cp3 onderdelen vervangen

• Topicstarter Topicstarter roel71
  • Startdatum Startdatum
R

roel71

Guest
hallo iedereen ,

Ik ben Roel uit limburg en heb net mijn eerste cp heli aangeschaft.
Nu wil ik mijn 3-in-1 Mix Controller 2.4Ghz vervangen omdat deze doorgebrand is op de printplaat. Is dit een plug and play onderdeel of heb ik hier meer voor nodig ??

Alvast vriendelijk bedankt
:D:D

Voor zover dat geld voor electronica in de modelbouw, ja

Er zal meestal wel wat ingesteld moeten worden, maar dat heb je bij deze ook moeten doen

Het onderdeel is reeds bestelt , zal misschien morgen aankomen.

Wat bedoel je precies met instellen ? de gain en de prop?? Ik heb verder nog nooit een cp gehad en ben dus nog een beetje een leek. verder werkt het ding wel gewoon dus .?? Ik ben van beroep motortechnicus maar hier heb ik geen kaas van gegeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zal misschien wat met de "proportion" en de gyro "gain" moeten spelen om hem mooi stabiel te krijgen...
"proportion" bepaalt hoeveel de staartrotor tegenwerkt
"gain" is om de gyro te regelen. Drift de staart weg in 1 richting dan moet de gain hoger, zwabbert hij links nar rechts dan moet die minder...

Hoezo moet ik niet bestellen bij rchellevoet ?? (daar heb ik het wel bij bestelt!!!)
Is er misschien ook een bruchless motor te koop voor de cp3 ??

Bedankt voor de duidelijke reactie .

Laatst bewerkt door een moderator:
De laatste 4in1 die ik bij hem besteld heb gaf na een halve lipo de geest, en nu wil hij hem niet vervangen omdat ik met de xtreme motor vlieg en deze daar zogezegd niet voor bestemd is, dik gezever want vlieg er al lang mee zo. Alle excuses zijn goed voor hem om maar geen nieuwe te leveren binnen garantie, terwijl het voor mij duidelijk is dat het een "maandagmorgen"exemplaar was. Die gaat dus aan mij en mijn collega's niks meer verdienen. Vriendelijke man tot je beroep doet op garantie ;-)

oke , hopen dat mijn onderdeel het gewoon doet en dan is er hopelijk niets aan het handje .

Is er ook nog een andere motor te krijgen voor een honeybee cp3 ??

jazeker , zal kijken wat ik nog doe daar mee. maar eerst weer aan het draaien hebben hoop hem morgen klaar te hebben ..

Back