Cox 049 vervangen voor electro setup graupner hang glider

hallo allemaal,

mijn vader heeft een graupner kyosho hang glider.
op deze hang glider zit een cox 049. mijn vader zou hem graag willen vervangen door een
electro setup.
heb al wat rond gezocht op internet en google maar dacht voor de zekerheid vraag ik het hier nog even.
wat zou een goede vervanging zijn voor een cox 049?

was al een beetje richting de HobbyKing Online R/C Hobby Store : TowerPro BM2408-21T / 18A BEC / 9x3.8 Prop Combo $14.49 setups aan het kijken. doe ik hier verstandig aan?

Robin

Voor een (bijna) 1:1 vervanging moet je op zoek naar een motortje van rond de 20 gram mer een KV van +2000 hiermee kan je een 6"x3" Klapprop op 2S LiPo's met voldoende toertjes aandrijven, een 350mAh accu is ruim voldoende om een zwevertje een paar keer omhoog te brengen ... deze aandrijving weegt compleet vliegklaar rond de 50 gram ...

Hallo evbragt en dirk,

er is inderdaad weining te vinden over de graupner kyosho hang glider. wat ik wel heb kunnen vinden is: Fly Graupner 049 Sky-Rally - RCgalleri.dk hier is wat info terug te vinden oa. dat hij ongeveer 600 gram weegt en er een cox 049 dragonfly op zit.

dirk de setup die jij aangeeft komt niet echt overeen met wat ik eerder heb gevonden. en volgens mij is het ook niet echt een zwever.. heb je wel het goede model voor je?

Alvast bedankt allebij.

Robin

Zoiets :D

Nee grapje.

Als ik zo kijk zijn dit de specs van een cox motortje.

Gevonden op google:

Cox 0.49 Baby Bee 0,057PK = 44Watt @ 13.500rpm.
Prop 6x3
Motor gewicht á 51 gram. Zeg 60 met brandstof.

Trekkracht gevonden komt wel overeen met de prop calculator een kleine 300 gram trekkracht.

omrekenen
13.500/7,4 (/70) x 100 = 2600kv

50W benodigd = 50/7,4= 6,75Ampère.

Dus een regelaar van 10Amp is voldoende. Die weegt 9 gram.

Motor is lastig om precies uit te komen. Of lager kv of hoger.

Deze zit in de buurt
HobbyKing Online R/C Hobby Store : hexTronik 20gram Brushless Outrunner 2300kv $7.99

kan je eventueel nog een 7x3,5 GWS prop mee draaien.

Die is á 20 gram.

Andere optie.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : C2222 Micro brushless Outrunner 2850kv (15g) $9.99

6x3 zou net onder de 10Amp blijven.

Nou 51-20-10 = 21 gram. Dat blijft over voor de accu.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 350mAh 2S 20C $3.79

eventueel net iets grotere accu:
2s460mAh

Voila. Plaatje compleet, gelijk gewicht en waarschijnlijk iets meer vermogen en zeker een stuk prettiger voor je oren :D

Dus zo ver zat Dirk er niet naast ;)

Gr. Dennis

Laatst bewerkt door een moderator:
Back