Crash in Roermond

is dit een echt vliegtuig of een rc vliegtuig haal het er niet helemaal uit? aangezien ik niet direct ambulance en dergelijke zie staan en het terrein niet hermetisch is afgesloten vermoed ik niet dat er een piloot ingezeten heeft.

Volgens een foto in de krant begint de registratie met D-KD.. en de rest is niet meer leesbaar..... Men heeft daar behoorlijk veel geluk gehad, dat grasveldje is een trapveldje voor de jeugd die daar dan ook veelvuldig gebruik van maakt.

Motorzwever die duidelijk in de problemen zat !
Gas open, gas dicht, zo hoorden mensen hem van ver aankomen.

Op zich kan de kist dat nog wel aan maar of de piloot het aan kon 8O

Feit is wel dat als hij echt loopings aan het draaien was dat hij een L*()&^L eerste klas was.

Loopings draaien boeven bewouwde kom getuigd van zeer slecht vliegersschap, is dit weer zo`n stoerdoenerij piloot die net weer even buiten zijn eigen kunnen vliegt? en het (zoals meerderen) met (gelukkig alleen) zijn eigen leven moet bekopen?

Ergste is nog wel dat de kleine luchtvaart op deze manier weer in een negatief daglicht staat door zo`n waaghals.

De vliegtuigen zijn veilig, het is alleen jammer dat sommige piloten zich niet veilig en verantwoord kunnen gedragen.

Nog een geluk dat ie net op een veldje terecht kwam voor hetzelfde geld vliegt ie een huis in waar een gezin aanwezig is met alle gevolgen van dien.

hmmz... die goede man op de grond bedenkt zich nu wel twee keer voordat hij het hek dicht doet :roll:

zijn er trouwens geen strikte regeltjes voor het vliegen van ''acro'' figuren? ik zie ze dat namelijk bij ons nooit doen(vliegveld twenthe) en daar ligt toch wat onbebouwd gebied omheen.

groet,

Roy

Volgens de berichten op de teletext van L1 was het toestel opgestegen in Grefrath (bij Venlo net over de grens). De piloot schijnt net voor de crash nog contact gehad te hebben met de luchtverkeersleiding en bleek verdwaald te zijn. Zeer waarschijnlijk is de man onwel geworden waardoor de kist vreemde capriolen is gaan uithalen en daarbij tegen de grond is geklapt.

Yep, die zijn er zeker, niet boven de bebouwde kom, niet boven mensen massa`s e.d.

Volgens Nu.nl was de piloot 76 jaar en de weg kwijt.
Lijkt mij dus niet bepaald waaghalzerij, maar een triest ongeluk.

Sorry maar dan was hij wel meer dan de weg kwijt :roll:

Op de video zie je hem bijna loodrecht naar beneden komen en dat is ook aan het geluid van de prop te horen (vandaar waarschijnlijk ook het looping verhaal).

Ook al ben je de weg kwijt dan zorg je er zeker voor dat je niet in zo`n vliegsituatie terecht komt.

Les 1: wat er ook gebeurt, blijven vliegen!!!!!!!!!!

Berto zei:
Sorry maar dan was hij wel meer dan de weg kwijt :roll:
Les 1: wat er ook gebeurt, blijven vliegen!!!!!!!!!!

Les 1: Succes met het volgen van deze les als de man onwel is geworden :roll:

Met "de weg kwijt" bedoel ik dat hij waarschijnlijk niet meer wist wat hij aan het doen was.

Back