cox?

zijn coxjes een beetje goed voor hun grootte? en zijn ze nog ergens nieuw voor een mooi prijsje verkrijgbaar? zo niet zijn er vegelijkbare modellen?

Cox'jes zijn echte 'krengetjes' .... starten is een crime ... en de 'standaard' Cox'jes zijn niet echt RC vriendelijk .... echte hedendaagse alternativen zijn er niet veel (en als ze er al zijn lastig te verkrijgen ... overigens zij Cox'jes nog steeds leverbaar, maar in Nederland moeilijk aan te komen)...

Mijn "museum" collectie cox'jes ... (ik heb van de meeste twee of meer)..
afb2506.jpg

leek me wel een geinig motortje voor een controlline vliegtuigje....maar als ze zo lastig te verkrijgen zijn kosten ze zeker wel veel voor wat je ervoor krijgt ofnie?

Dirk , ik heb er 1 die lijkt t meest op de uiterst rechtse op de foto

ookmet een startveer om de krukas alleen is bij mij de achterkant anders, een rood plastic plaatje met een brandstof regel schroef en een membraam voor de lucht ...

welk type is dit ?

De motortjes met rode achterplaat en zonder tankje komen uit de Cox lijnbestuurde kistjes uit de 70'er jaren .... (vanaf 1996 heten ze "Killer Bee's") ..... daarvoor hoorde ze bij de categorie EWN "Engine without name" ;-) ......

voor zover ik kan zoeken heben ze ze niet bij towerhobbies hoor.....misschien nog een ander adres,
ik ben niet van plan om op ebay te gaan kopen de prijs schiet daar meestal opeens giganisch omhoog......

Dirk zei:
Cox'jes zijn echte 'krengetjes' .... starten is een crime ... en de 'standaard' Cox'jes zijn niet echt RC vriendelijk ....

Och, niet moeillijk dat ik ze maar 1keer aan de praat heb gekregen dan,...
ik heb er hier ook nog zo een liggen al een paar jaar :roll:

Ik heb ze een poos geleden op de site van, muco gezien...

waarom het zijn leuke motortjes en je kan er zeer kleine vliegtuigjes mee maken(trekt mij aan vandaar....)
niemand heeft er zeker een voor mij liggen die ik voor een redelijk prijsjes kan kopen?????

ik heb net ontdekt dat quartel cox babe bee's heeft maar die kosten wel 60 euro dat vind ik nogal veel......bij towerhobbies heb je een 4cc voor 65 dollar kan je nagaan.... ik vindt die allerkleinste met dat rode "kontje" erg leuk...

Mijn opmerking kwam niet door het filter, dit moet beter lukken:
Cox = afschuwelijke rotherrie, daar bezorg je de hobby geen goede dienst mee.

Er kan toch geen club meer zijn die een vliegtuig met cox accepteert met de geluidsnormen zoals die nu standaard voor iedereen gelden, daar lees ik in dit topic helemaal niets over :?:
De eerste beste db(A) meting valt 'ie door de mand!!

Frank

heeft er al eens iemand de dB gemeten dat een cox produceert? Ik denk dat dit nog meevalt. Je hoort ze alleszins niet zo ver. Een big scale hoor je veeeel verder.

Ik promoot hier niet het gebruik van een Cox, het is een nog irritanter lawaai dan de gewone motoren en in deze tijd zijn er veel beter alternatieven.
Zijn Norvel motortjes geen beter alternatief? Daar zitten uitlaatdempers op. Ik heb ze nog nooit zien en horen lopen, misschien anderen die hiermee ervaring hebben.

kurt zei:
heeft er al eens iemand de dB gemeten dat een cox produceert? Ik denk dat dit nog meevalt. Je hoort ze alleszins niet zo ver. Een big scale hoor je veeeel verder.
Ongetwijfeld door het niet goed toepassen van geluidsbeperkende maatregelen, maar toch, gemiddeld genomen is dat ook nog steeds mijn indruk...
kurt zei:
Ik promoot hier niet het gebruik van een Cox, het is een nog irritanter lawaai dan de gewone motoren en in deze tijd zijn er veel beter alternatieven.
Zijn Norvel motortjes geen beter alternatief? Daar zitten uitlaatdempers op. Ik heb ze nog nooit zien en horen lopen, misschien anderen die hiermee ervaring hebben.
Ach, ik stoor mij eigenlijk alleen aan het geluid van benzinemotoren van 28cc en groter.... :wink:
Coxjes horen bij de canon van de modelvliegerij en het doet me plezier te zien dat er nog steeds mensen zijn die ze willen gebruiken. Norvels zijn zeker een slag beter dan de veerklep inlaat coxen, maar tegen de Medallion (r) en Tee Dee(l) serie (hier als diesel-conversies) leggen de meeste motoren van gelijke grootte het nog steeds af.... Hier zie je ook meteen hoe een demper voor zulke motoren eruit kan zien.
Qo40685.jpg

Back