CP starter

Het komt er dus in feite op neer dat de RTF kits zoals:

KDS 450 SV, CopterX 450SE V2, Blade 450 3D niet (nauwelijks, i.i.g. niet zonder "samengeknepen billetjes moment" :D [leuk gevonden, Bert]) gevlogen kunnen worden. Tenzij je natuurlijk flink gaat upgraden (maar dan heeft RTF niet zoveel zin ;) )

RTF is dus eigenlijk 'Russische Roulette' :confused: wat gezien het potentiële gevaar van een 450 fikse risico's kan inhouden voor zowel de vlieger als eventueel publiek :mad: ...

Dan bedenk ik mij nog wel even héél goed wat ik ga doen :D ...
(Als de modelhelikoptervliegerij nu mijn enige hobby zou zijn :rolleyes: )

Groet,
Robbie
 
Ik vlieg(in slow motion) met de KDS 450s.Ben nog maar 2 maal tegen de vlakte gegaan en 2 maal een blad houder en een blad stuk.
Totale kosten:2 bladhouders 4,10 euro,2 bladen 7 euro.Wie doet beter?

Gr Raymond
 
Alles wel een beetje in perspectief blijven zien...

Bert is een schaalvlieger, Anko een knalhard 3d man.
Het is ook niet zo gek dat electronica die bij Bert bv voldoet, bij anko in 1 vlucht doorfikt.

Maar,
Je berekent je electronica aan de hand van wat de heli kan
een beginner kan graag 10 eur servo's erin willen hangen, maar waarschijnlijk blijft alles met hitecs of de ds 410 veel langer heel omdat ze gewoon heel blijven
vele cheap ass servo's fikken af, omdat beginners nog wel eens met een redding opeens alle knuppels in de hoek gooien, en dan flink roeren
dat is dus een aanslag op je besturing

Het is niet zo extreem dat alle electronica van bv KDS affikt, maar er zijn vele problemen mee gemeld.
komt je heli 1 keer naar beneden vanwege dit grapje, kun je met wat pech voor 3 keer de waarde van de andere electronica alles alsnog vervangen

Daarom mijn tip, kijk eerst naar een FP of naar de MCPX
die kosten niet extreem veel (FP is ong 150 eur, mcpx iets van 190 incl zender), crashen is ook redelijk goedkoop

De grote cp's zijn gewoon duur met crashen
iedere crash onder de 100 eur is gewoon geluk hebben...
 
Ik vlieg(in slow motion) met de KDS 450s.Ben nog maar 2 maal tegen de vlakte gegaan en 2 maal een blad houder en een blad stuk.
Totale kosten:2 bladhouders 4,10 euro,2 bladen 7 euro.Wie doet beter?

Gr Raymond

Oei oei Raymond,

Moet ik toch wel een beetje denken aan jouw fraaie Schweizer 300 in combinatie met de hier ontstane adviezen over KDS...

Maar ik doe dat inderdaad niet beter (denk ik...). En hoe bedoel je met vliegen in slow-motion ??

Groet,
Robbie
 
Laatst bewerkt:
Tsja, je moet die samengeknepen billen momenten ook weer niet gaan overdrijven, maar we moeten ook weer niet een wedstrijdje "low-budget crashen" houden

Wat die samengeknepen billen-momenten betreft: we hebben hier twee leerlingen die met KDS RTF vliegen, en die hebben allebei in het afgelopen jaar een paar keer storingen gehad tijdens het vliegen die maar ternauwernood goed afliepen. Zonder aanwijsbare oorzaak, en individuele gevallen. De rest van het jaar hebben ze probleemloos gevlogen. Ik zou geen auto accepteren die het twee keer per jaar niet goed doet en de rest van het jaar wel, onvoorspelbaar en zonder dat ik weet waarom die auto dat doet....

De schade bij een crash is erg geluksafhankelijk, afgelopen weekend hebben wij een crash gehad die normaal gesproken hooguit een set rotorbladen en een paddelstang "had moete kosten" (nog steds duur genoeg) maar helaas vanwege de kou en wat ongelukkig terecht komen, toch vrijwel een volledige rotorkop naar de galemiezen (en da's een hoop geld bij een Vario....:()

Ik ga uit van de veronderstelling dat crashen gewoon NIET mag voorkomen (da's de schaalvlieg-benadering) en dan is iedere cent die je in kwaliteit investeert, gewoonweg verantwoord.

Ik neem aan dat Anko ook liever niet crasht, maar heel cru gezegd: als je in die tak van sport niet bereid bent te crashen, zul je ook nooit een fatsoenlijk niveau bereiken (overigens: bereid zijn te crashen is wat anders dan rücksichtlos een heli de grond in boren, he?)

Het is echt niet zo dat RTF kitjes bij voorbaat kansloos zijn, daarvoor heb ik zelfs Belt CP V2 overtuigend en betrouwbaar zien vliegen.... maar zoals ik al zei, ik ga uit van het trachten de KANS op crashen te verkleinen, en dan heeft KDS als RTF kit of E-Sky, toch wel slechtere rapportcijfers dan een KDS die voorzien is van futaba of hitec spulletjes....

That's all, dus je hoeft echt niet te gaan lopen zorgenmaken als je besluit een KDS RTF te kopen, je moet alleen je verwachtingen wat lager instellen.
Als je een mercedes koopt, verwacht je ook dat die storingsvrijer is dan de Lada die je vroeger had, en als je noodgedwongen een Lada aan moet schaffen omdat je budget gelimiteerd is, dan verwacht je ook geen mercede-betrouwbaarheid....

Echter, bij een auto praten we over verschillen van tienduizenden euro's, bij 450 size heli's over enkele honderden.
Iedere motorrijder is bereid om een paar duizend euro voor zijn hobby uit te trekken (want voor 99% van de motorrijders is het puur hobby) maar bij heli's kennen we dat realisme opeens niet en moet een 450 size heli van 250 euro NET zo betrouwbaar zijn als een heli van 1000 Euro....
En dat is gewoon NIET realistisch.

Groet, Bert
 
echter jullie reacties te lezen gehebben denk ik dat ik toch maar voor een honey bee fp 2 ga, veel goede berichten hierover te lezen
 
Ja, is een goede om mee te beginnen. Denk er wel aan wat ik heb gezegd over onderdelen: probeer i.i.g. een aantal staart- en hoofdmotoren, ring-like-push-rods, en rotorheads 'in voorraad' te hebben. Verder gaat er niet zo snel iets aan de Honey Bee stuk.
Aanrader (eigenlijk noodzaak) zijn de Xtreme fiber bladen (of Superskids Superblades XP).

Verder niets upgraden, maar leren ermee te vliegen.

Groet,
Robbie
 
zet je woonplaats in je profiel, dan kunnen we een beetje met je meedenken...

telepatisch is het lastig een winkel in je buurt te noemen
 
Back
Top