corona ontvanger op één Lipo

Heeft iemand de corona ontvangertjes al eens op één lipo aangesloten?
Bij de specs wordt natuurlijk 4.8 tot 6V aangegeven. Ik ben met name benieuwd of ze ook op 3.7 nog storingsvrij werken.

Is er nog verschil tussen de Xtal en de syntversie als het gaat om de stroomvoorziening?

thanks,

Ruud

Ik heb mijn bonsai altijd op 1 cel lipo gevlogen met een Corona ontvanger (zowel kristal als synth). Werkt prima.

Ik heb in de Mimi een 4 kanaals Corona Synth met 1 x 200Mah lipo. Draait super. Op de DLG meeting in Vlaardingen waar het dit bijzonder moeilijk was geen bel te pakken lekker hoog gezeten. Probleemloos!!!

Theo en Fotor,

Ik hoopte dat al, bedankt. Ik ben van zins geheel om te schakelen naar synth van Corona. Zijn gewoon mooie en lichte ontvangertjes.

toch nog een aanvullende vraag:

Als ik nu de antenne vervang door een kleine goud connector en in de vleugel (schuim of balsa) een staaldraad laat lopen van tip naar tip die ik het midden aan de ontvanger wordt vastgezet gaat dat dan werken of zwaar ten koste van de prestatie.

Ik denk dus aan een soort T, met een connector om de ontvanger simpel te kunnen verwijderen.

Ruud

Als ik nu de antenne vervang door een kleine goud connector en in de vleugel (schuim of balsa) een staaldraad laat lopen van tip naar tip die ik het midden aan de ontvanger wordt vastgezet gaat dat dan werken of zwaar ten koste van de prestatie.
Ik zou het niet doen. De antenne van een ontvanger is ontworpen als een enkele draad waarvan de lengte ongeveer getuned is op de frequentie van de ontvanger. Door er een T van de maken krijg je een compleet ander antenneconfiguratie waarvan je zou verwachten dat hij niet lekker samenwerkt met de hoogfrequent gedeelte van je ontvanger. Hoe kritisch het is hangt echter erg af van de details van het onwerp van de ontvangstkring.

Je kan het natuurlijk altijd proberen, met een goede range test. Maar waarom leg je de draad niet in slechts 1 vleugelhelft? Qua lengte zou dat moeten passen bij veel ontvangers. Eenvoudiger en minder kans op ellende. Aansluiten met bij voorkeur een dubbele goudcontact stekker.
Super lichte goudcontact stekkers kan je voor een habbekrats maken door in de elektronica zaak een 40 pins D stekker te halen met bijbehorend tegendeel (die waarmee je vroeger printers aan sloot). De betere kwaliteit van deze stekkers heeft goudcontacten. Uit elkaar halen en je hebt 40 losse micro stekkers. Krimpkous er omheen en klaar. Ook leuk voor slowflyers etc.

Groeten,
Merijn

Groeten,
Merijn

Maakt niets uit. Alle plussen en minnen zijn met elkaar verbonden.
Als je alle vier kanalen nodig hebt dan kun je met een Y kabeltje je accu aansluiten en op de andere kant van de Y het servo.

Back