CopterX lader met overlaad beveiling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Ik wil een copterX helicopter kopen maar zit er op de lader die je er bij krijgt ook een beveiliging tegen overladen?
En wat is dan anders een goed goedkoop alternatief wil bij ehirobo.com gaan kopen.
Ik hoop dat jullie me willen helpen.

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hallo Moogle, verwacht dat je het hebt over deze set? De lader die hierbij zit is een lader die gewoon de bijbehorende accu op een verantwoorde manier laadt maar verder geen enkele andere functionaliteit bied voor controle op de hoeveelheid energie die weer bijgeladen wordt. Heel kort gezegd, ja dit is een goede lader die de accu niet zal overladen (dit moet ook anders kun je hem niet gebruiken om lipo's te laden, lees de FAQ over lipo's).

Maar als ik het goed begrijp zeg jij dat als de accu vol zit dat die dan stopt met laden enzo. Maar hoe lang denk je dat het duurt om 1 accu op te laden?

Volgens de algemeen geldende regels zou je na 1 uur laden de accu voor zo'n 80% geladen moeten hebben, op dit niveau kun je hem weer gebruiken voor je volgende vlucht, na ongeveer 1,5 uur zou hij helemaal vol moeten zijn. Om dit naar werkelijkheid te kunnen zeggen heb ik de specifikaties nodig van de lader en die staan er niet bij helaas. Volgens de al eerder genoemde regels zou de lader een laadstroom moeten leveren van 2,2 ampere, is deze lager dan zal dit laden langer duren. Vrijwel zeker zitten er op deze lader lampjes die aangeven of hij nog aan het laden is of al vol.

Lees ook DIT verhaal even goed door. Hierin staan ook enkele zeer terechte waarschuwingen in voor het veilig gebruiken van deze accu's.

dit zijn de specificaties:
  • [FONT=arial, helvetica, sans-serif]2 & 3 cells (7.4V &11.1V) Li-ion Polymer [/FONT]
  • [FONT=arial, helvetica, sans-serif]INPUT : DC 11.5V-13.5V 1.5A[/FONT]
  • [FONT=arial, helvetica, sans-serif]OUTPUT : DC 8.4V/12.6V 800mA[/FONT]
  • [FONT=arial, helvetica, sans-serif]High-power and high-performance circuit[/FONT]
  • [FONT=arial, helvetica, sans-serif]Metal case[/FONT]
  • [FONT=arial, helvetica, sans-serif]Weight: 68g (Net Weight) [/FONT]
  • [FONT=arial, helvetica, sans-serif]Dimensions: 77*50*19mm [/FONT]
hoop dat je hier iets mee kan

Die had ik niet gevonden :) Wanneer je deze lader gebruikt dan heb je theoretisch 3 uur nodig om een lege accu weer geheel te laden (de rekensom hierachter is 2200mAh : 800 mA oftewel accu capaciteit : laadstroom). Dingen die je beslist moet weten van lipo accu's is dat je hem NOOIT helemaal leeg mag vliegen want dan gaat hij heel erg snel stuk. Ander punt is dat je hem ook NOOIT met een niet specifiek voor lipo's geschikte lader mag laden.

Nogmaals lees even aandachtig die link even door die ik in de vorige post heb gegeven. Lipo's zijn hele mooie en bij netjes gebruik veilige accu's maar bij foute behandeling kunnen ze erg gevaarlijk worden.

Dat is dus een budget ladertje dat wel werkt maar een lipo zal na het vliegen zeker 2 tot 3 uur moeten laden.
De accu moet inderdaad met 2.2A geladen worden om in een dik uur vol te zijn maar deze lader houdt het bij 0.8A voor gezien.
Ik zou hem gewoon gaan gebruiken maar als je het vliegen met deze Heli goed bevalt zal je snel verlangen naar een goede lader.
En dat hoeft echt niet zo veel te kosten tegenwoordig.;)
http://www.rctechnics.eu/hyperion-0606iad-6sacdc-charger-p-2331.html
Willekeurig voorbeeld maar het kan goedkoper als je een 12v voeding hebt.

Laatst bewerkt:
De som om de te verwachten laadtijd ongeveer uit te rekenen is inderdaad de capaciteit (2200mAh) delen door de laadstroom (800mA). Let op dit is globaal, in werkelijkheid duurt het laden wat langer omdat op het eind de laadstroom sterk terugloopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back