Crash - storing?

• Topicstarter Topicstarter kefke
  • Startdatum Startdatum
K

kefke

Guest
Ik had de hele voormiddag mijn motor afgeregeld van mijn protech Fun 2WD en was er uiteindelijk in geslaagd. De motor ging super goed. Dan ff gegeten. Vlug alle koppelingen gecontroleerd. Alles in orde, starten maar. Ik heb het geluk dat er achter ons huis een grote parking is, met bijna geen volk op vandaag :wink:
Dus ik daar lekker gaan rijden. Ff de volgas proberen. Allemaal geen probleem. Plots, toen was de auto 60 m van mij, sloeg hij tilt, volgas + sturen naar links. Je raadt het al... Fatale crash. Body helemaal kapot, bodysteuntjes helemaal stuk, bodyclips ook geplooid :wink:
Nu is mijn vraag: gaan die zenders echt maar 60 m ver qua reikweidte?
Dat vind ik vrij weinig :?
Het is er wel één op de 27 mhz band, dus ik vrees dat het om CB-storing gaat? Kan dat?
thx!

hmmz normaal gaat ie iets van een 100 meter (de mijne toch) dat ie naar links stuurde kan zijn omdat je een klein beetje mss naar licks stuurde dat ie dan buiten bereik gaat en dan volledi stuurt en als je gas geeft dan gaat ie volgas rijden is normaal maar na 60 m is raar je kan dis verhelpen door een failsave iets van een 30 euro

het makelijkste om het uit te testen is als je een failsafe er op hebt dan slaat hij buiten bereik niet op hol heb ik ook al een keer gehad de baterij was op en daar ging hij niks meer aan te doen :cry: maar ja hij is nauw wel weer klaar :D had na dat die kapot was gereden gelijk een failsafe gekocht nou is het goed :D

rc streetteam zei:
het makelijkste om het uit te testen is als je een failsafe er op hebt dan slaat hij buiten bereik niet op hol heb ik ook al een keer gehad de baterij was op en daar ging hij niks meer aan te doen :cry: maar ja hij is nauw wel weer klaar :D had na dat die kapot was gereden gelijk een failsafe gekocht nou is het goed :D
Hey batterij was alvast niet af. Hij was nog maar net opgeladen dusja. Ik denk dat zo een failsafe wel een goed investering zal zijn :lol: :lol:
Alleen jammer dat ik nu geen deftige body meer heb. :cry:

heb je die standaard protech zender met dat futuristise uiterlijk?
dat is nl een hele simpele 27mhz am zender, en heb er enkele in de handen gehad en ze zijn wel storingsgevoelig, een 40mhz werkt beter

fm geeft meer bereik, mijn autotje kan zover weg dat ik hem dan niet meer kan zien of ie links/rechts/vooruit/achteruit gaat dus dat scheelt

de elektro gaat ongeveer de driekwart van die afstand....

een failsafe is in mijn ogen het perfecte voorbehoedsmiddel, dus never leave home without it, het is een investering maar kost minder dan schade aan je auto die hersteld moet

hey ik heb ook een protech maar dan een 4wd hij is er ook een keer van door geflipt.wat heel erg vervelend is maar ik heb er een fail-safe op zitten werkt echt goed.moet je er gewoon even op zetten mocht je zender ineens geen berijk meer hebben valt de wagen lekker stil en dan is er veder geen probleem.is wel heel erg vervelend toen ik het kreeg ging mijn auto ook ineens volgas weg moest met volgas alles regelen op de zender de auto in de gaten houden en hem proberen tot stilstand te brengen maar ik raad je een fail-safe aan.kost 21 euro maar je rijdt niet je auto kapot.ik wens je veel sterkte met je weder opbouw van je auto :oops:

nog een tip van een failsafe, deze moet je VAN TEVOREN programmeren in welke stand de servo terug moet komen, dit kan via een potmeter die je met een schroevendraaier insteld, of door middel van een drukknop die je enkele sec. in moet houden,
dit is een belangrijke instelling, doe je die niet heb je de kans dat de auto er vol gas vandoor gaat ipv te remmen (is bij mij gebeurd)

erikderaaf zei:
nog een tip van een failsafe, deze moet je VAN TEVOREN programmeren in welke stand de servo terug moet komen, dit kan via een potmeter die je met een schroevendraaier insteld, of door middel van een drukknop die je enkele sec. in moet houden,
dit is een belangrijke instelling, doe je die niet heb je de kans dat de auto er vol gas vandoor gaat ipv te remmen (is bij mij gebeurd)
Oei ff kijken. Hoe doe je dit dan precies? Zender uitdoen en dan kijken wat hij doet en dan bijregelen? Of niet?

Dan nog enkele beginnersvraagjes. Ik heb de ontvanger en de batterij een beetje "ingepakt" in een plastiek zakje tegen vuiligheden. Ik heb ook een filtertje zitten die de benzine naar de motor filtert. Verder ga ik nu een failsafe kopen, echter dit kost hier 40 euro ipv 21 euro :? . Zijn er nog dingen waar ik extra op moet letten?
Ik dacht aan olie of iets dergelijks om erin te doen na het rijden?
Thx :wink:

fails safe stel je in door simpelweg te remmen, en dan op het knopje "set" enkele seconden in te drukken, dan los laten, en testen door je zender uit te zetten, dan zou hij op de rem moeten gaan...

veel suc6, thomas

evt afterrun is nuttig, als je gereden hebt een paar druppels in de motor, dit beschermt je delen en is zeker aan te raden als je lange tijd niet gaat rijden

erikderaaf zei:
heb je die standaard protech zender met dat futuristise uiterlijk?
dat is nl een hele simpele 27mhz am zender, en heb er enkele in de handen gehad en ze zijn wel storingsgevoelig, een 40mhz werkt beter

fm geeft meer bereik, mijn autotje kan zover weg dat ik hem dan niet meer kan zien of ie links/rechts/vooruit/achteruit gaat dus dat scheelt

de elektro gaat ongeveer de driekwart van die afstand....

een failsafe is in mijn ogen het perfecte voorbehoedsmiddel, dus never leave home without it, het is een investering maar kost minder dan schade aan je auto die hersteld moet
Het is inderdaad die standaard 27mhz zender from outer space :wink:
Zal nu eerst een failsafe aanschaffen en dan kan ik nog een nieuwe zender aanschaffen.

Verder had ik nog een vraagje. Die failsafe. Stel ik ben te ver en hij doet zijn werk en remt dus. Kan ik dan terug verder rijden zonder eerste ergens op te drukken ofzo? Of moet ik de failsafe heractiveren? Of kan ik gewoon verder van zodra hij terug in bereik is?

Thx!

zodra je berijk weer beter wordt, dus met andere woorden je er naartoe loopt, neemt je zender het weer over, en hoef je dus niks te doen.

als je failsafe aangaat door een te zwakke spanning is het een ander verhaal, dan moet je ff de auto uit zetten en weer aan. ik heb ontdekt dat een failsafe eigenlijk te vreog aan gaat bij een lege auto accu... dus kan je gewoon verder rijden zonder hem eerst op te laden. ik zet hem gewoon uit en weer aan, en meestal blijft de failsafe uit, en kan ik dus nog gewoon rijden. tot het moment dat de accu te leeg is. dan helpt dit niet meer.

laterss thomas

eehhh dan ga ik uit van mijn eigen failsafe, een bmi microprocessormodel, koste 35 euri

er zijn 2 mogelijkheden waarbij de failsafe ingrijpt:
1: het bereik is weg, geen of slecht signaal, rem erop, is er weer bereik gaat alles weer normaal en kan ik verder.
2: ontvangeraccu leeg, dag gaat ie op de rem en blijft ie er ook op, omdat het dan over oplaadbare batterijen die onbelast een hoger voltage afgeven,
spanning aan uit en hij rijdt weer, alleen zal er bij dit voorval toch een aantal zaken gecontroleerd moeten worden

Hoi,

Even zonder gekheid die 60 meter is vrijveel met het vochtige weer dat we afgelopen tijd hebben.

Als het goed droog is reiken zenders veel verder
hier heb jij dus ook last van gehad.

jammer maar niets aan te doen!

uithuilen en opnieuw beginnen.

greetz :twisted:

_Robert_ zei:
Hoi,

Even zonder gekheid die 60 meter is vrijveel met het vochtige weer dat we afgelopen tijd hebben.

Als het goed droog is reiken zenders veel verder
hier heb jij dus ook last van gehad.

jammer maar niets aan te doen!

uithuilen en opnieuw beginnen.

greetz :twisted:
loool, ké idd opnieuw beginnen :P
Maar nu wel MET failsafe :lol:
Thx iedereen voor de nuttige info, ben weer een stap vooruit 8)

Hmm
Er schiet mij nog iets te binnen. Ik heb gezien dat er in de buurt iemand zit met een CB zender. Nu de vraag: hoe kan die failsafe het verschil kennen tussen signalen van een CB en signalen van mijn zender?
Dus maw, als het om storing gaat van CB, zal die failsafe dan ook uitvallen? :roll:

de failsafe reageert op foute-of geen pulssignalen die van de ontvanger afkomen, dat betekend ook dat storing van een cb gedetecteerd wordt als zijnde fout en de failsafe dan ook steeds in wil grijpen.

niet alleen een cb zal storen maar ook andere draadloze apparatuur, van speelgoedautos van een speelgoedwinkel tot een draadloos toetsenbord met muis, alles zit op de 27mhz en kan dus jouw ontvanger storen

Back