [/FONT]staat er dan ook bij.

Gyro staat gewoon niet goed ingesteld.
dat effect heb ik ook wel eens gehad, zat ergens in endpoints en de gyro limits.

het is een cx-3x1000 gyro. Het is idd best mogelijk dat deze helemaal fout is ingesteld. Ik dacht te kunnen opstijgen met de fabrieksinstellingen :murder:

Ja, jullie hebben gelijk, for EXPERT. Toch ben ik vastberaden alles uit te zoeken aangezien ik outdoor wou vliegen en dit voorlopig de enige betaalbare oplossing was.

Een expert er laten naar kijken zou idd de meest efficiente oplossing zijn. aangezien ik niemand ken die hier goed van op de hoogte is, neem ik mijn toevlucht tot de forums.

iemand een idee waar ik de waarden van de gyro en endpoints kan terugvinden (beginner instellingen)

Moet deze handmatig instellen op de zender.

bedankt voor de reply's iedereen

mvg Kristof

zo ziet het er momenteel uit... niet goed dus ;)

DR H100 I0 O 0 L100
TRAVEL AILE 100 100 ELEV 100 100 THRO 100 100 RUDD 100 100 GEAR 100 100 PITH 100 100

GYRO SENS POS0 -100 POS1 100

THROTTLE CURV I0 O0 L0
PITCH CURV I0 O0 L0
THRO HOLD SW OFF VALUE -18%

PLANE TYPE HELIC

SWASH TYPE KEUZE UIT 1 SERVOR NOR
3 SERVOR 120
3 SERVOR 140

Ziet er uit alsof er absoluut niets is ingesteld.

Fabriekswaarden aan de kant gooien, en de faq er op nalezen.
Weet je ook meteen waar je op moet letten.

Korte weg is er niet. Als je het zelf wilt doen
De faq is al een korte weg...

Een kortere weg dan de faq zou Toch een ander persoon zijn.
Lees de faq, daar staat letterlijk punt voor punt wat je moet doen.
Waar je naar moet kijken, hoe alles moet reageren.

Dat is belangrijk.
Al de waardes in de zender een stuk minder.
Hij moet op de heli gewoon doen wat je wilt.

he zei iemand 3X1000............looooooooool

Ik neem aan dat je hem in NL gekocht hebt voor 249Euro helemaal compleet.;)

RTF betekend hier echter dat hij helemaal compleet is (en eigenlijk best wel redelijk ingesteld). Ik heb hem nl. voor iemand ingesteld en de instellingen zijn niet echt compleet, maar zonder USB dongle kan je dit niet echt zien.
Zou zowieso aanraden om de USB dongle even op internet te bestellen kost iets van 6euro incl. verz.

Pas als je deze hebt kan je echt de instellingen bekijken. voor af niks ook in de zender zijn de waardes die je opgeeft niet de waardes die zijn ingesteld en heb je waarschijnlijk ook geen idee hoe je dit moet controleren.

Koop eerst die dongle!!! en ga je verdiepen in de zender. Als je vragen hebt over een en ander kan je me rustig een PM sturen maar zou me er eerst even zelf inlezen.

onder is zijn broertje precies het zelfde en ze vliegen retegoed , mits je weet wat je doet:D(niet letten op opstijgen en landen want gras was eigenlijk te lang voor het goed opstijgen en landen ;))
1 tip kijk even voor andere swash servos(kan gewoon bij HK en hoeft niet duur) want die er standaard opzitten is het enige min puntje aan de heli en gok dat die al aardig wat speling hebben:cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
@ daviddutch

komt idd uit NL voor 249 euries :D

Ik ga idd de dongle bestelen samen met de euh... gradenmeter voor de blades zeg maar.

Normaal gezien zou dan moeten kunnen starten hé, na enkele uren afstellen dan...

Niet?

bedankt voor de reply!

pitch gauge, neem wel de digitale variant (ongeveer 13euro)

Is geen uren afstellen, wel zou ik de heli eerst helemaal schroefje voor schroefje voorzien van locktite (en dan bedoelen we alle metaal-metaal schroefjes) kijk uit dat je geen lagers vol smeert. En het zijn een heleboel schroefjes, ik weet dat bij deze heli het flesje locktite waarschijnlijk bijna leeg was:rolleyes:

Het afstellen van de heli en zender is niet zo erg moeilijk als je weet wat je doet en hoe de software werkt (maar dat mag je altijd vragen).

en als je in de buurt bent(45min. rijden;)) wil ik je daar ook best mee helpen, trek je er een dagje voor uit en lopen we alles na:D en heb je een goede heli met extra info.

Makkelijker kunnen we het niet maken:D

kijk voor alle zekerheid even naar 3 servootjes, nogmaals hoeft niet duur te zijn maar alles is beter als wat er in zit. Of jij moet toevallig geen speling op de servos hebben , maar aangezien het een FBL heli is kan het wel handig zijn.

ik hoor het wel gl,
Dave

Flesje leeg?

Ik doe een 450 rebuild met 1 (goeie) druppel op de snijmat...
Meer kan wel, maar dan krijg je het spul nooit meer los, en je gaat de koppen kapot draaien

Flesje leeg?

Ik doe een 450 rebuild met 1 (goeie) druppel op de snijmat...
Meer kan wel, maar dan krijg je het spul nooit meer los, en je gaat de koppen kapot draaien

Bedoelde meer de chinezen die het in elkaar hebben gezet dat die er niks of weinig op hebben gedaan;)

Zo, alles is besteld

normaal gezien heb ik alles volgende week donderdag

Ondertussen verdiep ik me in de faq en de gyro manual.

Welke software heb ik nodig om de zender met de pc af te stellen,
liefst mac als dit bestaat

mvg

neem aan dat je de digitale zender hebt en hier stel je alles simpel in de zender zelf in, verbinden met pc gaat niet om te programmeren alleen de 3X1000 heb je de software nodig om deze in te stellen als de dongle binnen is.

Deze kan je downloaden http://www.ky-model.com/copterx/CX-3XX000v2-1.zip

gebruik de driver die bij dit pakketje zit en niet de pc driver (sry windows, geen MAC:cool:)

voor wat betreft instellingen manual gaat je niet echt verder helpen sorry beter Tarot ZYX, ZYX-S & CopterX 3X-1000 Advanced Tuning and Troubleshooting Guide - HeliFreak doorlezen en zo zijn er veel meer van deze draadjes.

Zo, alles is besteld

normaal gezien heb ik alles volgende week donderdag

Ondertussen verdiep ik me in de faq en de gyro manual.

Welke software heb ik nodig om de zender met de pc af te stellen,
liefst mac als dit bestaat

mvg

Is deze CopterX 450 flybarless je eerste (collective pitch) heli waarmee je gaat vliegen? Ik zou kijken of je voor de eerste vlucht een expert kunt laten kijken naar de heli. Instellingen voor flybarless systemen zijn vrij onvergeeflijk wanneer je cruciale instellingen fout hebt staan. Denk aan het omkantelen van de heli zonder dat je kunt tegensturen dit te voorkomen.

@ ErikF

Hallo,

is idd mijn eerste cp heli. Je hebt gelijk, niet voor beginners...

Ik begin er meer en meer aan te denken om eens af te spreken met Daviddutch. Die is alvast niet meer aan z'n proefstuk toe en zo zal ik dat ding ook nog eens kunnen laten opstijgen. Voorlopig staat deze stof te vreten op mijn bureau ;)

Back