CRC genx-10

heb er iemand ervaring met dit merk
kwaliteit , duurzaamheid enz .

kben op zoek naar een leuke auto voor de winter ,
als motor dacht ik aan een 10.5 of 9.5 van lrp , dat zal in die autotjes al hard genoeg gaan
als batterijen zowieso lipos , kwil geen gedoe met ontladen en frigo praktijken , gewoon laden en veel rijden :)

mocht er nog iemand aanbevelingen hebben voor zulk type van auto ,
laat maar horen .

Een Pro10 200mm met een 10.5 én LiPo gaat misschien iets te snel voor de meeste indoorbanen. Als je voor de winter een leuke auto zoekt en je ogen zijn op CRC gericht dan zou ik eens kijken naar de 1/12 Gen-X. Daar kan je wat beter mee uit de voeten en in de winter zijn er meer wedstrijden voor 1/12 dan voor Pro10.

Als je dan toch naar 1/12 aan het kijken bent, kijk dan meteen ook even naar wat andere merken (Associated, BMI, Serpent...). CRC is zeker een goede auto, die heeft zich vorig jaar al meerdere keren bewezen in zijn klasse...

Joost. :mrgreen:

die 1/12 zijn ook wel leuk , maar zijn er daar lipo packs voor beschikbaar ?
Ik heb echt geen zin om met die nimh cellen te gaan klooien .

Welke motor zou jij daar aanraden om te gebruiken ?

Op dit moment zijn er geen lipo's die speciaal voor 1/12 geschikt zijn. Of je gaat op 1 lipo cel rijden (3,7 Volt, bijna 1 Volt lager dan met 4 NiMH cellen...), of je gebruikt 2 lipo cellen (7,4 Volt).

Met 7,4 Volt zit je met hetzelfde probleem als met de Pro10: met een 10,5 turns zou je veel te snel zijn voor een indoorbaan. Met een 13,5 turns zou je rondom een topsnelheid van 60-65 km/uur moeten zitten, schat ik zo. Hoe groot is de indoorbaan waarop je wilt rijden? Misschien moet je maar een 17,5 turns of een 21,5 turns proberen...

meestal zal dat pk zijn , en een paar keer naar pase .

van lrp heb je dus ;

eraser 13.5 of 15.5
x11 modified 13.5
x11 stock spec 13.5 of 17.5

die zullen allemaal wel goed zijn denk ik dan ??

Laatst bewerkt:
twee a123 cellen moeten ook wel passen in een 1/12 , dan heb je wel maar 2300Mah , maar daar kan je toch ook wel effe mee rond komen , 6.6volt dan

Gewoon lekker NiMH cellen rijden in de 1/12, niks mis mee... Met de ene optie kom je spanning te kort en met de andere heb je te veel. Er is gewoon nog geen goed alternatief qua cellen voor de 1/12 dus het beste is om gewoon met NiMH cellen te rijden. De belasting in een 1/12 is ook vele malen minder dan bijv. in een TC dus dat valt allemaal wel mee...

Joost.

Wat is het probleem om er gewoon vier NiMh cellen in te leggen eigenlijk? Als je er wedstrijden mee gaat rijden zal je dit wel moeten doen namelijk...

ik ben niet van plan er wedstrijden mee te gaan rijden ;)
met die a123's hoef je niet steeds te ontladen , plus je kan ze heel snel laden .

http://www.moosi-masters.de/forum/viewtopic.php?t=1599`

kijk hier maar eens,zijn ze al een tijdje bezig om lifepo in een 1:12 tekrijgen.

merci voor de link :)

ze geven 8.30 rijtijd voor 2cellen en een 19T motor ,
dat zal met de brushless ook wel zoiets zijn , voor de 10.5T dan ?

Back