Cox 0.8 plus spitfire Cox op MARKTPLAATS

• Topicstarter Topicstarter MartinGr
  • Startdatum Startdatum
Zou best kunnen... 's ff op de cox-site nazien...

Nope, hier * vind ik 't niet... (klik op t sterretje)

Tja, dat is niet zo gek voor een niet-Cox model, lijkt me zo......
Als je even goed kijkt, zie je dat er een Wen Mac motor in zit.....

Het ding is in erbarmelijke staat: canopy missing en volgekliederd met verf.

Overigens vlogen dit soort dingen nauwelijks,
Als ze al van de grond kwamen leek het vliegbeeld nog het meest op dat van een dronken eend.

Ze doen het prima als versiering op het dressoir, maar voor een beetje (echt) LB vliegen heb je toch wat anders nodig.

Het is inderdaad Wen Mac, die hadden de startveren die op dit model duidelijk te zien is. (die krengen gingen altijd stuk) en ze vlogen eigenlijk niet.
Als ze na een heel eind hard rijden al "los" kwamen was de stuurlijnspanning zo laag dat er niets te besturen viel en het ding als een baksteen neerviel.
Mijn eerste model was uit die serie, een Dauntless dive bomber, maar ondanks het bovenstaande toch een prachtding.

cox

nu we het toch over de cox hebben in de jaren 70 had je een airracer met 0,8 cc cox
heeft iemand daar noch gegevens over?

hans

Als je hier kijkt en de knop 'Planes' bedient, dan komt de hele database aan Cox vliegtuigen voorbij.
Ik heb daar geen 'airracer' voorbij zien komen.
Hoe zag dat model er uit?

Cox model

Jaha Ik heb hem gevonden het is de Rivets #6800
nog wel een beetje jeugd nostalgie maar het was wel het begin van mijn modelbouw hobby.

Hans

Waaaaa mijn eerste Coxje staat er ook op, een witte F15!
En dan de blauwe Spit die later kwam, die vloog inderdaad zoals Bruno vertelde, een natte krant was beter te besturen.

Back