cp v2 trekt naar lins

Na een kleine crash met mijn belt cp v2 de rotor en de flybar vervangen, de rest was nog heel en recht.
alles staat verder perfect afgesteld.

maar nu komt het, bij het opstijgen( is noormaal) trekt de heli horizontaal(Dit is bij het hoveren zo'n 1 a 1,5 meter hoog) naar links hij draait niet om zijn as staart rotor staat perfect recht, hij helt niet over naar links, als ik de trims van de staart rotor naar rechts schuif dan gaat hij roteren, dus die staan bij mij gewoon netjes in het midden.
Als ik de trim voor het overhellen naar rechts plaats gaat de heli naar rechts overhellen dus die staat verder ook netjes in het midden.
dit probleem nooit eerder gehad.
zou er een kleine niet of haast niet waarneembare kromming in de tailboom kunnen zitten?
of wat zou anders het probleem kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
aileron servo

Na een kleine crash met mijn belt cp v2 de rotor en de flybar vervangen, de rest was nog heel en recht.
alles staat verder perfect afgesteld.

maar nu komt het, bij het opstijgen( is noormaal) trekt de heli horizontaal(Dit is bij het hoveren zo'n 1 a 1,5 meter hoog) naar links hij draait niet om zijn as staart rotor staat perfect recht, hij helt niet over naar links, als ik de trims van de staart rotor naar rechts schuif dan gaat hij roteren, dus die staan bij mij gewoon netjes in het midden.
Als ik de trim voor het overhellen naar rechts plaats gaat de heli naar rechts overhellen dus die staat verder ook netjes in het midden.
dit probleem nooit eerder gehad.
zou er een kleine niet of haast niet waarneembare kromming in de tailboom kunnen zitten?
of wat zou anders het probleem kunnen zijn?

Mogelijkerwijs is de ailerinservo, (linkerservo), tijdens de crash een tandwiel gestrip, want hij gaat dus duidelijk langzamer of blijft hangen.
Check de servo's.

Test eens of de servo's over het hele pitchbereik hetzelfde doen..
Dus motor los, en van 0 naar 100% terwijl je zachtjes (zeker niet te hard) tegenhoud

verder kun je toch een beetje bijtrimmen?
Als hij met 1 tik trim recht al meteen de andere kant op gaat, zit ie al aardig in het midden...
Dan zou hij best rustig aan linksaf/rechtsaf willen

Ik mis alleen even wat de staart hier mee te maken heeft?
Als hij recht blijft staan, is daar in principe niets mis mee

Trim stond al helemaal naar rechts. maar heb nu de tailboom vervangen en het is opgelost zat een kleine tordatie in de tailboom.

bedankt voor de antwoorden.

Nu weet ik niet hoe het in detail bij de jouwe zit, maar de meeste heli's kun je toch de staartbuis een beetje draaien, waardoor de rotor netjes op zijn plek komt te zitten

Beetje apart dat je heli nu niet meer naar als geheel naar links gaat
Verder niets aangepast?

Back