Dag allemaal
Een tijdje geleden viel mijn oog op een Spitfire Micro Warbird op een belgische gws website. De kit, inclusief motor en twee props, is niet duur, alle soorten te koop voor 25 euro.
Niet wetende van welk merk dit model was heb ik mij er één besteld om het eens een kans te geven. Na een nette vier werkdagen verzending heb ik afgelopen Dinsdag mijn pakket(je) mogen ontvangen. De doos met het vliegtuig, een 24g 2s 350 Lipo en een Pico intrekbaar landingsgestel (ga ik er later inbouwen).
Een micro ontvanger, 2 micro servo's en een regelaar had ik nog liggen.
Bij het uitpakken blijkt dat dit model van het welbekende coxmodels is, een bekend kistje op rcgroups...
Dit model ziet er echt prachtig uit, evenals zijn broertjes van coxmodels ...
Als onderstaande plaats ik enkele foto's van de bouw en het uiteindelijke resultaat daarvan (wat er wel mag wezen):
Goed verpakt, genoeg schuim
De romp, 15 gram (!)
Mooi detail!
Een manier om in te bouwen...
Antenne ingekort mbv een rietje
Inbouw gereed...
Laten drogen mbv elastiek en moeders wasknijper
Een methode...
Het eindresultaat
Maiden flight morgen hoop ik!
Een tijdje geleden viel mijn oog op een Spitfire Micro Warbird op een belgische gws website. De kit, inclusief motor en twee props, is niet duur, alle soorten te koop voor 25 euro.
Niet wetende van welk merk dit model was heb ik mij er één besteld om het eens een kans te geven. Na een nette vier werkdagen verzending heb ik afgelopen Dinsdag mijn pakket(je) mogen ontvangen. De doos met het vliegtuig, een 24g 2s 350 Lipo en een Pico intrekbaar landingsgestel (ga ik er later inbouwen).
Een micro ontvanger, 2 micro servo's en een regelaar had ik nog liggen.
Bij het uitpakken blijkt dat dit model van het welbekende coxmodels is, een bekend kistje op rcgroups...
Dit model ziet er echt prachtig uit, evenals zijn broertjes van coxmodels ...
Als onderstaande plaats ik enkele foto's van de bouw en het uiteindelijke resultaat daarvan (wat er wel mag wezen):

Goed verpakt, genoeg schuim

De romp, 15 gram (!)

Mooi detail!

Een manier om in te bouwen...

Antenne ingekort mbv een rietje

Inbouw gereed...

Laten drogen mbv elastiek en moeders wasknijper

Een methode...

Het eindresultaat
Maiden flight morgen hoop ik!