Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Crashtest lipoly.... schade valt mee... relatief dan :?
Vandaag 2230 toeren op de kop en lekker geprobeerd 3D te vliegen. Ging een tijdje erg lekker. inverted nose in op oog hoogte enz... inverted voorbij vliegen, rollen, flips, loopings... vloog heerlijk Totdat ik besloot een crash test te doen Vanuit inverted positieve pitch en vol achterover..... dat had negatief moeten zijn.... vol de grond in. Schade viel mee. Nauw.... kost wel weer een hoop.
Kap (flink beschadigd, vooral de neus maar het totaal zit nog goed in vorm)
staart buis
flybar
flybar mixer of zoiets
kap bevestigings staafje
rotor blad
blad houder bevestigings bout
2x hs-81
zou wel de oplossing zijn Die flybar mixer is trouwens niet stuk gegaan bij de crash maar bij het demonteren. Alles zat vast voor locktite en ik had iets niet goed vast met dat als resultaat.
De kap is te herstellen. Die moest toch al flink onderhanden genomen worden om mooi geschilderd te kunnen worden. Na de eerste crash zaten er al scheurtjes in. Met een beetje glasmat en wat epoxy moet die wel te spuiten zijn. Wou er toch nog 1 bij hebben om te kunnen spuiten
De staartbuis was el gedeukt door de eerste crash. Deukje deed niets maar het stoorde me wel een beetje. Is dat ook opgelost......
:| Dat was nou niet echt het antwoord dat ik verwacht had toen je met de 20z Wiel ging vliegen.
Was er wel veel verschil te merken in vlieg gedrag? En was de heli dan meer naar wens? Ik wist zelf ook niet welke tandwielen erop moesten totdat ik nu eindelijk die van mij aan het vliegen heb..
Het ziet er dus naar uit dat op 1 Mei (als ik kom) maar 1 Lipoly heli aanwezig is. Tenminste 1 die vliegt
Hij vloog super wendbaar genoeg voor wat licht 3D. Ook erg snel en veel stabieler... Daarom durfde ik ook veel meer opeens. Ik ging alleen iets te ver.....
Wat die buis betreft, bij mijn eco 8 heb ik die bij de 2e vlucht al kapot gekregen, het was zo'n super licht aluminium buisje dat je met je vingers al bijeen kon pletten, het buisje kost 9€ en je vindt volgens mij nergens die maat, daarom heb ik bij een doe-het-zelf zaak zitten zoeken naar een aluminium buis van die dikte... Na lang rondlopen vond ik dan een visnet met als stok een aluminium buis van 1mm dikker, ook iets zwaarder, maar véééél sterker, dat visnet kostte me 5€ en ik kan er 3 buizen uithalen, voor die prijs heb je dus een buis die veel langer mee gaat. :wink:
Misschien vind je ook wel iets
Deze buis is erg sevig hoor De eerste crash zag je niets van, alleen een deukje door een tik van de bladen. Deze crash ging echt loeihard recht met de neus de grond in. Valt me nog mee dat hij maar een klein beetje verbogen is.
Schade is nu 120 euro ex verzend + 2 x HS81 maar daar kan ik misshien wel tandwielen voor krijgen. Heb ook nog 2 op voorraad liggen Kap is 40 euro, bladen zijn 50. de rest is dus maar 30 euro.. valt me mee.
Persoonlijk vind ik die kapjes zo overdreven duur, de eco8 kap kost bij ikarus 45€, terwijl ze die kapjes gewoon "aan de lopende band" maken, gewoon een mal en dan 2plaatjes vacuüm trekken, dit kost gewoon helemaal niets voor die fabrikanten, maar ja niet iedereen kan zelf op een deftige manier vacuüm trekken, daarom dat ze erzoveel voor vragen..
Dit is geen vacuum kap je hoor Dit is een gfk kap gemaakt uit 2 mallen. Daarom is hij ook goed te repareren en duur Maker heeft zelf een logo in de kap zitten. Michaelis kunstof technieken. Is dus uitbesteed.
Zo hij vliegt weer Andere dempers erop en ook een stuk strakker nu. Ik heb wat onderdelen verplaatst zodat met 330 gram aan lipo's het zwaartepunt nog goed komt Gewicht valt mee, reageert nog goed op pitch alleen zakt iets meer in. Motor trekt volpitch echt niet lekker. Komt aardig snel weer terug op toeren maar volpitch toch zakken
Soms doet hij wel gek. Misschien storing tussen de staartbuis en ontvanger, die zitten tegenelkaar aan. Ik zal de boel eens aarden