Corsair F4U Hangar 9

• Topicstarter Topicstarter Noart X
  • Startdatum Startdatum
N

Noart X

Guest
Hallo,

Deze winter heb ik de bouw gepland voor mijn eerste warbird.
Het wordt een Corsair .60 van Hangar 9.
Nu ben ik nieuw in deze klasse en het ik volgende vraag.
Welke servo's (hoogte, rudder, ...) raden jullie mij aan.
In de handleiding staat er dat standaard servo's mogen gebruikt worden (dacht Jr ... 537).
Ik denk dat het beter is om iets zwaarder te gaan.
Als retract servo zou ik de Hitec 75 BB nemen.
Alle tips zijn welkom.

Hoi Noart X,

Allereerst van harte welkom op dit wonderschone forum voor de modelbouwer.

En gefeliciteerd met je mooie warbird.
Voor een warbird in deze klasse kun je nog prima de standaard servo`s gebruiken, da`s geen enkel probleem.
Hangaar geeft zelf een kleinere servo aan met dezelfde trekkracht, dus als je standaards kwijt kan is dat te doen.

Wel zijn de standaards een 20 gram zwaarder en dat is misschien wel iets om rekening mee te houden.

De vleugels schijnt ook niet al te stevig te zijn als ik wat draadjes op RCUniverse mag geloven:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_1832211/tm.htm
http://www.rcuniverse.com/forum/m_1141201/anchors_1842434/mpage_33/key_/anchor/tm.htm#1842434

Dus dan is het misschien zaak om alles zo licht mogelijk te houden zodat de belasting het minst is (al vraag ik me af of dat enig nut heeft :? ).

Ik heb alleen maar ervaring met de Graupner C713 als retract servo maar deze loopt wel erg mooi :)

Ik zou verder ook gewoon standaard servo's nemen, misschien kogel gelagerd maar het hoeven echt geen sterke digitale MG's te zijn :) 3+kg is voldoende.....

Deze winter heb ik de bouw gepland voor mijn eerste warbird.
Ehhh, die is Corsair van Hangar 9 is toch ARF.
Dus echt veel bouwen is het niet voornamenlijk samenvoegen ;-)

Kist ziet er verder goed uit en qua retract servo zou de Hitec HS-75BB zo moeten passen aangezien ze die ook voorschrijven en dat zou dus wel de makkelijkste keuze zijn.

Alvast bedankt voor de info.
Ik heb het artikel op rcunivers gelezen.
Van bij de start van de topic (september 2003) over dit vliegtuig (intussen 66 paginas) blijkt dit toch een degelijk toestel te zijn, met goeie vlieg eigenschappen.
Volgens mij zal dit toch eerder uitzonderlijk zijn.
De retracts blijken wel wat werk nodig te hebben om deze goed te krijgen.
De corsair is inderdaad ARF.
Ik heb niet de ervaring en de tijd om zo'n toestel als kit samen te steken.
Ik ben van plan om hiervan als basis te vertrekken om dit toestel toch nog wat "echter " te maken.
Hoe weet ik nog niet direkt.
Zal er nog wel een paar nachtjes over slapen.
Wat de servo's betreft.
Ik zou met een 5-pack (6V) werken.
Iemand heeft mij Hitec aangeraden, in het bijzonder de HS 635 HB (voor de rolls) en de HS 645 BB (voor de hoogte).
Deze blijken dan toch wat aan de zware kant en niet echt nodig.

5 pack ontvanger akku kan maar is ook niet direct nodig.

De 635 en 645`s zijn voor dit formaat kisten wat overdone.
Standaard servo`s voldoen prima :yes:

Back