Corally C4??

Discussie in 'Electro onroad' gestart door MOD666, 26 mei 2004.

  1. MOD666

    MOD666 Guest

    Heeft iemand ervaring met de Corally C4 of raden jullie mij een andere aan.
     
  2. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Ik heb geen ervaring met de C4. Wel weet ik dat het een wedstrijd chassis is en een goede auto.

    Maar kan je niet wat duidelijker zijn? Wat wil je er bijvoorbeeld mee gaan doen? Is het voor wedstrijden of puur recreatief? Hoeveel geld wil je er aan uitgeven?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De C4 is uitstervende, het is een verouderd chassis opgebouwd met wat Serpent Impulse onderdelen (draagarmen, stuurblokken etc). Overigens schijnt het een moeilijk af te stellen auto te zijn maar dat probleem hebben ze ook met de Assasin :)

    Als het om een C4.1 gaat is het nog wel een redelijke auto maar ook uitstervende.

    Als je hem voor "weinig" kan kopen gewoon doen maar kijk ook eerst naar andere nieuwe modellen, voor een 150 euro heb je al nieuwere auto´s waarvan je zeker weet dat de onderdelen ook volop leverbaar zijn en dat nog wel een tijdje blijft.....
     
  4. MOD666

    MOD666 Guest

    Ik wil er gewoon recreatief mee gaan rijden en misschien af en toe een circuitje pakken.
    Ik zag op pkracing.nl staan dat hij in de aanbieding was nu voor 200 euro. Maar bijvoorbeeld de CORALLY CCT is 145 euro of Corally SP12M GRP is 155. Ik wil voor een lege auto eigenlijk niet meer dan 200 euro uitgeven, omdat het mijn eerste auto wordt en ik na wat geoefend te hebben graag de overstap naar een nitro auto wil maken. Welke Corally of andere electrische auto raden jullie mij aan??
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Misschien een Schumacher Mission op het forum wordt veel over deze auto gesproken heeft een leuke start prijs en de onderdelen zijn volgens mij ook goed te krijgen. Gebruik is de zoek functie van het forum en je zal wel de nodige info vinden over deze auto.
     
  6. MOD666

    MOD666 Guest

    die Schumacher Mission lijkt me wel goed, ik zie er ook veel goede reacties op. Ik denk dat ik maar voor die ga.
    Wat vinden jullie hiervan:

    Schumacher Mission
    Dodge Stratus body
    Team Orion Havok Motor 19x2
    Carson Speed Max
    Team Orion Rocket Pack 1700 7,2V stick

    Zender, ontvanger, servo en oplader heb ik al.
     
  7. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Ehhhm als eerste auto gelijk al zo;n geadvenceerde nemen? lijkt me niet verstandig begin dan eerst mar is met een hpi sprint ofzo

    Want als jij onervaren gelijk met zo;n auto begint dan rent half nederland weg denk ik.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Iets zegt mij dat je gefixeerd bent op Corally....
    De CCT vind ik een primitieve/simpele auto, de SP12 is verschrikkelijk snel maar samen met de CCT niet geschikt voor op de straat en vreet banden bij een beetje snelle setup, er zijn namelijk alleen foambanden voor verkrijgbaar.
    Ik denk dat je voor zoiets als een C4 moet gaan, dus een 4wd toerwagen.

    De mission ken ik niet maar schijnt volgens velen hier wel goed te zijn, bij rcshoproal hebben ze nu een ander merk voor een dezelfde soort prijs in de aanbieding.
     
  9. MOD666

    MOD666 Guest

    Een klasgenoot van me rijd met Corally en die beveelt hem aan, maar ik denk zelf dat ik maar voor de mission ga. Omdat ik daar veel goede berichten over heb gelezen.
     
  10. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Zoals Cheeta al zei, je kan ook voor de HPI sprint gaan. Dit was mijn tweede wagen en gelijk ook een hele fijne! Hij kan tegen een stootje en gaat niet meteen mega hard. Dat is wel zo fijn voor een beginner.

    Als je wilt kan ik een mooi prijsje voor je maken. Want de sprint staat in de verkoop ;)
     
  11. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Niet zeuren, gewoon een Mission. Als je een HPI koopt ben je een dief van je eiegn portemonnee. Dat andere mensen het op een lopen zetten als je een Mission koopt is ronduit onzin, die auto loopt heus geen 50 km harder dan een Sprint. Om kort te gaan: op dit moment is de Mission gewoon de beste keus voor je geld. Hij is relatief goedkoop en er is een boel aan af te stellen. Je kunt er zeker een tijdje mee vooruit.
     
  12. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Idd een Sprint is volgens mij nog duurder dan het instap model van de Mission dus dan is denk ik de keuze makkelijk gemaakt en hij kan gelijk oefenen met afstellen van zijn auto voor als hij de overstap maakt naar de Nitro auto's.

    Misschien hier onder een leuker lijstje voor een combo te maken:

    - Schumacher Mission
    - Dodge Stratos Body
    - GM V8 regelaar(7 wikkelingen motor limiet) Nu in de aanbieding bij PK voor 89.95
    - Team Orion Havok Motor 19x2(leuke motor maar zou toch voor een iets duurdere 19 Turns gaan)
    - als accu lastig weet niet wat je wil uitgeven maar ik zou toch wel voor een kwalitiet accu gaan van Panasonic, GM of Sanyo zijn stukje duurder maar wel een stuk betere prestaties en minder snel kapot als je een zware motor gebruikt.
     
  13. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Die 7 wikkelingen van de V8 is volgens mij een hersenspinsel van meneer PK, GM zegt zelf dat de V8 een no-limit regelaar is. Komt in praktijd zo n beetje op hetzelfde neer, want er zullen maar weinig serieuze mensen zjin die met zo weinig wikkelingen rijden.

    Team Orion Havok motor heb ik zelf ook, goedkope motor, maar niet erg snel. Leuk om mee te beginnen hoor, maar het is een tamelijk langzame stock-motor (hij kan dus niet open en hij kan niet vertimed worden). Je kunt misschien beter gaan voor een rebuildable stockmotor, die is dus ook niet vertimebaar (de positie van de koolborstels tov het anker is niet te veranderen, lees hierover alles op de site van PK), maar wel uit elkaar te halen om schoon te maken en/of af te draaien.

    Cellen: koop inderdaad lekker Sanyo's of GP cellen, hoeven niet de duurste te zijn, maar je hebt er wel plezier van. Weet overigens niet wat voor cellen er in die Rocket-packs zitten, misschien wel gewoon Sanyo's met een ander stickertje.

    Ten slotte: De Mission is bij De Jong in Den Haag nog wat goedkoper.
     
  14. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Heb even op de site van TeamOrion gekeken en het zijn geen Sanyo's bij heel veel andere hebben ze het erbij gezet maar bij deze niet.

    http://www.teamorion.com/products/batteries.asp#Sport Packs

    Ik zou gewoon voor een leuke Sanyo pack gaan van 2400mAh ofzo wel iets duurder maar zeker een stuk beter. Die goedkope packs hebben toch problemen met zwaarder motoren die veel stroom trekken.
     
  15. MOD666

    MOD666 Guest

    Ik zit ff met die accu's want aangezien ik hem voor recreatief gebruik wil hebben, zou ik er graag een lange tijd mee rijden. Welke accu's zijn dan het beste? Een vriend van me had 1700 Mah en kan maar 5 minute rijden :? , dat vind ik een beetje weinig.
     
  16. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoe langer je wilt rijden, hoe meer mAh je moet hebben. Wil je zo lang mogelijk rijden, dan koop je die nieuwe 3600 mAh-cellen, maar dat lijkt me wat overdreven. Je kunt er uiteraard ook voor kiezen om voor de prijs van 1 duur pakket met veel mAh, 2 goedkopere met minder te kopen, dat is aan jou.
     
  17. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Rij tijd heeft te maken met heel veel dingen. Wat het meeste uitmaakt is de accu. Als je een 1700mAh accu heb heb je minder rijtijd dan als je een accu heb van 3300mAh. Verder maakt de motor ook uit waar je mee rijd. Heb je een standaard 540 motor dan is een rijtijd van een 30minuten makelijk te halen maar heb je een motor van 8x1 ofzo dan kan je idd naar de 5 minuten gaan met een lage capaciteit accu.

    Verder kan een goede regelaar de rijtijd ook weer verlengen (minimaal maar kan toch weer paar minuten schelen soms).

    Dus als je langer wil rijden neem dan een accu van 3300mAh kan je tot bijna 2x zo lang rijden als met een 1700mAh.
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Op de wedstrijden rijden ze maar 5 minuten op 3300mAh.....
    Motor en vertanding is erg bepalend. Overigens heb ik van de week bij rcshoproal 2 orion pakketten van 3000mAh met HV specs voor 54 euro (de 2) bestelt.
     
  19. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    ga eens kijken naar sanyo 2400mah..dit zijn leuke cellen die wel tegen een stootje kunnen
     

Deel Deze Pagina