FOX35
PH-SAM
Ron: Ik ben het met je eens hoor, als het kan zo ver mogelijk van de bewoonde wereld. Helaas zijn er zo veel mensen zo klagerig tegenwoordig. Ik ken voorbeelden van vliegclubs waar strenge geluidseisen zijn ingevoerd na klachten van mensen die op enkele kilometers afstand wonen. De club en zijn leden voldoen daar keurig aan. Dan wordt een zweefvliegwedstrijd op het veld georganiseerd. De modellen starten met bungee en hebben geen hulpmotoren, electrisch noch brandstof. Toch blijken er de enkele klachten bij politiebureau en gemeentehuis te zijn binnengekomen: "ze maakte weer lawaai!", alleen omdat de mensen modellen zagen vliegen! Dat die modellen helemaal geen geluid produceerden (op een beetje gesuis na dat je alleen kunt horen als je ze op enkele meters over je heen vliegen) ging blijkbaar helemaal aan ze voorbij. Ja, ze zagen ze letterlijk vliegen.
De moraal van dit verhaal: pas op, want elke klager kan het einde van je vliegplek betekenen. Desondanks ben ik van mening dat er ook in ons overvolle land nog zat plekjes te vinden zijn waar je niemand stoort, in ieder geval in het ruime Noorden waar ik woon.
De moraal van dit verhaal: pas op, want elke klager kan het einde van je vliegplek betekenen. Desondanks ben ik van mening dat er ook in ons overvolle land nog zat plekjes te vinden zijn waar je niemand stoort, in ieder geval in het ruime Noorden waar ik woon.