in de afgelopen dagen meerdere malen lekker gevlogen, af en toe nog een beetje wind, maar kon dit goed opvangen op 1 keertje na, de wind droeg de heli voor mijn gevoel iets te hoog de lucht in en dit corrigeerde ik te hard door de heli omlaag te brengen maar ook de neus omlaag te doen waardoor er in een keer een te groot verschil was in lift en de heli omlaag snelde
vrij snel weer gecorrigeerd maar helaas was de horizontale 'staartvin' gescheurd en de voorste TT gestript,
niks aan de hand, snel nieuwe tandwieltjes van Align erin gezet en de staartvin met epoxy gelijmd,
nou komt het vreemde, de hele maakte af en toe ongewilde pirouettejes, dus ik hem snel weer om de grond gezet, denkende aan de gyro ed opnieuw het rudder afgesteld (wat eigenlijk sowieso moet als de staart eruit is gegaan) en ge-rebind enz. en voor mijn gevoel kon ik weer lekker vliegen,
kreeg net de smaak een beetje te pakken en zat aardig rondjes om mezelf te vliegen, tot de heli opeens onophoudelijk begon te pirouetteren (whatever

)
dankzij wat corrigerende aileron bewegingen lande hij erg rustig op de grond en ging de heli nader inspecteren, de voorste TT gears waren op een vreemde manier weer gestript,
wat blijkt: de align TT setjes komen niet overeen met die van copterX! dus daar komt misschien die 1% incompatibility vandaan

bijgevoegd wat plaatjes ter illustratie,
de CopterX gears
de Align gears
met als resultaat speling in de gears!!
wat kan ik nu als beste doen, de tailhouder van align bestellen, of de TT gears van copterX (welke naar mijn idee erg fragiel zijn) ? Is het met een nieuwe tailhouder opgelost?
mvg Kars!