Jahre, 1 ding heb je in iedergeval gelijk in, daar was ik te snel mee wat oordelen betreft: Het LEREN vliegen, doe je middels een instructeur..
Waar ik mijn feiten op basseer? In iedergeval niet op een knvvl instructeur, omdat die in mijn ogen nog steeds niets anders zijn dan een instructeur op een gemiddeld modelvliegveld. Dus de toegevoegde waarde van "de mening van een knvvl erkend instrukteur die al zeker 15 jaar les geeft en 25 jaar vliegt" snap ik niet zo. Mijn vader vliegt al ruim 30 jaar en kan als geen ander prima iemand les geven.
Even iets anders, je hebt duidelijk niet echt onderzoek gepleegd naar de vraagstelling die gesteld werd. Je bent klakkeloos gaan beargumenteren waarom iemand het NIET moet doen. Even wat voorbeeldjes:
Een simulator wordt vaak verkocht als de ultime manier om zonder vliegschoool te leren vliegen. Een enkeling zal dat misschien lukken, maar in het algemeen kan je dan wel eens raar op een duur bakje koffie komen.
en hier doe je het weer:
En daarom zeg ik gewoon tegen absolute beginners, ga eerst naar je instrukteur en leer de basis. Het advies van Spijker zou je best wel eens een flinke smak geld en een teleurstelleing kunnen kosten.
Als je nou gewoon eens gekeken had over welke simulator hier gesproken wordt, dan had je na wat uitzoekwerk (de website wordt notabena genoemd: modelbouwbloemendaal.nl) kunnen achterhalen dat de sim nog geen 30 euro kost.. Dus wat nou duur bakje koffie, of een flinke smak geld en een teleurstelling? Pleeg eerst onderzoek voordat je onzin uitkraamt aub.
Als je nog van niets weet in helicopterland, weet je ook niet hoe je, je sim moet instellen. Deze instrukteur heeft mij verteld dat het op zijn vliegschool vaker is voorgekomen dat iemand best wel helicopter kon vliegen, maar er veel tijd nodig was om door simulator aangeleerde fouten er weer uit te krijgen. Een simulator, hoe en perfect dan ook, heeft geen instrukteur die jou verteld wat je fout doet. Als jij het gas op de plaats van de hekrotor zet en de rol op de plaats van het gas dan zegt die simulator niet tegen jou dat dit niet echt handig is. Maar als je onwetend doorzet, dan leer je het echt wel zo. Het is mogelijk. En dat gaat goed tot je achter een echte helicopter komt die dan na tien seconden bij elkaar kan worden geveegd.
Je leert vliegen zoals het jou aangeleerd wordt. Er is geen BETERE, of SLECHTERE manier van knuppel beheersing / instelling. Dus of je nu met gas links of rechts vliegt.. Who Cares!.. Oke, zodra je gaat vliegen op het veld en je gaat onder begeleiding vliegen is het handig dat je net zo vliegt als de instructeur, maar met een gekoppelde zender maakt het geen fluit uit hoe jij vliegt. Als de instructeur gekoppeld staat te vliegen met jou dan kunnen zijn instellingen op de zender heel anders zijn. Geen probleem met de meeste computer gestuurde zenders..
Ik vlieg met gas links, maakt me dat een slechtere vlieger dan iemand die met gas rechts vliegt?