Corally PHI 09 Lipo

Tja voor de wintermaanden toch ook maar eens E onroad carpet uitproberen en heb dus een Corally PHI 09 Lipo aangeschaft.

1 Ding is me alleen heel erg onduidelijk namelijk op de Corally site staat de wagen afgebeeld met de Brass Weights maar nergens is terug te vinden of deze nu box stock erbij zitten of niet.

Iemand een idee ?

Grrrrrrr misleidend dus maar ja dat zijn we wel gewend van de RC wereld :)

Heb je toevallig de part nummers ? Of is het raadzamer de bestelling om te gooien naar een "normaal" chassis aangezien lipo's daar zonder alteveel problemen in passen.

oeps, ik heb te snel gereageerd.
Ik ken die auto nog helemaal niet.

Ik rij zelf bij Megadrom dat eigenlijk de Corally club bij uitstek is, ook daar heb ik hem nog niet gezien dus geen idee of die gewichten erbij zitten.

De manual is ook niet te downloaden. Het beste kun je even bellen met Corally.

Kijk wel uit, de plastic lager houders aan de voorkant hebben een probleem.
Als je met een spool rijdt vallen de lagers eruit. De enige nette oplossing hiervoor is alu lager blokken.

Ik had het inmiddels van Corally NL gehoord en de bestelling gelijk maar aangepast naar een standaard chassis. Als ik de gewichten er nog even bij moest bestellen kwam dat op + 60 euri mooi not voor een wintertje karren.

De standaard spool houders zijn overigens al van alu dus die hebben we niet nodig. Verder wel wat andere parts alla swaybars en wat alu parts besteld.

Corally gewichten zijn naar het blijkt van goud gemaakt ;-)

Ik snap de ze bewerkelijk zijn om te fraisen, maar ook de kleine gewichte voor de oude rdx phi waren onbetaalbaar. Zeker als je er zoveel nodig hebt als nu bij met lipo.

Mooi dat de alu houders er nu standaard bij zitten. Kun je dat nog bevestigen als je de kit in handen hebt ?

Jazeker kan dat volgens mij nu al bevestigen aangezien de groep waarme we rijden er vorige week 3 gehaald heeft en ze bij alle 3 alu houders hadden. Mijne zou vrijdag binnen moeten zijn dus zodra ik hem in handen heb maak ik wel even foto van de houder.

Edit ... sinterklaas is vroeg kan hem vanavond al ophalen ;)

Laatst bewerkt:
Inmiddels de auto een heel groot deel in elkaar zitten en kan je vertellen dat de houders voor van Alu zijn die van achter zijn nog van Plastic.

Overigens de cellen versie zullen we niet meer zien blijkbaar want die worden niet meer geleverd! Nu zal dus alleen de lipo versie beschikbaar zijn zodra je shop door de voorraad heen is. Jammer alleen nog steeds dat de gewichtjes er dan niet bij zitten maar crea bea met een plak lood doet natuurlijk wonderen :).

Zal vanavond wel ff wat foto's maken van het gebakje.

Dat is een goede zaak dat ze die nu in aluminium meeleveren.

Ik heb ze gelukkig achteraf nog kunnen krijgen van Corally.

Dat ze alleen het lipo chassis leveren kan ik wel begrijpen.
Wel vraag ik me af of er niet teveel flex in zit.

Met plaklood kom je een heel eind ;-)

Back