cp helis

• Topicstarter Topicstarter lamashow
  • Startdatum Startdatum
L

lamashow

Guest
beste mensen,
ik heb men coaxiale heli helemaal opgevlogen, en ben er nu uit ga een cp kopen.

na wat uitzoek werk zit ik te kijken naar een.

CP belt
CP belt v2 2.4gh\

is tussen deze twee alleen de zender met 2.4 het verschil??

esky king v2
esky king v3.

ik las dat de cp belt iets groter is, aangezien ik een middelmaat zoek, is dit oke.

ik wil niet al men geld in de hobby stoppen, dus eerst een mx12 of 16 zender dan een losse heli met alles erop en eraan, wat allemaal goed afstelbaar is, word gewoon te duur

zon compleet zet als de cp belt is dit oke genoeg om gewoon leuk te vliegen, aangezien onderdelen niet mega duur zijn,

of zeggen jullie als je alles niet fijn kan afstellen zoals met een mx12 zul je nooit lkkr vliegen??

misschien nog een ander merk wat jullie aanraden?

tussen de 150 en 250 ongeveer

bvd

Kijk eens voor een kds/gulang 450! Die heb je rond de €200,- RTF...
Of een andere Trex kloon!

Mijn ervaring is wel dat als je hem eenmaal hebt en je vindt het nog steeds leuk, dat je toch snel meer(beter) wilt.
-extra LiPo's(+ betere lader)
-andere electronica
-alumunium ipv plastic
-uiteindelijk toch andere zender
-etc.

Kijk eens voor een kds/gulang 450! Die heb je rond de €200,- RTF...
Of een andere Trex kloon!

Mijn ervaring is wel dat als je hem eenmaal hebt en je vindt het nog steeds leuk, dat je toch snel meer(beter) wilt.
-extra LiPo's(+ betere lader)
-andere electronica
-alumunium ipv plastic
-uiteindelijk toch andere zender
-etc.

oke bedankt,
en wat is jou rede is daarvoor te kijken?
die pakketjes van esky kwalitatief minder?

dat uitbouwen en beter maken gevoel, heb ik ook;) dus wil niet zon trex die je zelf op moet bouwen, want dat word mij te veel geld.

en het verschil tussen een cp belt en een cpbelt v2 2.4 is dat alleen het 2.4?

Welkom | E Sky Shop zie hier links en rechts/.

Heb geen ervaring met E-Sky, dus daar kan ik je niet veel over zeggen. Ben voor de kds gegaan, omdat ik er al het een en ander van gehoord had en het een mooie prijs vond. En veel onderdelen zijn uitwisselbaar met die van Align. Maar de originele onderdelen zijn van redelijke kwaliteit en doed te betalen...
Nu is er ook van kds een 2,4GHz uitvoering en daarin verschilt alleen de zender. De heli(op de ontvanger na natuurlijk) is exact hetzelfde.
Ik heb er uiteindelijk toch wel een hoop extra geld ingestoken, maar ja, een hobby mag geld kosten toch!!!

ff copy/paste van die link die je plaatste:
De langverwachte opvolger van de King V2 is de E-Sky King V3! Het is de derde upgrade in de beroemde HoneyBee King serie. Het uiterlijk van de King V3 is supergaaf en de machine is heeft een verbeterd main rotor en tail rotor systeem. De King V3 is dan ook duidelijk stabieler, krachtiger en in staat om nog accurater te vliegen!

De heli lijkt me dus ook iets gewijzigd;)

Laatst bewerkt:
Heb geen ervaring met E-Sky, dus daar kan ik je niet veel over zeggen. Ben voor de kds gegaan, omdat ik er al het een en ander van gehoord had en het een mooie prijs vond. En veel onderdelen zijn uitwisselbaar met die van Align. Maar de originele onderdelen zijn van redelijke kwaliteit en doed te betalen...
Nu is er ook van kds een 2,4GHz uitvoering en daarin verschilt alleen de zender. De heli(op de ontvanger na natuurlijk) is exact hetzelfde.
Ik heb er uiteindelijk toch wel een hoop extra geld ingestoken, maar ja, een hobby mag geld kosten toch!!!

ff copy/paste van die link die je plaatste:
De langverwachte opvolger van de King V2 is de E-Sky King V3! Het is de derde upgrade in de beroemde HoneyBee King serie. Het uiterlijk van de King V3 is supergaaf en de machine is heeft een verbeterd main rotor en tail rotor systeem. De King V3 is dan ook duidelijk stabieler, krachtiger en in staat om nog accurater te vliegen!

De heli lijkt me dus ook iets gewijzigd;)

aah vandaar, was idd even benieuwd over beltcp 2.4 en geen 2.4 maar dat is me nu duidelijk.

verder begrijp ik dat de king v2 en v3 verschillend zijn, maar was benieuwd kan ik beter gaan voor cp belt dan voor king v3, omdat belt groter.

verder zal ik even kijken of meerdere onderdelen op de belt passen

Ik heb het al vaker gezegd en omdat ik wel alle boven genoemde modellen heb gevlogen nog even dit.

Verschil tussen de king en de belt is idd het formaat.
Verder wordt de king direct gestuurd en dus zitten de servo's direct aan de swash waardoor deze veel directer stuurt. De Belt heeft overbrengingen waardoor de besturing trager en minder fijn gaat.
Daarom vind ik de belt vliegen als een baksteen.
Beide heli's zijn standaard uit gevoerd in kunstof waardoor er veel speling op de overbrengingen zijn.
Dit resulteerd dat je beide heli's nooit stil voor je kunt laten hangen maar dat hij altijd rond roerd. Op zich is dit fenomeen geen probleem en leverd het zelf extra leer voordeel op omdat je nog meer moet sturen om de heli rustig te houden.
Meer stuurbewegingen is goed dus voor de leer curve.
De King3 wordt geleverd met standaard BL motor en HH gyro wat beide een groot voordeel is t.o.v. de King2.
Dan nog de andere heli's.
Iets duurder maar beslist beter is de KDS en de CopterX.
Deze heb je in kunstof (S uitvoering) en in aluminium (SV).
deze heli's zijn mits goed afgesteld zeker veel beter als de E-sky maar nog lang geen T-rex versie...
Overigens geld voor alle RTF versies dat de bijgeleverde zender slechts enkele maanden zal mee gaan en door hun beperking vaak al na enkele weken vervangen worden voor een MX12 of DX6I.
Als je toch deze kant opwilt raad ik dit opvoorhand meteen te doen en voor een KIT versie te gaan waarbij je dan zelf voor de electronica moet gaan zorgen.
Voordeel is dat je geen overbodige zooi mee koopt maar meteen voor de juiste setup gaat endaarmee kosten voor de eerste 6 maand bespaard. Echter zonder CCPM heli ervaring is dit niet erg handig en heb je zeker hulp nodig voor opbouw en afstelling.
Dat laatste moet je trouwens in je omgeving het eerst zoeken.
Zonder hulp is het hele traject zeker 2x langer met meer schade en ellende. Als je dan hulp hebt gevonden kijk dan en luister dan naar wat hij je adviseert omdat je dan kan vliegen op zijn ervaring...

Benno

ps
begin dus eerst je profiel te updaten met je woon plaats..

Laatst bewerkt:
Ik heb het al vaker gezegd en omdat ik wel alle boven genoemde modellen heb gevlogen nog even dit.

Verschil tussen de king en de belt is idd het formaat.
Verder wordt de king direct gestuurd en dus zitten de servo's direct aan de swash waardoor deze veel directer stuurt. De Belt heeft overbrengingen waardoor de besturing trager en minder fijn gaat.
Daarom vind ik de belt vliegen als een baksteen.
Beide heli's zijn standaard uit gevoerd in kunstof waardoor er veel speling op de overbrengingen zijn.
Dit resulteerd dat je beide heli's nooit stil voor je kunt laten hangen maar dat hij altijd rond roerd. Op zich is dit fenomeen geen probleem en leverd het zelf extra leer voordeel op omdat je nog meer moet sturen om de heli rustig te houden.
Meer stuurbewegingen is goed dus voor de leer curve.
De King3 wordt geleverd met standaard BL motor en HH gyro wat beide een groot voordeel is t.o.v. de King2.
Dan nog de andere heli's.
Iets duurder maar beslist beter is de KDS en de CopterX.
Deze heb je in kunstof (S uitvoering) en in aluminium (SV).
deze heli's zijn mits goed afgesteld zeker veel beter als de E-sky maar nog lang geen T-rex versie...
Overigens geld voor alle RTF versies dat de bijgeleverde zender slechts enkele maanden zal mee gaan en door hun beperking vaak al na enkele weken vervangen worden voor een MX12 of DX6I.
Als je toch deze kant opwilt raad ik dit opvoorhand meteen te doen en voor een KIT versie te gaan waarbij je dan zelf voor de electronica moet gaan zorgen.
Voordeel is dat je geen overbodige zooi mee koopt maar meteen voor de juiste setup gaat endaarmee kosten voor de eerste 6 maand bespaard. Echter zonder CCPM heli ervaring is dit niet erg handig en heb je zeker hulp nodig voor opbouw en afstelling.
Dat laatste moet je trouwens in je omgeving het eerst zoeken.
Zonder hulp is het hele traject zeker 2x langer met meer schade en ellende. Als je dan hulp hebt gevonden kijk dan en luister dan naar wat hij je adviseert omdat je dan kan vliegen op zijn ervaring...

Benno

ps
begin dus eerst je profiel te updaten met je woon plaats..

bedankt, heb ik veel aan :)

de belt valt min of meer,
nu heb ik even gekeken naar formaten, zoals de king v3 weegt 390gram en heeft een spanwijdte van 600mm

de KDS 450s is ook ready to fly, deze heeft spanwijdte van 650mm en weegt 750gram dus bijna 2 x zo zwaar

wat is na aanleiding van dit aan te raden?

king v3 is 2.4
kds 450 is 35mhz en veel onderdelen uitwisselbaar met trex450
verder is de kds nog goed koper ook

of vliegt de king v3 misschien fijner als BEGinners heli?

(hier de kds) http://www.shopzinnig.nl/index.php/..._17_27-1.php?gclid=CJzU6_fDpZoCFQZqswodKUry9g

verder heb ik een man leren kennen die erg veel verstand van heeft uit de buurt, heeft een trex 600 en een kingetje, bestuurd ze op 1 mx16 met zelf ingebouwde 35mhz op een 2.4 zender (of net andersom ;) ) dus dat komt wel goed.

of toch gaan voor de kds zonder zender en electronica, ben je alleen gelijk zoveel meer kwijt aan euro's, voor een beginner standaard zender niet goed genoeg? dan even sparen en dan de mx12 ofzo..

bvd

aangezien ik door het zoeken ZOVEEEL SOORTEN helis vind,

word ik helemaal naar, en bang dat ik toch 300 euro aan strond vlieg,

dus ga voor een simulator en oefen tot ik 5 kilo ben aangekomen

daarna heli kopen ;)

Oefenen op een sim is zeker geen slechte optie maar zonder dat je een echte heli hebt om vergelijk te trekken is het toch niet reeel...

Als je iemand in de buurt hebt die vliegt met een king zou ik heb vragen wat hij je aanraad.
een king is zeker geen slecht begin. maar een kds heeft een stabieler frame en kan daarmee dus stabiler vliegen.
Ook lijkt de KDS meer op T-rex en dus zullen de afstellingen meer overeen komen..
Ja wat je dan moet kiezen is toch je eigen beslissing.
die 300 euro ben je zo wie zo kwijt...

Benno

Oefenen op een sim is zeker geen slechte optie maar zonder dat je een echte heli hebt om vergelijk te trekken is het toch niet reeel...

Als je iemand in de buurt hebt die vliegt met een king zou ik heb vragen wat hij je aanraad.
een king is zeker geen slecht begin. maar een kds heeft een stabieler frame en kan daarmee dus stabiler vliegen.
Ook lijkt de KDS meer op T-rex en dus zullen de afstellingen meer overeen komen..
Ja wat je dan moet kiezen is toch je eigen beslissing.
die 300 euro ben je zo wie zo kwijt...

Benno

bedankt,
ik ga eerst even met de simulator prutsen, als het begin er in zit,
ga ik voor een KDS450s

dan nog even kiezen zonder zender en eletra, zelf bouwen en een mx12 erbijdoen

of compleet kopen.

bedankt,
ik ga eerst even met de simulator prutsen, als het begin er in zit,
ga ik voor een KDS450s

dan nog even kiezen zonder zender en eletra, zelf bouwen en een mx12 erbijdoen

of compleet kopen.

heb die simulator nu, maar is idd niet zoals in het echt, na 5 min vlieg je op zen kop enzo, kan neit echt zijn.

alleen op men goeie pc met windows vista 64 bit doet hij het niet

en ik las een x van jou dat je een programma had wat echter leek en ook moeilijker vloog, weet je dat nog en kun je mij een link geven

heb die simulator nu, maar is idd niet zoals in het echt, na 5 min vlieg je op zen kop enzo, kan neit echt zijn.

alleen op men goeie pc met windows vista 64 bit doet hij het niet

en ik las een x van jou dat je een programma had wat echter leek en ook moeilijker vloog, weet je dat nog en kun je mij een link geven

Nu weet ik niet welke sim je nu gebruikt maar er zijn er natuurlijk tientallen die je voor veel geld kunt kopen.
De gratis sim's die ik ken zijn FMS, heli-x en heli sim RC..
De laatste vind ik redelijk reeel vliegen als je hem standaard installeerd..
Maar er is natuurlijk veeeeeel beter spul voor veeeeeeel geld...
Met google moet je ze alle drie zonder problemen kunnen vinden en installeeren.. Vista heeft idd wat scherm problemen met somige programma's maar met wat gevogel kun je ze prima alle 3 installeren..

Benno

Nu weet ik niet welke sim je nu gebruikt maar er zijn er natuurlijk tientallen die je voor veel geld kunt kopen.
De gratis sim's die ik ken zijn FMS, heli-x en heli sim RC..
De laatste vind ik redelijk reeel vliegen als je hem standaard installeerd..
Maar er is natuurlijk veeeeeel beter spul voor veeeeeeel geld...
Met google moet je ze alle drie zonder problemen kunnen vinden en installeeren.. Vista heeft idd wat scherm problemen met somige programma's maar met wat gevogel kun je ze prima alle 3 installeren..

Benno

ja sorrie, ik heb fms,
ben nu heli-x aan het probere hoop dat deze werkt op vista 64 bit

ja sorrie, ik heb fms,
ben nu heli-x aan het probere hoop dat deze werkt op vista 64 bit

fms werkt bij mij niet op vista 64 bit, iemand een idee wat hier aan te doen is?.

heli x doet het namelijk ook niet

op men andere pc doet helix het wel> iemand een idee hoe ik daar meerdere helicopters kan krijgen, ik kan ze ergens downloaden alleen dan krijg ik een file, waar moet ik die plaatsen om de heli te kunnen kiezen?

en de heli gaat heel vaak automatisch rondjes draaien wat kan ik hier aan doen?

bvd

32 bit software op 64 bit OS = fail :)
Ben bang dat je een paar jaar verder bent voordat de gratis Sims met 64 bit versies komen.

32 bit software op 64 bit OS = fail :)
Ben bang dat je een paar jaar verder bent voordat de gratis Sims met 64 bit versies komen.

Onzin. Bijna alle 32 bit software draait prima op een 64 bit OS.
In ieder geval werken de simulators er prima op. Geen probleem.

Onzin. Bijna alle 32 bit software draait prima op een 64 bit OS.
In ieder geval werken de simulators er prima op. Geen probleem.

kun je mij uitleggen hoe dan,
bij mij werkt het iniedergeval niet, scherm valt zwart en 1 keer crashte hele pc

probeer anders:
HELISIMRC
graphics niet super (net als FMS) maar is wel heel wat realistischer dan FMS
ergens op een heli forum te downloaden?
Let me google that for you

heb nu een KDS 450S 2.4ghz gekocht, nog realistischer dan FMS ;)

vraagje: de accu gaat leeg, wat normaal is, maar bestaat er niet een lampje die je inbouwt en die gaat branden als accu leeg is bijvoorbeeld?

heb wel gegooogled maar vind alleen een lampje met allerlei functies, zoek iets simpels en niet te duur. 30 euro is duur..

bvd

Back