Cropduster - Airtractor AT-502B

Hoi Wouter,

Kon je deze al: Crop duster op RC-Universe?

Wat ik er ff vlug uit kon halen is dat je met een combinatie van bluspoeder en babypoeder het beste resultaat krijgt. Staat ergens in dat uitgebreide draadje.

Gr. Teus

Bedankt, ga ik eens doornemen.

btw
Ik heb ondertussen nog geen reactie op mijn email aan de Teamdusters mbt verzendkosten e.d. gehad. :(

hallo,
Is de Piper Pawnee van Hangar 9 ook niet iets voor je?

Egbertje

bedoel je deze hij is naar n grondige restauratie redelijk scale gemaakt en elektro!! en vliegt als n droom:yes:

full

mvgr johan snijders

Laatst bewerkt door een moderator:
Wouter ga voor de Piper uitvoering heb je gelijk een mooie kist voor de Piper meeting volgend jaar, moet zelf ook nodig iets van Piper bouwen.

In de hoop dat er op de Piper meeting een vervolg komt natuurlijk.

Ton

't Zal zeker weer eens wat anders zijn dan al die gele cub's. ;)
Als ik een mooie bouwdoos vind van een pawnee zal ik er zeker nog eens over denken, maar voorals vind ik de teamdusters Airtractor het beste bij mijn wensen passen.

De piper-meeting is volgens mij al een jarenlange traditie.

Erg goede keus voor volgend project. Heb je hem al besteld? Ga je voor de 100 of de 72?
Ik heb geen ervaring met dit toestel, heb wel (sporadisch) contact met Hollis. Zijn leuke kits, zien er ook goed uit (beter dan die grote Schneider), maar ik heb wel het idee dat ze stevig worden gebouwd (i.e. niet licht).
Er worden niet al te veel Airtractors geproduceerd. In Montana zit Duane Habets, ook met een 502 kit, maar weet niet hoe de productie is. Dat is een composiet romp, dus best wel werk om te bouwen, maar dan istie vast lichter dan de 16 pound van Hollis.
Ik heb foto's van het prototype (houtbouw) op rc-cropduster.com

Op Top Gun in Florida vliegt ook al jaren een Thrush Commander ('voorloper' van de Air Tractor, het zijn allemaal Leland Snow ontwerpen) van Dave haynes. Daar zit een poeder 'sproei' systeem in, dat werkt erg goed. Dit jaar was die overgenomen door David Foster.
sjksDEjV6-s[/media] - Top Gun 2010 - David Foster, Ayres Thrush
Ze noemen hem hier Ayres Thrush, Rockwell is overgegaan in Ayres, ze bouwen nog steeds turbo thrushes, maar deze oudere modellen zijn geen Ayres, maar Rockwell.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor je reactie, cropduster!
Ik ben weer wat wijzer geworden, m.n. het 'verschil' tussen AT en Ayres kon ik niet plaatsen.

Ik heb nog geen reactie van teamdusters gekregen, welk emailadres gebruik jij? Die van zijn site werken niet...

Trouwens slordig van Jetphoto om de foute benaming bij een kist te zetten.

Het gewicht lijkt mij inderdaad wel wat hoog: 4,5 kg voor een model van 1,80m -
ca. 100 gr/dm2.
Maar goed, dat is voor brandstof en met een shortkit heb je ook nog veel zelf in de hand.
3,5 kg lijkt mij een goed streven voor een elektrokist.

Ik zou hem even bellen. Ik geloof dat hij ook trucker is, dus regelmatig van huis (als ik hem niet met een ander verwar). Telefoonnummer staat ook op de website. Hij heeft (uiteraard) een vreselijk southern accent ;-)

Trouwens, ook 2 aardige websites voor cropduster fanaten:
agplane.nl/
agpilot.nl/

Wouter ga voor de Piper uitvoering heb je gelijk een mooie kist voor de Piper meeting volgend jaar, moet zelf ook nodig iets van Piper bouwen.

In de hoop dat er op de Piper meeting een vervolg komt natuurlijk.

Ton

op de pipermeeting komt zeker n vervolg:yes:!!! de meeting zal in hetzelvde weekend vallen als dit jaar en hopelijk n nog grotere opkomst:yes:

mvgr johan snijders

Helaas wel Wouter,

Het lijkt wel of ze er een slaatje uit willen slaan. Staat totaal niet in verhouding vaak.

Sommige winkeliers willen het wel eens apart verpakken om zo wat klasse lager uit te komen qua volume maar dan moet je het treffen.

Gr. Teus

Met die shortkit, daar zit dan nog geen cowling en gear bij, die moet bij een ander bedrijf worden besteld. Ik heb (ergens) de construction CD, zal hem wel eens opzoeken. Mischien eens onderzoeken wat de shipping cost zijn bij 2 shortkits ;-)

Laatst bewerkt:
Mocht je nou aan goede maatschetesen van zo een kist kunnen komen kun je er ook voor kiesen zelf de tekeningen te maken
of door iemand laten tekenen
Je kunt dan ook precies aangeven wat je wilt

Back