Corona-cup Hongarije

Discussie in 'F5J' gestart door Superior, 14 jun 2013.

  1. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Hier nog een aantal youtube filmpjes van de corona-cup in Hongarije.
    Juun Albers heeft aan deze wedstrijd meegedaan.

    In 1 van de filmpjes komt er een gele electra in beeld met een orange V-staart. Dat is mijn V-staart waarmee Sebastjan aan het testen was. Ik denk er toch sterk aan om een een internationale wedstrijd mee te vliegen.
    Misschien volgend jaar wellicht.


    [media=youtube]XdlcvlE3pU0[/media]
    [media=youtube]Wwddf0l46qk[/media]
    [media=youtube]FOGxB6RVgws[/media]
    [media=youtube]lU54j4-GZf8[/media]
    [media=youtube]g78DFBmdQzs[/media]
    [media=youtube]YWH0UvsitI0[/media]
    And flyoffs:
    [media=youtube]ZLSp9jxws7I[/media]
    [media=youtube]-aLxJsR7AII[/media]


    Gr: Adrie
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoi Adrie,

    Pak anders de F5J wedstrijd op de 23e mee in Belgie, bij de MASH in Heist-op-den-Berg.
    Zit net iets ten oosten van Antwerpen, is nog prima aan te rijden vanuit Nederland (voor de meesten dan).
    Is weliswaar geen 'internationale' wedstrijd maar je vliegt dan wel internationaal :)
    (en het is altijd gezellig bij onze Belgische zuiderburen).

    Gerben

    Edit: zie net een linkje: f5j-wiekevorst-23-juni
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Van mij dan twee fotootjes van die staart. Knaloranje (hoe kan het ook anders ;)) op een geel model.

    [​IMG]


    [​IMG]

    Op de tweede foto vergelijking met de "oude" V-tail van de Electra. Moeilijk te zien, maar de nieuwe heeft zo'n 20% meer oppervlak. Wel te zien is de kleinere hoek. De wijziging is bedoeld om nog beter te kunnen "kurbeln".

    Het was een geweldige wedstrijd, daar in Hongarije. Ideaal weer, ca 29 graden, enorm thermisch en weinig wind. Zelf zette ik daarom mijn lichtgewicht eigenbouwmodel in, en dat ging eigenlijk heel niet slecht. Pech had ik wel dat ik in de allereerste vlucht op zaterdag was ingedeeld toen het nog nauwelijks thermisch was. Ik vloog niet vol, werd nog wel 3e, maar de nr. 1 vloog de 10 minuten wel vol en samen met een verprutste landing was dat al direct de schrapvlucht. Verderop in de wedstrijd nog wel wat puntjes in de landing gemorst, dat moet beter. Maar mijn grootste probleem was dat ik de motor steeds te laat heb uitgezet. Meestal tussen de 100 en 130 meter, en dat was bij deze omstandigheden veel te hoog en voor mijn model ook onnodig. In feite betekende uitzetten boven 70 meter dat je kansloos was. Ik had me ten doel gesteld in de middenmoot te eindigen en dat is met een 19e plaats (van de 45), bij een score van toch nog zowat 90%, dan nog wel gelukt.
    Winnaar werd Primoz Rizner uit Slovenie. Juraj Adamek, die ik eigenlijk als winnaar had getipt, werd derde. Sebastjan was 4e.

    Jammer dat de wedstrijden in Zuid- en Zuid-Oost Europa voor jullie zover weg zijn. De competitie is enorm. Klapper dit jaar lijkt de wedstrijd in Tsjechie te worden, waarvoor nu al 43 aanmeldingen zijn. Hier wordt het "East meets West", want daar vliegen de Duitsers mee, maar ook de vliegers uit Rusland en Ukraine.

    Juun
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Welke wedstrijd is dat Juun, die in Tsjechie???
     
  5. j.albers

    j.albers

    Lid geworden:
    19 dec 2007
    Berichten:
    467
    Locatie:
    Feldkirchen in K. (A)
    Hallo Adrie,

    Dat is de wedstrijd op 27 en 28 juli in Kravi Hora (Boretice). Dat ligt ten zuidoosten van Brno. Link:
    kalendar-registracedosouteze

    Als je er een vakantie van wilt maken: het weekend erna, op 3 en 4 augustus dus, is de volgende Eurotour in Holic in Slowakije. Dat is hemelsbreed maar enkele tientallen kilometers van Kravi Hora (net over de grens dus).

    Ik ga aan beide wedstrijden deelnemen, evenals twee van de drie andere vliegers uit het Oostenrijkse team.
     

Deel Deze Pagina