CR 10S PRO

Discussie in '3D Printen' gestart door mig 3, 4 jan 2019.

  1. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Bedankt voor de tip Ruben!

    Dan negeer ik voor nu het tweede filmpje van post 19.

    Had ondertussen telefoon en mail contact gehad met 123.....
    A60799AD-4C59-4189-8622-B61DF3BFD6A6.jpeg
    Om mijn hoofd leeg te maken was ik eerst met m’n e-mountainbike langs vliegveld Twenthe aan het fietsen.
    Ondertussen denkend over welke bijnaam ik m’n CR10S pro zou kunnen geven.
    Ik had een associatie met de Boeing max 737.......
    Maar goed,om iets of iemand een bijnaam te geven vind ik dat men elkander eerst moet leren kennen.
    Het is nu nog te vroeg.

    Na het fietsen las ik de bovenstaande mail.......
    Ik ga dus op zoek naar versie 1.60.3.
    Hiermee verbreek ik geen garantievoorwaarden.
    Ook de mail is netjes en klantvriendelijk opgesteld.

    Groet:Robin
     
  2. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Hi Robin,

    Ik snap et niet helemaal?. Je heb de printer toch met een firmware gekregen en dus zou ie et toch moeten doen? Ik zou er gewoon eens wat mee printen, dat gaat vast goed komen! En als particulier mag je em ook binnen een week weer terugsturen als ie et niet (goed) doet?

    Ik heb dus alleen dat de x-as soms een stap mist oid, of hoort dat ook bij het probleem?
     
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Dag Q,

    Je hebt helemaal gelijk hoor,heb vanavond pas de printer op het stopcontact aangesloten en zag op het touch screen:versie 1.60.3.
    Dit is de 123 info: B4BE4A97-9100-461F-9D5E-A2494E9E174F.png

    Als ik dat(blauwe)linkje(s)van hunnie aanklik krijg ik weer een een andere versie,1.60.71)
    Op die zelfde pagina(van die link)staat OOK weer een doorverwijzing naar wéér een andere firmware versie,1.60.8)

    Ik zal morgen reactie geven op bovenstaande mailwisseling en vragen aan 123 waarom hun doorverwijzen naar een link van de firmware die toch niet helemaal optimaal blijkt te werken?

    Ook zal ik morgen een paar keer de auto kalibratie uittesten.
    Kalibreren,foto maken van de uitgelezen waardes en opnieuw automatisch kalibreren zonder ook maar iets te veranderen aan de printer.

    Nu eerst even:bier:drinken. (Ajax-Tottenham)

    Groet:Robin

    Oh ja Q.Ik reageer binnenkort op je p.m.(goed idéé!)
     
  4. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Hier een Creality Ender 3 waarvan het bed ook niet soepel loopt als je deze met de hand verplaats dan merk je ook paar haperingen echter verplaats je deze met de printer dan zie je geen haperingen in het verplaatsen. Wat ik wel gemerkt heb is dat waar de wielen op lopen de zwarte verf/coating op het frame niet overal even glad is. Hier zou je nog naar kunnen kijken/voelen en schuurpapiertje erover en het is weg.
     
  5. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Ik heb wat zitten zoeken op internet naar het "weglopen" bij een print zo af en toe. Ik lees dat nieuwe versies van Cura een te hoge Jerk instelling hebben. Simplify3D heeft er geen last van. Doe er je voordeel mee Robin. Ik ga nog even een andere instelling in Cura proberen en dan ook maar "sparen" voor Simplify3D...
     
  6. focused

    focused

    Lid geworden:
    23 mrt 2006
    Berichten:
    714
    Locatie:
    Zwolle
    Overgestapt van Cura naar Simplify3D en wil niet meer terug print heerlijk en makkelijk duidelijke instellingen.

    Om nog even op je haperingen terug te komen , net bij de Ender 3 de wieltjes nog eens bekeken en zag paar micro beschadigingen erop welke na een schuur beurtje met P2000 weer mooi glad zijn. Het bed loopt nu weer soepel zonder haperingen.
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  7. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    (1-0 voor Ajax!)Bedankt Focused en Q,

    S3D heb ik vandaag ook weer bekeken op m’n computer voor 2 GROTE 3D geprinte vliegtuigen.(1 printdeel 25 uur:confused:)
    E99DF0D2-B922-4B62-9669-30EB96B274B6.png
    Ook werd hier op het modelbouwforum door verschillende gebruikers altijd goed gehint naar S3D......Cura heb ik(nog)nooit geïnstalleerd.
    Morgen even kijken of de Pro inmiddels is toegevoegd aan de slicer of dat ik toch de “gewone” CR10 moet uitkiezen.

    Ook vandaag weer een antwoord gekregen door een andere medewerker van 123 op mijn vraag waarom de website vermeld dat men het beste de andere versie
    kan downloaden.
    Het viel mij op dat die medewerker gewoon heel snel de text had gekopieerd met een paar eigen aanpassingen van bewoordingen.
    Ik ben er klaar mee!
    De toekomst zal leren wat de printer(firmware)voor mij kan betekenen.

    Groet:Robin
     
  8. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Wacht nog even met aanschaffen van S3D, want binnenkort komt versie 5 van S3D uit en dat word een betaalde update, ze zeggen dat het niet veel is en ook niet wanneer die update komt alleen dat het in 2019 komt.

    hier een kopie van de email die we eind 2018 kregen:

    _________________________________________________________________________
    Best of 2018
    2018 was a big year for Simplify3D. We released our highly-successful Materials Guide, launched several innovative software updates, and reached a major milestone of supporting over 500 different 3D printers! The Simplify3D community continued to inspire us with thousands of innovative prints that demonstrated creativity and stunning print quality. We curated a list of the Best Prints of 2018 to highlight some of our favorites. We hope it will inspire you to create even more amazing prints in 2019 !


    What's Next in 2019
    We have big plans for 2019! Our development team continues to incorporate many of your ideas into the future roadmap for Simplify3D. A new Version 4 update is already in progress to address many common requests. At the same time, we are investing heavily into the development of Version 5.0, which is set to be the biggest update in our company's history. Version 5.0 will incorporate changes to almost every facet of the product, allowing us to make major improvements to the software. We also want to inform our users that Version 5.0 will be our first paid software upgrade. Stay tuned for more information about the exciting new features and upgrade pricing later in the year as we get closer to the release of Version 5.0.
    The Simplify3D team remains dedicated to our mission of providing you with outstanding tools and support that enable you to push the limits of additive manufacturing. We are extremely excited for what's coming next and we look forward to another innovative year in 2019!
    ~The Simplify3D Team
     
    Q Brand en mig 3 vinden dit leuk.
  9. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.049
    Locatie:
    BLUB
    Gisteravond/nacht was het printstuk van de cockpit gereed!
    0AE76659-AEF2-4E40-9C04-85F15583C02C.jpeg
    Er naast het kleine Carbon geprinte cockpitkapje van een ander model.
    De melk houder heb ik niet geprint,die is van papier/hout.........o_O
    Ik ben super tevreden.
    Alleen dat geluid van de koeling.Veels te hard!
    Als iemand inmiddels al een goede,makkelijke oplossing voor al dat lawaai heeft gevonden?Ik hoor/lees het graag.
    Zal eind deze maand bijvoorbeeld ook bezig gaan met geïsoleerde printer kast.(soft box)

    Ook had ik gistermiddag de laatste versie van S3D gedownload.Deze heeft de pro versie er inmiddels nu ook bij staan.

    Groet:Robin
     
  10. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Bedankt Ruben! Dat help een hoop, want ik had al bijna op de bestel knop gedrukt!

    Nu ga ik dan toch nog even door met cura. Evt effe bedelen bij S3D of een gratis update tot de opties zou horen :thumbsup:
     
  11. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Een kraai kan vliegen dus heeft z'n plaats op et forum. 0,2mm en 24 uur voor een behoorlijk grote versie. De jerk instelling op Cura naar 10 terug gebracht en alles werkt nu perfect!

    09E82AB8-1D1C-46E4-961E-B45C9A3B6B57.jpeg 999605E6-C277-4A0F-8F45-F922F1C4CF21.jpeg 9A2DC62D-1F93-4699-8BD9-B9B8ADA4959F.jpeg

    Was wel brute force, handiger was het model re splitsen. Maar dat kan Cura niet en ik was lui..
     
    coen_l vindt dit leuk.
  12. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Erg goed gelukt!
     
  13. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag


    Ik kan de Pro versie niet vinden op de site van S3D. Ik ben benieuwd naar wat ze als extra te bieden hebben. Heb je er een linkje naar?
    Groet, Sinan

    Edit: Sorry, verkeerd gelezen.
     
  14. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Op zich wil ik de printer in de kelder gaan zetten met een kasje eromheen, maar hier een mooie post voor ventilatoren @mig 3 ;-)). Zijn er met mensen met interesse?

    Hij zet een relais vast aan het alu frame om de warmte weg te werken. Maar ik denk niet dat dat een heel goed idee is voor de nauwkeurigheid van de bovenbouw. Misschien gewoon een alu plaatje er tegen aan zetten, evt met een heat sink??
     
  15. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Even gekeken naar de kosten v.d. Ventilatoren. Samen kosten ze met 4E verzendkosten 48,50E op Megekko. Valt dus nog wel mee.
     
  16. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Afgelopen weekend op PETG overgegaan. Tsonje wat een verschil. Beetje rommelen met de instellingen maar wat eruit komt is echt een heel stuk sterker (taaier vooral) dan PLA.

    Ik heb nog wat last van stringing, dus misschien de temperatuur wat lager zetten (zit nu op 245 graden) en dan zal ik de optimale instelling wel gevonden hebben hoop ik.

    M'n the schoonvader heeft een robot maaier waarvan het voorwiel kapot is gegaan. Dus van PETG een nieuwe gemaakt. Ging prima op het eindresultaat na ;-). :

    9B34EA58-F0D4-4609-B056-69D2A69886EE.jpeg
    Printen ging prima maar het zie je al een scheur in het midden.

    FC6B5956-CDED-452B-9F08-65DA8A7A4D3B.jpeg
    Het petg heeft wat last van krimp. En afgezien vd scheur is het 10,2mm diameter gat ook niet wat het moest zijn: aan de kant vh bed 9mm en aan de bovenkant 9,5mm.

    Gaat een jasje om de printer dit allemaal oplossen? Kan ik me bijna niet voorstellen? Cura heeft voor een deel v.d. Print het bed op 75graden gehad. Tijdens de print gaat de verwarming echter uit, zou deze instelling veranderen kunnen helpen?

    Gelukkig is het materiaal ook best goed te boren. Ik had er wat meer wanddikte aan gegeven al voor de zekerheid.

    454683C0-1050-4D1A-AF77-06F90B639BDA.jpeg 193A01AF-43AC-405F-8E13-5B4AEED8A271.jpeg 07FC5C88-E021-4314-8518-7959F9B908BA.jpeg

    Nu nog een 10,2mm boor scoren.

    Maar goed, ik zou wel heel graag maatvast willen kunnen printen. Idee was nog om er kogellagers I. Te kunnen zetten b.v. En de buitenmaat daarvan opboren gaat lastig worden.

    Op internet kan ik niet echt iets vinden voor 3d printen en rekening houden met krimp in het ontwerpen?

    Iemand nog goede tips?

    THX
     
  17. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag
    Er zijn wel wat tools maar ze zijn vooral bedoeld de poeder printers. Ze zijn ook niet bepaald toegankelijk voor de normale stervelingen.

    https://www.autodesk.com/products/netfabb/features/simulation

    Groet, Sinan
     
  18. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Dit is de ECO stand, als je een print hebt gestart, kun je naar zo'n scherm waar je temperatuur enzo kunt veranderen (even de naam kwijt)
    Maar hier heb je ook de keuze optie van ECO stand. de eco stand zorgt ervoor dat het heated bed naar zoveel minuten uitgaat...
    Als het goed is hoef je hem maar 1x uit te zetten en dan onthoud hij je instelling.

    Met betrekking tot PETG, zet hier je koelventilator voor uit. werkt bij mij prima.
     
  19. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.969
    Locatie:
    Rosmalen
    Stringen kan je tegengaan door de retract groter te maken in de software.
    Bij Pet heb ik het bed op 90 graden staan en nog nooit last gehad van krimp.
     
  20. Q Brand

    Q Brand

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    565
    Locatie:
    Nederland
    Hartelijk dank allemaal voor de reacties. Erg handig om zo tips met elkaar te kunnen delen.

    Ik ga vanavond weer wat proberen met 90 graden bed, niet op eco en zonder ventilator aan.

    Voor het stringing vroeg ik me af of lagere nozzle temperatuur zou werken. Het loopt er langzaam uit bij stilstand?

    Sorry, ik ben nog een rookie met 3D printen ;-)
     

Deel Deze Pagina