Tadango
Forum veteraan
Ik heb gisteren een Creality CR-10 gekocht. Hoofdzakelijk vanwege de prijs en de positieve reviews. Het wordt mijn eerste 3D printer dus dit zal vooral een hulp / beginner topic worden 
Waar het mij om ging:
- Niet te duur, eens kijken of 3D printen wat voor mij is
- Groot volume. Ik zal hoofdzakelijk kleine details printen eerst maar ik wou niet een te kleine printer hebben
- Ruime ondersteuning filament. PLA, ABS, PET ect moet hij allemaal aan kunnen
- Relatief simpele modificaties nodig voor een goede werking.
Inmiddels heb ik SketchUp en Cura al geïnstalleerd staan zodat als de printer er is (zal wel een maand duren....) de software kant geen verrassing meer is.
Op de planning staat de volgende aanpassingen:
- Hotbed strain release
- Filament geleider
- Item koeler lucht geleider
Daarna eens spelen met wat nodige onderdelen voor een grote gimbal en schaal cockpit details, daar gaat het me in eerste instantie om. Ik denk dat ABS voor de cockpit details de beste keus is gezien je die mooi kan glad maken in aceton damp.

Waar het mij om ging:
- Niet te duur, eens kijken of 3D printen wat voor mij is
- Groot volume. Ik zal hoofdzakelijk kleine details printen eerst maar ik wou niet een te kleine printer hebben
- Ruime ondersteuning filament. PLA, ABS, PET ect moet hij allemaal aan kunnen
- Relatief simpele modificaties nodig voor een goede werking.
Inmiddels heb ik SketchUp en Cura al geïnstalleerd staan zodat als de printer er is (zal wel een maand duren....) de software kant geen verrassing meer is.
Op de planning staat de volgende aanpassingen:
- Hotbed strain release
- Filament geleider
- Item koeler lucht geleider
Daarna eens spelen met wat nodige onderdelen voor een grote gimbal en schaal cockpit details, daar gaat het me in eerste instantie om. Ik denk dat ABS voor de cockpit details de beste keus is gezien je die mooi kan glad maken in aceton damp.