Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
hallo met mike.
kan een standaart 2.5cc carson in een crecker box.
of moet er een vertraging op.
en zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden.c:
een 2,5cc automotor kan in een CRACKER box (mits verschaald), maar je moet erg goed op de koeling letten. De motor moet voldoende lucht(koeling) kunnen krijgen.
Verder moet de motor rijker gezet worden, anders overleven deze motoren het direct al niet.
Een automotor heeft vaak al niet een hele lange levensduur in een bootje. Beter is om een marine motor te gebruiken..
hoe duur is dan een goed marine motortje.
en kan ik er dan ook gewoon er geen water koeling op zeten.
en je bent ook toch een 4 kanaals sender nodig.
ben ik dan ook nog een extra kleine stroef nodig of kan ik een gewone gebruiken.
Verdiep je eens in crackerbox boten door te googelen of hier op het forum te zoeken. Je hebt inderdaad een speciale schroef nodig met veel spoed. De schroef van een crackerbox draait half boven water, dus een normale schoef gaat niet goed werken.
En je hebt maar twee kanalen nodig hoor Gasgeven en sturen. Ik weet niet wat je nog meer zou willen? Tenzij je een heel complexe boot gaat maken met trim vlakken etc. maar dat is niet geschikt voor een beginner en ook niet voor een crackerbox zover ik weet.
maar straks valt de bezine motor stil.
en voor de achter uit wou ik er een electro motor bij in zeten.
en ik dacht er ook aan om er een vertraging op te zeten.
ik dacht aan een auto versnellings bak aan de eene kant een electro motor.
en aan de andere kant de brand stof motor.
dus daar om een 4 kanaals.
Als je in de crackerbox een auto-versnellingsbak wilt zetten, ligt ie binnen 20 seconden op de bodem;-)
het idee van een electrmotor moet kunnnen, met iets van een slipper clutch (uit de nitro auto's wereld). dan moet deze de schroefas aandrijven dmv iets van een vliegwiel.
Als je maar creatief genoeg bent en je bootje maar niet al te zwaar maakt, kan heel veel
heej mike je moet geen versnellings bak in een crackerbox zetten want dat gaat gewoon niet goed. hoe de boot naar de bodem zakt licht er natuurlijk aan hoe die beschadigt is.
en een achteruit zou ik er niet op maken denk ik kost je best wel wat gewicht en gaat dan weer ten koste van de snelheid.
de Traxxas nitro vee heeft een systeem dat werkt met een koppeling.
Zo kan de electromotor afzonderlijk van de nitromotor draaien. Dus als dan je nitromotor uitvalt, kan je op de electromotor terug naar de kant varen. Dit is volgens mij het beste systeem, Maar dan moet er wel weer een accupack en een electromotor meegesleept worden wat weer extra gewicht opleverd.
persoonlijk zou ik ook geen 'thuiskomertje' in je crackerbox zetten. Ik geef toe dat het onzettend handig is natuurlijk, maar ik denk dat het in een speedbootje niet echt heel erg fijn gaat werken. Vooral omdat de speedbootschroeven ook niet gemaakt zijn om achteruit te draaien, het 'kan' in een zekere zin, maar erg effectief werkt niet niet.
Daarnaast is het natuurlijk gewicht, wat we vaak eigenlijk niet in een boot willen hebben om snel te gaan.
Ik zou het bootje zo licht mogelijk houden omdat een automotor niet echt gigantische vermogens levert
Hierbij nog een paar foto's van het boot van een zoontje van iemand op het Xtreme forum (Toevallig heet zn zoon ook mike)
Zoals je ziet gaat het best goed, let alleen wel erg goed op je motor. Deze word zwaarder belast dan op de kant in een auto
Ik zou er ook geen extra elektromotor op gaan bouwen. Dit vooral om het gewicht. Je wilt natuurlijk een crackerbox wat zo snel mogelijk vaart. En extra gewicht kan je daar niet bij gebruiken. Misschien kan je beter helemaal op electro over gaan. Hierbij kunnen ook hele hoge snelheden gehaald worden.
jij hebt dus ook gewoon een standaart nitro motor van een auto de in.
en hoe hart gaat die boot.
(wel heel mooi geworden)
of heb je de water koeling op gezet.
en kan dat ook.
en wat doe je als die uit valt midden op het water.
heb je dan nog een extra bootje aan de kant.
nee, ik heb zelf geen standaard auto motor in mijn boot. Zoals te lezen is deze boot van iemand anders.
Mijn cat heeft een 7.5cc CMB aan boord: bouwverslag-nitro-catamaran
Zoals te zien is op de foto's is er geen waterkoeling toegepast, er word enkel gebruik gemaakt van luchtkoeling
Als ik mij het nog goed herinner ging dit bootje ergens rond de 45 a 50km/h.
Waterkoeling erop maken zou ik niet doen, dan moet je echt een hele nieuwe koelkop gaan draaien als je effect ervan wilt hebben. Gewoon luchtkoelen
De motor zal wel wat rijker moeten lopen als in een auto!! vergeet dat niet, anders is het vrij snel gebeurd met je motorblokje
Als mijn boot stil valt word het roeien, hengelen (werphengel met tennisbal) of ik maak gebruik van onze rc ophaalboot van t friese clubje. Heb geen extra motor aan boord, allemaal overbodig gewicht. Ook zijn er weer meer dingen die het kunnen begeven
Ja waar heb je het dan over he
Het is in ieder geval een duitse firma
Waar je dan meestal wel degelijk spul krijg hoor :zon:
Maar over wat voor een motor heb je het dan he
mvg
Frederik