Crackerbox Bouwverslag

Dus jullie raden die 380 brushless aan ipv die 540?

29-05-2008: Natuurlijk ben ik ook met bouwen verder gegaan , in de startpost het verloop!

Ik ben inmiddels weer wat verder met de romp.

Het dek zit er op en ben nu bezig met schuren en plamuren om hem zo strak mogelijk te krijgen. Ik ga hem binnenkort in de grondverf zetten om alle oneffenheden beter te kunnen zien.

Zoals de boot er nu bijstaat:
IMG_0973%20%28Large%29.JPG

Het dek:
IMG_0974%20%28Large%29.JPG

Onder het dek zitten plastic luchtzakjes die bijna het hele compartiment vullen.

Vooraanzicht:
IMG_0975%20%28Large%29.JPG

Dit vergt nog het een en ander kwa werk denk ik.

De bodem:
IMG_0976%20%28Large%29.JPG

Ik vraag me tevens af met welk materiaal ik de skeg moet maken?
En natuurlijk staan mijn vragen over de hardware voor de cracker nog open

De skeg heb ik gemaakt van vliegtuigtriplex. Op kleine opp. nóg sterker. Wat betreft de hardware: een mono1 starre as met alluminium roer is prima. Beter nog is een flex-as gebruiken met een strut en alluminium roer. Alle setjes van Hopf zijn wel in orde, zolang je het dan maar mono1 houdt dus in jou afmetingen. Het beste is gaan voor een mooi flex-as setje met roer. Turn-fin is niet nodig.

Hier een voorbeeld hoe ik het had met mijn oude Cracker (58 cm):
bouwverslagje-crackerbox

Op XtremeRCboats kunnen ze je beter helpen met de vraag over de hardware. Daar zijn alléén maar speedboat-freaks te vinden ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
@Maurits, ik heb ook al een topic lopen op xtremercboats, daar zijn ze zoals hier ook heel behulpzaam! Erg fijn om te weten dat er zoveel behulpzame hobbyisten zijn!

Oke dan amak ik de skeg gewoon van vligtuigtriplex :) .

Ik ga even opzoek naar een mono 1 flexas met alu roer en het liefst met waterpickup.

Jouw topic heb ik al een ker of 10 gelezen :) ben heel veel opzoek gegaan naar bouwverslagen namelijk. Vaart (vaarde) jouw boot trouwens? Welke setup heb jij en ging dit goed?

Met deze, de bordeaux rode, heb ik nog niet gevaren omdat ik momenteel bezig ben met school (herkansing) en de bouw van een vliegtuig. Eind van de maand bestel ik denk ik de spullen in het buitenland. Crackerbox nummer 1, de oranje, had wel gevaren. Hier lag een kneitersnelle setup in. Een inline 600M op 12 cellen, in een boot van 58CM :worship: De boot voer goed alleen skeg was alleen niet helemaal juist, te groot, en hij zat niet goed geplaatst.

Aan te raden is voor jou (als je de tekeningen van PowerPete hebt) om de skeg 15% groter maken dan op de tekening, dan vaart hij het beste :) Ik probeer hem nu ik dit zie sneller af te hebben dan jou, dan kan ik je laten weten hoe mijn boot + skeg vaart en of er aanpassingen nodig zijn. Ik hoef alleen nog maar de motor in te bouwen, aan te sluiten op de regelaar en gaan. Filmpje tegen die tijd is altijd leuk natuurlijk.

Groetjes Maurits.

Back