Crius MultiWii AIOP Accelerometer defect?

Hoi medehobbyisten,

Heb sinds gisteren mijn nieuwe AIOP V2.0 ALL IN ONE PRO Flight Controller - Flight Control - RCTimer RC Plane Car MultiRotor APM and MultiWii Carbon Fiber Propeller Hobby Store binnen ter vervanging van mijn 2e hands Crius SE bordje (die overigens goed werkt, maar had deze al in bestelling staan bij RCTimer, kon niet wachten met vliegen :D.

Bordje netjes aangesloten en geconfigureerd, maar tijdens de eerste vlucht begon mijn quad (DJI F450) na ongeveer 30 seconden steeds meer naar voren te pitchen. Telkens opnieuw (met de sticks) ff calibreren loste het wel weer eventjes op, maar na een aantal seconden begon hij weer steeds verder naar voren te driften.

Maar weer eens aangesloten op de PC (MultiWii WinGUI 2.1) en na ACC calibratie kun je in de grafiek heel goed zien dat hij na verloop van tijd steeds meer begint te pitchen (naar voren in mijn geval). Na een minuut of vijf is de pitch-waarde al geklommen tot 30 i.p.v. 0 en dit zonder tussenkomst van wat dan ook!

screencap.jpg

Ik heb het calibreren nu al meerdere malen opnieuw gedaan (tegen beter weten in), sensors in de sketch van Arduino handmatig aangepast etc. maar het probleem blijft bestaan. Mijn "oude" bordje heeft gewoon een strakke rechte lijn, dus ben ik bang dat deze defect is.

Vraag aan jullie is nu wat te doen, hebben jullie nog een idee en wat zijn jullie ervaringen met RMA van spullen gekocht bij RCTimer?

probeer er anders Megapirates op te zetten en kijk dan of het probleem blijft.
ik denk dat een filter in de software van MWII ergens te hoog staat.

Hoi Dutchcommando,

Bedankt voor je reactie. :D

Ik was van plan dit sowieso eens te gaan proberen i.v.m. de GPS die ik erbij had besteld om wat te gaan spelen met waypoints enz. Heb deze vandaag trouwens aangesloten en werkend gekregen, maar nog niet getest op de quad.

Weet alleen nog helemaal niks van Megapirates af. Ben net wat gaan rondneuzen en heb wel wat dingen gedownload, maar weet niet goed hoe de boel te installeren.

Denk dat de libraries van Megapirates in de arduino libraries map moeten komen, dan de APM_Config.h files van Ardupilot in een Ardupilot map plaatsen in de arduino map. Als ik dan in arduino de APM_Config.h file open krijg ik dan net als bij MultiWii een hele hoop tabjes te zien, maar als ik wil compilen geeft arduino heel veel foutmeldingen, dus dat gaat niet lekker zo. :oops:

Kun je misschien in Jip & Janneke taal wat tips geven hoe dit voor elkaar te krijgen?

Hoi, het is gelukt om Megapirate te installeren en configureren. Kon helaas niet vliegen, omdat mijn zender (Spektrum DX6i) niet werd herkend, heeft schijnbaar iets met PPM te maken ofzo.

In de monitoring van de verschillende kanalen kon je wel zien dat ook hier de pitch verschoof, maar leek wel minder snel te gaan, en de waardes waren lager, maar dat kan ook aan de software liggen.

Ben bang dat er toch iets mis is met de accelerometer. Weten jullie hoe hij meet, kan het zijn dat hij net als de barometer een opening heeft o.i.d.?

Back